Editura Evenimentul si Capital

Ziua Drapelului Național. Inginerul Messerschmitt. O țară care a desființat corupția, dar din această cauză, a fost și ea desființată │ Horoscopul lui Dom’ Profesor

Radu Ștefănescu
Autor: | | 0 Comentarii | 4076 Vizualizari

Ziua Drapelului Național este astăzi hotărâtă prin lege, pentru că pe 26 iunie 1848, Guvernul Revoluționar a decretat ca: ”tricolorul - roșu carmin, galben deschis și albastru închis - să reprezinte steagul național al tuturor românilor; cele trei culori împărțite în mod egal reprezintă principiul egalității, orientarea culorilor în sus semnifică verticalitatea, cifra trei este numărul perfect, pe lângă țara noastră mai existând alte trei țări europene tradiționale cu steagul tripartit în mod egal și vertical Franța, Italia și Belgia.”

 

HOROSCOP  Pe 26 iunie s-au născut  Mildred „Babe” Zaharias, Pearl S. Buck, Abner Doubleday, Willy Messerschmitt, Temistocle Popa, Petre Pandrea, Vasile Ghe. Radu.

 

Pe 26 iunie ne silim să-l amintim pe Cuviosul David din Tesalonic, care, prin ascetism stâlpnic, vieţuind trei ani într-un migdal, a dobândit darul facerii de minuni, fiind sfătuitorul multora. Se pare că numitul David a fost primul consultant politic, atestat documentar „pre mulţi ajutând şi vindecând cu sfatul”!  Şi mai este, în calendarul creştin-ortodox şi Sf. Ioan, Ep. Goţiei, de bună amintire!

 

Și de data asta, nimic, în „kalendar”!

 

Dar, mai ales, astăzi este Ziua Drapelului Naţional. Ziua Drapelului Național prin Legea nr. 96 din 20 mai 1998. Îmi amintesc, în State, câtă grandoare se dădea zilei similare. Cum toată lumea arbora acasă drapelul „Star and Stripes” şi se petrecea, se spuneau poveşti eroice, din război, la un grătar. Ferească Dumnezeu să uiţi să scoţi drapelul în faţa casei! Eu am tricolorul mereu arborat, în sat a devenit un loc de referință ”ne întâlnim la drapel”, asta înseamnă că la răspântia către Slon și Cerașu, lângă Primărie, în fața drapelului meu. Este un tricolor frumos, toate drapelele patriei mele sunt frumoase!

Se pare că prima dată tricolorul a fluturat aici, în Prahova, în apropiere, arborat de un mason din Marele Orient, francezul Jean Alexandre Vaillant. Era pe 29 iulie 1839. Pe 26 iunie 1848, Guvernul Revoluționar a decretat ca:  ”tricolorul - roșu carmin, galben deschis și albastru închis - să reprezinte steagul național al tuturor românilor; cele trei culori împărțite în mod egal reprezintă principiul egalității, orientarea culorilor în sus semnifică verticalitatea, cifra trei este numărul perfect, pe lângă țara noastră mai existând alte trei țări europene tradiționale cu steagul tripartit în mod egal și vertical, Franța, Italia și Belgia.”

Acum, trebuie să fiu drept, în localitatea din Prahova submontană unde îmi fac stagiul de pustnic în rodaj, sunt mai multe tricoloruri, prin ogrăzile oamenilor, fluturând mândru. La mai multe steaguri, oriunde în România!

 HOROSCOP  Astăzi îl mai pomenim şi pe celebrul inginer german Wilhelm Emil "Willy" Messerschmitt. Cu un nume predestinat, “Messerschmitt” însemnând “fierarul de cuţite”. Iar avionul proiectat de el, Me Bf 109, în anul 1934, a fost regele cerului în al Doilea război mondial. Lui Willy guvernul german i-a dat toate sumele necesare pentru perfecţionarea continuă a prototipului, nu cum s-a întâmplat cu IAR-80!

 

Me 109 a fost cel mai produs avion de luptă în Germania, la peste 35.000 de bucăţi şi cu “replici” în multe ţări.  Avioanele lui Messerschmitt erau perfecte în tunelul aerodinamic. În construcţia avionului inginerul german alesese cele mai bune, mai potrivite “profile Göttingen”. Profile aerodinamice obţinute în ani şi ani de cercetări, studii şi experienţe la celebra universitate germană, vestită pentru tunelul ei aerodinamic. Acolo s-au pregătit şi Dorin Pavel, Nicu Constantinescu, Dumitru Dumitrescu şi mulţi alţi ingineri români, mari specialişti în mecanica fluidelor. IAR-80 și 81 aveau aceleași profile Göttingen, ca și FW 190, de aceea erau mereu confundate. Dar IAR-80 a fost fratele mai mic, mai ușor, cu putere mai mică, cu putere de foc redusă. Dar este cert că IAR-80 și variantele au fost cele mai bune avione de vânătoare în manevre la joasă înălțime, dint timpul războiului mondial, deie Domnul să fie ultimul! 

