Editura Evenimentul si Capital

Vîntu renunţă la print şi ţine în suspans Realitatea

20f7090fd9535fe6b9728984a7ab0917
Autor: | | 135 Comentarii | 0 Vizualizari

Imediat după anunţarea rezultatelor scrutinului prezidenţial, boardul grupului a comunicat, într-o şedinţă, că s-ar putea face restructurări.

Acestea ar putea viza atât postul TV, cât şi agenţia NewsIn. Criza financiară, dublată de rezultatele alegerilor prezidenţiale, au dat o lovitură puternică trustului deţinut de Sorin Ovidiu Vîntu. Potrivit surselor EVZ, imediat după anunţarea rezultatelor la alegerile prezidenţiale, Sergiu Toader, project managerul grupului Realitatea-Caţavencu, a convocat o şedinţă în care a comunicat faptul că trustul are probleme financiare şi că vor urma restructurări. Într-un interviu acordat Hotnews, omul de afaceri a recunoscut că intenţionează să renunţe la print, pentru a investi în publicaţiile online. Hurezeanu: „Situaţia financiară este dificilă” Măsurile de criză ar viza - conform aceloraşi surse - închiderea agenţiei de presă NewsIn, a cărei situaţie financiară este pe muchie de cuţit încă de la înfiinţare, disponibilizarea unor angajaţi ai Realitatea TV şi, posibil, închiderea unor titluri din print deloc profitabile. La Realitatea TV, s-ar fi luat în calcul concedierea unor oameni din producţie. Realitatea TV a restructurat câteva zeci de posturi şi a operat reduceri salariale încă de vara trecută. Până de curând, salariile angajaţilor televiziunii au venit cu întârzieri. Emil Hurezeanu, preşedintele grupului Realitatea-Caţavencu, confirmă faptul că trustul are probleme financiare, dar precizează că nu s-au luat încă decizii. „E posibil să fie o restructurare şi la NewsIn, nu s-a luat nicio decizie, doar s-a comunicat că situaţia financiară este dificilă”, declară Hurezeanu. În ce priveşte coincidenţa anunţului intern al conducerii trustului cu cel al Biroului Electoral Central - care naşte speculaţii legate de influenţa alegerilor în soarta grupului şi, în special, a postului TV - Hurezeanu susţine că rezultatul scrutinului nu a fost de cât „declicul”: „Nu cred că are legătură situaţia financiară cu alegerile, pentru că situaţia e aceeaşi de luni de zile, ca în toată presa. Realitatea TV duce în spate tot trustul... Alegerile au fost probabil un declic”. Cheltuieli la limită Cosmin Popa, directorul Agenţiei NewsIn, infirmă ipoteza unor măsuri imediate. „Nu se va desfiinţa. Înţeleg că se întâmplă cu tot grupul ce se întâmplă de ceva vreme cu NewsIn, în sensul că se cheltuieşte atât cât se câştigă. Nu am planuri de restructurare imediată, dar totul depinde de circumstanţele economice”, afirmă Popa. Agenţia are circa 140 de angajaţi şi avea de recuperat în noiembrie circa 600.000 de euro de la clienţi. La fel ca titlurile din print, agenţia a rămas pe cont propriu din punct de vedere financiar, fără sprijinul lui Vîntu. Titlul cu cele mai mari probleme financiare este „Cotidianul”, ale cărui vânzări au scăzut sub 10.000 de exemplare zilnic. (Alis Lupu) Vîntu renunţă la print Într-un interviu acordat Hotnews.ro, omul de afaceri a recunoscut faptul că are de gând să renunţe la publicaţiile tipărite. "Nu mai am încredere în print. Voi renunţa definitiv la print (...) Merg doar pe media electronică. Acolo voi investi cât este necesar pentru a-mi menţine cota de piaţă şi chiar pentru a o spori", a mai precizat acesta. Întrebat despre investiţia în trustul Realitatea, Vîntu a mai afirmat că "investiţia în trust a continuat în toată această perioadă. Dar, evident, că voi acomoda din punct de vedere business realităţile economice româneşti cu proporţionalitatea investiţiilor mele". Omul de afaceri a negat faptul că a vândut Realitatea TV lui Dinu Patriciu: "Cum dracu' să vând, dacă n-am nevoie de bani! Simplu ca bună-ziua. Dar îl puteţi întreba şi pe domnul Patriciu dacă s-a discutat vreodată eventualitatea vreunei tranzacţii comerciale în media între mine şi domnia sa. E simplu de verficat". (Ana Zidărescu) • Revista Tabu • Business Standard • B 24 FUN • Caţavencu • Cotidianul Citiţi şi interviul publicat ieri, de capital.ro: Vîntu: Sunt puţine şanse să faci un ban cinstit în România PROBLEME „Gardianul”, în prag de faliment Unul dintre ziarele care au înregistrat în ultimii ani scăderi dramatice de tiraj traversează acum o perioadă grea: „Gardianul” are probleme în justiţie, unde firmele la care a adunat datorii îi cer falimentul. SC Sanoma Hearst România, societatea care editează revista „Marie Claire”, a obţinut în instanţă deschiderea procedurii insolvenţei la SC Best Media Press, ceea ce înseamnă primul pas către falimentul societăţii care editează ziarul „Gardianul”. Lucian Ioniţă, publisher al Sanoma Hearst România, a confirmat pentru EVZ demersul făcut în instanţă împotriva firmei care deţine „Gardianul”. „În urmă cu mai mulţi ani, noi le-am furnizat suplimentul TV, care a fost distribuit împreună cu ziarul. Datoria e din perioada în care ziarul «Ziua» şi «Gardianul» făceau parte din acelaşi grup. Suma depăşeşte cu puţin 80.000 de lei, iar de la deschiderea procesului nu au dat niciun semn că ar dori să stingă litigiul”, a declarat Lucian Ioniţă. Surse judiciare explică pentru EVZ că problemele ziarului au început după intrarea în faliment a PSV Company, fosta Petromservice, societate care asigura principalele resurse financiare ale cotidianului. Astfel, prin decizia din 10 noiembrie a Tribunalului Bucureşti, s-a dispus deschiderea procedurii insolvenţei şi, ca urmare, judecătorii au ridicat dreptul administratorilor Best Media Press de a-şi conduce activitatea, de a-şi administra bunurile din avere şi de a dispune de acestea. Decizia Tribunalului Bucureşti poate fi atacată cu recurs. Magistraţii au dat dispoziţie tuturor băncilor la care editorul ziarului „Gardianul” are bani în conturi să nu accepte tranzacţii fără un ordin al judecătorului sau al administratorului judiciar. Potrivit legii, SC Best Media Press poate scăpa de procedura insolvenţei dacă achită rapid datoria către SC Sanoma Hearst, pentru a evita intrarea în procedura falimentului. Probleme financiare are şi cotidianul „Ziua”. Potrivit unor surse din interior, ziariştii nu şi-au mai primit salariile din luna octombrie. Totodată, Ringier România a solicitat în justiţie, în septembrie, dechiderea procedurii de faliment pentru SC Ziua SA, editorul ziarului, pentru datorii de peste 30.000 de lei. (Cristi Ciupercă)

Loading...
Pagina 1 din 2


Tag-uri:

Alte articole din categoria: Media

libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

FACEBOOK

Articole salvate