Două sute de timişoreni îşi cer înapoi, în instanţă, banii plătiţi pentru a pleca în vacanţe cu familiile.
S-a ajuns aici întrucât Colibri, cea mai cunoscută agenţie de turism din Timişoara, care funcţionează de aproape 20 de ani, a intrat în insolvenţă ca urmare a datoriilor neachitate către ea de debitori.
Potrivit unui document emis de Secţia Contencios Comercial a Tribunalului Timiş, agenţia de turism Colibri a solicitat pe 25 iunie să fie supusă procedurii de insolvenţă. Surse apropiate instituţiei spun că e vorba despre o sumă cu cinci zerouri, în euro. Procedura de insolvenţă a fost deschisă pe 23 august.
Păgubiţii s-au întâlnit vineri la sediul agenţiei Colibri, unde au fost primiţi de experţii SC Alfa&Quantum Consulting SRL, firma care se ocupă de lichidarea agenţiei.
"Sunt peste 200 de persoane, din Timişoara, Hunedoara, Orşova şi din alte localităţi. Probabil că se va aplica executarea silită, dar se pare că nu prea au ce lua", spune Ionuţ Drăgulete, care a plătit 1.450 de euro pentru un sejur în Grecia. Excursiile au costat între 1.500 şi 3.000 de euro (500-600 de euro de persoană). Cele mai multe vacanţe fuseseră contractate pentru Grecia sau Turcia, între destinaţii regăsindu- se Antalya sau Zakyntos.
Adrian Nituşcă din Timişoara a plătit 1.600 de euro o vacanţă în insula Zakyntos, pentru el, soţie şi copil. Ar fi trebuit să plece în Grecia pe 1 septembrie. "Din 9 august agenţia e închisă şi nu mai are dreptul să opereze. În 19 august am aflat că a intrat în insolvenţă", spune bărbatul. Nituşcă a contractat sejurul la începutul lunii august, când agenţia nu ar mai fi avut dreptul să vândă bilete pentru vacanţe.
"Numărul format nu este alocat" Primele probleme au apărut pe 10 august, când unui număr de 20 de persoane le-a fost anulată excursia în Antalya. Apoi, povestea s-a tot repetat. În august, reprezentanţii agenţiei de turism au promis că vor returna banii sau vor oferi în schimb alte sejururi. Dar nu s-a întâmplat nimic din toate acestea, Colibri nemaiavând lichidităţi.
După ce Ministerul Dezvoltării şi Turismului a ridicat licenţa Colibri, păgubiţii au fost îndrumaţi spre firma de asigurări Euroins. Cei de aici au spus că nu pot returna banii întrucât agenţia Colibri n-a plătit ratele la timp, iar contractul dintre cele două părţi a fost suspendat. "Probabil ne vom judeca şi cu Euroins", spune Marcel Hărdălău, unul dintre păgubiţi.
În prezent, la singurul număr de telefon al agenţiei, cel al patroanei Mioara Petran, nu mai răspunde nimeni. "Numărul format nu este alocat", e răspunsul primit. "Nu mai putem lua legătura cu nimeni de la Colibri. Nu mai răspunde nimeni la numerele de telefon afişate. Am plătit şi nu am beneficiat de servicii, iar pentru acest lucru ne vom judeca", a mai spus Drăgulete.