 

La comentariile lui Albert Speer, ministrul armamentului şi al producţiei de război, cum că Me 109 ar fi cam nărvaş, când i se ataşau mitraliere şi armament, Willy Messerschmitt a răspuns: ”Mein Herr, eu sunt un inginer, proiectez avioane, dumneata le faci arme!”

 

După război, Willy a fost anchetat timp de trei ani ca să i se găsescă o “pată”. Valoarea, celebritatea, patriotismul nu sunt iertate! Willy Messerchmitt şi-a servit ţara, nu pe Hitler. Era greu de admis aşa ceva. Nu a fost membru de partid, ba se știa că nu-i poate suferi pe național-socialiști. Aşa că au făcut o lege specială pentru “simpatizanţi nemărturisiți ai nazismului” ca să-l bage pe Willy câţiva ani la puşcărie, să-l compromită. Este greu să contrazici o lege care condamnă posibilități. Până şi vechiul cântec patriotic german spune: “Die Gedanken sind Frei!”  Gândurile sunt libere! Dar ticăloşii nu acceptă acest lucru, nicicând și niciunde!

 

Dar, de ce au pierdut nemții războiul? Unul dintre lucrurile comune, hai să spunem teoria conspiraţiei, despre WW2 a fost că germanii au pierdut WW2 din cauza “obtuzităţii inginerilor”. Că au făcut arme din ce în ce mai bune, dar puţine, în serii mici şi nestandardizate. Că nu existau resurse. Că obtuzitatea inginerilor prelungea prea mult timpul de la prototip la producţia de serie. Şi se dă ca exemplu Me 163 Komet, avionul-rachetă revoluţionar, al cărui zbor ca prototip a fost la începutul anului 1941, dar producţia de serie la sfârşitul lui 1944, când Germania, de fapt, pierduse deja războiul.

 

Filmele pe care le-am văzut în ultimul timp, majoritatea documentare germane, dublate în americană, dărâmă această teorie a conspiraţiei. Sunt filmate şedinţe ale Marelui Stat Major german, cu Adolf Hitler în centrul acţiunii. Un caporal, un pictor, este adevărat, de talent, hotăra probleme dificile inginereşti și strategia tehnică a unei națiuni! Dar am mai văzut asta, nu?

 

Este edificator un episod. L-am văzut de pe un DVD primit din Virginia, nu este pe Youtube. Albert Speer, ministrul industriei de război, împreună cu doi ingineri de la Krupp şi un chimist de la IG Farben, propunea Marelui Stat Major, producţia de mare serie a unui tanc mediu, Panzer V Mark VI şi, în aer, a unui avion multirol, FW 190. Speer dorea să standardizeze producţia de armament la câteva tipuri şi să le producă în mare serie. Cum făceau ruşii şi mai ales, americanii. Nu, nu şi nu a bătut din picior Adolf cel atotștiitor. Militarul german merită cea mai bună tehnică! “Perfecţionaţi tancurile, avioanele, mitralierele, perfecţionaţi, perfecţionaţi, perfecţionaţi, vreau armele mele secrete!”  Şedinţa a avut loc în octombrie 1939, imediat după începerea WW2. Dacă Adolf Hitler nu ar fi dat atunci dovadă de lipsă de viziune, probabil că lumea ar fi arătat astăzi altfel!

Nu, inginerii germani nu au fost şi nu sunt obtuzi. Tell me, cine a făcut Mercedesul?

Bun, dar de ce au pierdut germanii războiul, de ce și-au dat mâna sisteme politice adverse ca să lichideze cel de al Treilea Reich? Este evident că WW2 NU a fost un război ideologic, ci ca toate războaiele unul de cucerire și jaf. Dar, repet de ce au pierdut războiul nemții? Pentru că, la fel ca Ceaușescu care își plătise datoriile și dorea să dea Europei benzină ieftină, al Treilea Reich era un exemplu prost, foarte prost, pentru întreg globul. Desființase total corupția, hoții și criminalii erau împușcați scurt și pe loc fără somație și alte prostii. Cei mai norocoși erau trimiși în lagăr. Dictatura oamenilor cinstiți. Așa ar fi trebuit să fie, dacă nu era Adolf Hitler, care a dat totul peste cap. De aceea a fugit Rudolf Hess în Anglia, ca să convingă monarhia britanică la o pace separată și să discute despre instaurarea dictaturii oamenilor cinstiți în Europa. Dar, vrea cineva să fie cinstit, în Europa, în lume? Naivitate teutonă de nobili bavarezi!

Țin minte un film extraordinar, ”Procesul de la Nürenberg” cu Spencer Tracy, Burt Lancaster, inegalabila Marlene Dietrich, tânăra Judy Garland, Maximilian Schell și Richard Widmark. Un film din anul 1961, când se spuneau adevăruri grele, printre rânduri. O să mă duc să-l caut printre miile de filme, este acolo o discuție care este edificatoare pentru dictatura oamenilor cinstiți și eradicarea corupției. Apoi o să mai descarc ceva, pentru că se aude cum ceasul ticăie, crocodilul se apropie, ca în Peter Pan, și o să mănânce tot netul! Netul gratis.

Dar, nu mâine, pentru că mâine este ziua în care fac curățenie generală, este, în definitiv, o altă zi!

Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Horoscop

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate