Uber a anunțat că sistemul său informatic a fost spart de hackeri. 57 de milioane de utilizatori sunt afectați de această situație

Uber a anunțat că sistemul său informatic a fost spart de hackeri. 57 de milioane de utilizatori sunt afectați de această situație

Uber a anunțat marți că sistemul său informatic a fost spart de hackeri la sfârșitul anului 2016 și că aproximativ 57 de milioane de utilizatori din întreaga lume au fost afectați de această situație.

În octombrie anul trecut, câțiva hackeri au spart sistemul Uber, astfel încât au putut accesa numele, numerele de telefon și adresele de e-mail a milioane de utilizatori. Hackerii au reușit, de asemenea, să fure datele permiselor de conducere ale aproximativ 600.000 de șoferi Uber din Statele Unite. Conform Uber, nu au fost luate numerele de pe cărțile de credit ale utilizatorilor.

Atacul informatic nu a fost dezvăluit utilizatorilor, șoferilor sau autorităților guvernamentale, deoarece compania ar fi plătit hackerilor suma de 100.000 de dolari pentru a șterge datele furate, potrivit declarațiilor Directorului Executiv Uber, Dara Khosrowshahi, pentru site-ul de știri Bloomberg. Ascunderea acestei vulnerabilități este cel mai recent scandal în care a fost implicat Uber, și care a dus la angajarea domnului Khosrowshahi, la începutul acestui an. Cu toate acestea, se pare că firma este încă afectată de problemele legale din trecut, chiar și după venirea lui Khosrowshahi la conducere. Săptămâna aceasta, directorul departamentului de securitate, Joe Sullivan, angajat în 2015, a fost concediat după ce domnul Khosrowshahi a aflat că a fost făcută o plată către hackeri. Într-o declarație oficială a Uber, aceasta și-a cerut scuze pentru comportamentul incorect al firmei. Domnia sa a mai spus că firma contactează fiecare șofer în parte, care a fost afectat de spargerea sistemului, și oferă servicii gratuite de monitorizare bancară. "Nimic din toate astea nu ar fi trebuit să se întâmple și nu voi căuta scuze", a postat acesta. "Deși nu pot șterge trecutul, pot să-mi iau angajamentul, în numele fiecărui angajat al Uber, că vom învăța din greșelile noastre. Schimbăm modul în care lucrăm, considerăm că integritatea este de importanță maximă pentru fiecare decizie pe care o luăm și muncim din greu pentru a câștiga încrederea clienților noștri".

 

Ne puteți urmări și pe Google News