Ugur Yesil, director general Kanal D, dezvăluie rețeta succesului din spatele celor 11 ani de Kanal D

Ugur Yesil, director general Kanal D, dezvăluie rețeta succesului din spatele celor 11 ani de Kanal D

În fiecare an, la 1 martie, Kanal D sărbătorește atât Marțișorul, cât și apariția postului TV pe piața românească. S-au strâns 11 primăveri de când o echipă îndrăzneață și creativă a pus bazele unei televiziuni care înregistrează, în continuare, creșteri spectaculoase, sub bagheta managerului general, Ugur Yesil

EVZ: Pe 1 martie ați sărbătorit începutul primăverii și 11 ani de Kanal D! Continuați să înregistrați audiențe foarte bune.

Ugur Yesil: Într-adevăr, Kanal D a înregistrat audiențe foarte mari în primele luni ale anului 2018. Suntem foarte mândri de acest lucru. În februarie, Kanal D s-a plasat pe primul loc la nivel național, în Prime Time, iar la nivelul publicului Comercial am înregistrat o creștere spectaculoasă a cotei de piață, de 60% În Prime Time. Sunt cifre care vorbesc despre faptul că nimic nu e întâmplător, că, după 11 ani, munca întregii echipe are rezultatele pe care ni le dorim. Avem în echipa oameni Unu și Unu, iar cifrele acestea excepționale și evoluția stației reflectă acest adevăr.

Sigur că le-am pregătit telespectatorilor noștri ceva cu totul special și în această perioadă. Însă noi am lansat grilă mai devreme decât competitorii noștri, iar cadoul pentru aceștia este chiar show-ul fenomen „Exatlon”. Suntem încântați că această emisiune a fost atât de bine primită, avem un public divers, ne urmăresc copii, tineri, adulți și oameni în vârstă. Este cu adevărat o emisiune pentru toată familia. În cei 11 ani de prezența pe piață românească am încercat să oferim publicului produse media de calitate, iar „Exatlon” este parte din acest angajament.

Ne puteți urmări și pe Google News

Încercăm să aducem cele mai interesante formate, să rămânem fideli strategiei noastre de conținut și diferențiatorilor care ne-au asigurat poziția în top 3 stații generaliste, nu dorim să copiem, ci să fim o alternativă, una de calitate.

- Aș dori să-mi spuneți care este secretul ascensiuni și sustenabilității Kanal D în România și cum ați menținut poziția de lider pe această piață?

- Eu am fost primul angajat al Kanal D în România. De la început ne-am dorit să ajungem în topul stațiilor de televiziune din România, ne-am stabilit chiar din prima zi acest obiectiv. Am discutat și am analizat strategiile de dezvoltare, dorind să fim cei mai buni și Kanal D să fie un business de succes. Pot spune că strategia implementată în primii cinci ani de existența a Kanal D a fost diferită de cea stabilită după 2010 - 2011.

În primii cinci ani am dorit să ne consolidăm că brand, am fidelizat un anumit public, am adus vedete de top de la alte posturi. După 2010 - 2011 am început să ne „cultivăm” propriile staruri, propriile formate de televiziune. În prezent, peste 70% din emisiuni sunt produse de echipa Kanal D.

- Ce ne puteți spune despre proiectul „Bravo, ai Stil!”?

- „Bravo, ai stil” a ajuns la cel de-al patrulea sezon, denumit „Bravo, ai stil! All Stars”. Această emisiune devenită fenomen în România este parte a strategiei noastre de a fi diferiți, de a lansa trenduri în piață de media, de a aduce ceva nou în România, această a fost ideea care a stat la baza proiectului „Bravo, ai stil!”. Show-ul a fost foarte bine primit, a avut și are succes mai ales în rândul tinerilor, în mediul online.

Ne propunem să oferim produse inovatoare, care au și o latură educativă. Emisiunea are o componentă de entertainment, oamenilor le place strălucirea pe care o regăsesc în fiecare ediție și observăm acest lucru în reacțiile din Social Media, dar oamenii sunt dornici să învețe despre modă, despre stil, să înțeleagă cum își pot îmbunătăți imaginea pe baza sfaturilor primite de la membrii juriului.

- Care a fost formatul cel mai costisitor pe care l-a avut Kanal D?

- Unul din cele mai costisitoare formate este „Exatlon”, un alt show costisitor este „Bravo, ai stil!”. Am avut mereu în grilă de programe și show-uri de anvergură, care au necesitat multe resurse, atât financiare, cât și din punct de vedere al oamenilor implicați, și aș putea aminti aici „Kid Sing”, „Vrei să fii milionar?” sau „Roată Norocului”.

- Unde credeți că va fi Kanal D peste 10 ani? Ce proiecte credeți că vor avea succes în viitor? Va gândiți să va extindeți mai mult online, în zona de radio, prinț?

- Cu siguranță vom continua să investim în industria media din România. În zona online investițiile au început. În portofoliul online Kanal D avem wowbiz.ro, kfetele.ro, kanald. ro, stirilekanald.ro care deja au un public fidel și numeros. Evident că suntem atenți să identificăm oportunități și în zona radio, penntru a ne extinde portofoliul de canale media. Însă nu vom investi doar de dragul de a avea un portofoliu vast, ci vom căuta oportunități de business astfel încât să consolidăm grupul în România.

- Puteți să-mi spuneți cum a devenit România a doua casă?

- Mă simt foarte bine În România, mă simt în siguranță, îmi plac oamenii, aș putea spune că mă simt că acasă. Părinții mei sunt în Turcia și merg să-i vizitez destul de des. Însă în România am sentimentul că sunt acasă. Locuiesc de foarte mulți ani aici, am foarte mulți prieteni, viață mea se desfășoară aici. De Turcia mă mai leagă părinții și câteva rude. Cred că m-am adaptat foarte bine pentru că există multe similitudini între popoarele noastre.

Avem cultură asemănătoare, oamenii sunt calzi, ospitalieri, primitori. Spun ori de câte ori am ocazia că România este cea mai bună țară în care să trăiești și să muncești din Europa, și am fost în multe țări. De fapt, succesul Kanal D se datoreză echipei noastre, o echipa entuziastă de români care performează și furnizează rezultate excelente.

- Sunteți pasionat de istorie. Puteți să-mi spuneți un fapt istoric al României care v-a impresionat?

- Am fost extrem de impresionat de un documentar despre implicarea României în cel de-Al Doilea Război Mondial. Despre cum au întors românii armele împotriva nemților pentru a deveni parte a aliaților. Am fost impresio nat de rezistența poporului român, care, într-o zi sărbătorea victoria împotriva invaziei germane pentru că apoi să se trezească în față tancurilor rusești. Acest moment din istoria românilor m-a impresionat. Însă nu e singurul. România are o istorie fascinantă.

- Credeți că noul proiect „Evenimentul Istoric”, nouă noastră publicație va avea succes?

- Cred că fiecare om trebuie să-și cunoască istoria. Românii sunt dornici să își știe istoria adevărată. Sunt multe lucruri bune în istoria României, lucruri de care românii trebuie să fie mândri și pe care oamenii sunt nerăbdători să le afle. O națiune rămâne unită dacă toți oamenii își cunosc și își prețuiesc istoria, dacă sunt mândri de apartenența lor. Apreciez inițiativa dumneavoastră și cred că românii au nevoie de așa ceva.