Editura Evenimentul si Capital

Traian Băsescu și Sindromul de vedetă: Cu orice preț, în prim - plan! | ROMÂNIA LUI CRISTOIU

Ion Cristoiu
Autor: | | 10 Comentarii | 5462 Vizualizari

Traian Băsescu a fost luni, 25 ianuarie 2016, seara, oaspetele lui Radu Moraru la Nașul TV.

În sine, e un fapt mediatic firesc. Ba chiar unul corect din punct de vedere moral. Radu Moraru a fost un fan al lui Traian Băsescu într-o vreme cînd acesta se confrunta cu tăvălugul unei Coaliții politico-mediatice. Un fan care a împins credința față de Statuia de la Cotroceni pînă la limitele deontologiei, cum a fost cazul cu Diversiunea televizată, inițiată de răposatul Corneliu Vadim Tudor împotriva mea, ca sancțiune, pentru că îndrăzneam să spun că Traian Băsescu e și el om și nu doar Arhanghelul din visele treze ale Elenei Udrea. Traian Băsescu fusese prezent chiar și-n studiourile României TV, post care a trăit pentru a-l terfeli. Era ciudat că nu merge la Nașul TV, la un ziarist care i-a fost alături în vremuri grele.

Prestația lui Traian Băsescu la Nașul a fost rentabilă în planul producerii de știri de a gata pentru presa noastră fomistă.

Numai că după apariția de luni seara, a doua zi, marți, 26 ianuarie 2016, fostul președinte a mai avut două prestații mediatice:

O conferință de presă la prînz, ținută la sediul MP, și o intervenție prin telefon, seara, la B1TV.

Trei apariții mediatice într-un spațiu de nici 24 de ore!

Cam mult chiar și pentru o vedetă precum Traian Băsescu.

Cele trei momente se adaugă altor intervenții din ultimul timp - numeroase- la televiziuni, în ziare, pe Facebook, în conferințe de presă ținute la sediul Mișcării Populare. Cu un pic de atenție și mai ales cu un pic de distanțare față de politician bagi de seamă că Traian Băsescu îi depășește la frecvență mediatică pe mai toți politicienii. L-ar egala doar Cristian Bușoi, dar în cazul autocandidatului PNL, cantitatea e lipsită de calitate la modul absolut.

Pentru un politician mare, un politician adevărat, aparițiile în media sînt doar unul dintre mijloacele de realizare a Proiectelor sale de anvengură. Cînd și-a asumat un Proiect, pentru a cărui împlinire trebuie să convingă opinia publică, președintele american elaborează împreună cu consilierii o strategie mediatică. Se stabilesc cu precizie posturile și emisiunile tv la care va merge președintele, conferințele de presă, ce aspecte ale Proiectului vor fi abordate.

Nu e nimic lăsat la voia întîmplării. În selecția posturilor și a aspectelor se ține cont de profilul telespectatorului, de audiența postului și a emisiunii, ba chiar – dacă nu mai ales – de autoritatea moderatorului. În cadrul emisiunii, președintele știe dinainte dacă trebuie să facă dezvăluiri, dacă trebuie să danseze sau dacă trebuie să vorbească despre filosofia presocratică.

În anii din urmă ai mandatului său, Traian Băsescu a lăsat impresia că știa această lecție elementară a marii politici:

Adevăratul politician folosește presa și nu se lasă folosit de presă. După plecarea de la Cotroceni, dar mai ales după revenirea în politica de partid, Traian Băsescu a lăsat impresia c-a uitat lecția asta.

Se precipită pa Facebook, se duce la orice emisiune la care e invitat, intervine telefonic sau ține conferințe de presă cînd trebuie și cînd nu trebuie, n-are o agendă a mesajelor pe care vrea să le transmită.

Impresia, puternica impresie, rămîne cea de prezență în presă cu orice preț, doar de dragul prezenței. Explicația acestei fervori mediatice vecine cu disperarea cere contribuția psihologiei.

Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Opinii EVZ

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate