Editura Evenimentul si Capital

Transportatorii avertizează: Există o criză acută de şoferi profesionişti!

Sursa: scania.com.
Autor: | | 2 Comentarii | 1422 Vizualizari

Criza acută de șoferi profesioniști afectează competitivitatea transportatorilor români. Aceasta trebuie tratată ca o prioritate națională, potrivit unui comunicat al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR). Aceasta solicită autorităților măsuri urgente pentru formarea vocațională a tinerilor de la vârsta de 18 ani ca șoferi profesioniști.

UNTRR semnalează criza acută de șoferi profesioniști cu care se confruntă transportatorii rutieri din România, cu impact negativ asupra competitivității acestui sector important al economiei naționale. Cererea de forță de muncă calificată în transporturile rutiere internaționale este tot mai prezentă în România și în UE. Transportatorii rutieri – companii multinaționale ca și companii cu capital românesc se confruntă cu lipsa de șoferi profesioniști, având camioane care nu pot fi operate pentru că nu sunt șoferi disponibili pe piață.

Transportatorii români au nevoie de soluții europene urgente și eficiente la această criză acută de șoferi profesioniști, pentru ca industria românească de transport rutier să poată continua să opereze în parametri buni. În acest context, UNTRR  a solicitat  autorităților române și europene  măsuri urgente de atragere a tinerilor de la vârsta de 18 ani în sectorul transporturilor, prin programe europene de formare vocațională ca șoferi profesioniști.  „Comisia Europeană şi Parlamentul European consideră că România poate permite tinerilor de la vârsta de 18 ani să devină şoferi profesionişti. UNTRR a solicitat modificarea cadrului legal pentru a se permite tinerilor, de la vârsta de 18 ani să devină șoferi profesioniști, existând îngrijorarea că actuala lipsă de șoferi profesioniști ar putea fi cauzată și de legislația românească care stabilește  vârsta minimă de 21 de ani pentru permisele de conducere de categoriile C și CE în conformitate cu prevederile Directivei 2006/126/EC referitoare la permisele de conducere – pentru că după absolvirea educației secundare (liceului), tinerii cu vârste între 18 și 21 de ani caută alte oportunități de angajare și nu își mai schimbă opțiunile ulterior pentru a deveni șoferi profesioniști”, se arată în comunicat.

Comisia Europeană a răspuns UNTRR că nu s-ar opune ca România să aplice vârsta minimă de 18 ani  precizată de Directiva 2003/59/CE referitoare la formarea șoferilor profesioniști, prin derogare de la prevederile Directivei 2006/126/EC referitoare la permisele de conducere, așa cum procedează și alte State Membre, fapt întărit și de răspunsul primit de asociația noastră din partea Parlamentului European – Comisia pentru Transport și Turism.

Loading...
Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Economie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate