Un alt parlamentar cere modificarea Codului Rutier. Deputatul care vrea să interzică limita de viteză, pus la zid de polițiștii rutieri

Un alt parlamentar cere modificarea Codului Rutier. Deputatul care vrea să interzică limita de viteză, pus la zid de polițiștii rutieri

La scurt timp după ce deputatul PSD Cătălin Rădulescu anunța că va cere desființarea radarelor, o inițiativă aspru criticată de cititori, o altă propunere a unui parlamentar naște controverse. Deputatul UDMR Marton Arpad cere interzicerea limitării vitezei autovehiculelor sub 50 de km/h, în localități

Deputatul UDMR Marton Arpad vrea să schimbe Codul Rutier. Parlamentarul a înaintat Senatului, pe 25 aprilie a.c., o propunere legislativă de modificare a Codului Rutier în care cere ca în localități, limita de viteză să nu fie mai mică de 50 km/h.

În expunerea de motive, Marton Arpad susține că „legislația din domeniul circulației este plină de ambiguități și lacune” și, din cauza acestor neclarități, în anumite zone există limitări de viteză exagerate, pe o lungime exagerată și semnalizări interpretabile. Aceste limitări sunt, în opinia deputatului, motivul pentru care se formează coloane lungi de mașini și conduce la accidente rutiere, deoarece mulți șoferi intră în depășire. O altă nemulțumire a lui Marton Arpad sunt indicatoarele pe care, uneori, drumarii le uită în locul în care efectuează reparații pe șosele, iar limitatoarele de viteză nu își mai au rostul. Sau cazurile în care indicatorele arată începutul unei limite de viteză, dar nu există un altul care să indice unde se termină această restricție.

Ne puteți urmări și pe Google News

FOTO: Marton Arpad

Printre cele cinci puncte de modificare a Codului Rutier propuse de Marton Arpad, cea mai controversată este cea în care cere interzicerea limitării vitezei la mai puțin de 50 de km/h. Deputatul UDMR susține că o restricție de circulație de 30 de km/h, de exemplu, să nu mai fie valabilă pe tot par cursul localității și să se specifice pe ce distanță e valabilă. Apoi, în afara localității restricțiile să nu fie mai lungi de 3 km.

Legislația europeană limitează viteza

Vestea că un deputat cere renunțarea la limita de viteză pe drumurile naționale care străbat comunele sau orașele i-a bulversat pe polițiștii rutieri chestionați de „Evenimentul zilei”. În primul rând, suțin oamenii legii, România aplică legislația europeană din anul 2003. Directiva privind siguranţa rutieră (Directiva 2015/413/UE) prevede că viteza în localitate este de 50 de kilometri pe oră. În plus, în statele membre UE sunt limite de viteză și mai mici. În Ungaria, de exemplu, în localitatea Mako, limita este de 30 de kilometri la oră.

Scopul limitărilor: reducerea accidentelor

Apoi, ne-a spus un alt polițist, pe DN1, de exemplu, sunt localități care au curbe periculoase pe distanțe lungi. „Este aberant să nu limitezi viteza în acele zone unde se pot produce accidente rutiere grave. Mai ales că scopul acestor limitări este prevenirea lor”, ne-a explicat ofițerul.

Apoi, sunt drumuri naționale care trec prin localități unde casele și, implicit, copiii sau animalele se află în apropierea carosabilului. Spre exemplu, comuna Ciorani, din județul Prahova, care are 14 kilometri de drum național, o localitate care are și curbe periculose. Limitările de viteză sunt făcute cu un scop, susțin oamenii legii, în punctele în care au avut loc deseori, de-a lungul anilor, accidente rutiere. Statisticile arată că, de 13 ani, de când au fost impuse aceste limitări, numărul evenimentelor rutiere a scăzut. În plus, sunt segmente de drum în care limita de viteză a crescut la 70 de km/h în localități, acolo unde există pasarele de trecere, de exemplu.

Fără consultarea Poliției Române

Oficiali din Poliția Română au declarat, pentru „Evenimentul zilei”, că deputatul UDMR nu s-a consultat cu specialiști de la Direcția Rutieră în acest demers. „Așteptă un demers oficial pentru a răspunde acestei inițiative”, au precizat aceleași surse