Traian Băsescu o critică pe Kovesi în disputa DNA-SIE: "A fost INOPORTUNĂ IEŞIREA. În mod CATEGORIC NU trebuia să existe o ieşire publică"

Invitat la postul B1 TV, preşedintele PMP, Traian Băsescu, a apreciat drept inoportună ieşirea şefei DNA, Laura Codruţa Kovesi, în disputa publică pe care instituţia a avut-o cu SIE.

”În mod categoric nu trebuie să existe o ieșire publică. În timpul mandatului meu a fost o dispută între un serviciu secret și un Parchet și i-am chemat la mine. Nici Parchetul, nici serviciul nu sunt într-o situație comodă din acest punct de vedere. Acea dispută era tot legată de nivelul de informații și mai ales de acuratețea informațiilor. Nu pot să spun despre ce instituții este vorba, dar ce s-a întâmplat acum m-a obligat să dau acest exemplu”, a declarat Băsescu.

El a adăugat că informaţiile SIE vor fi transmise Poliţiei sau SRI-ului, nu unui Parchet.

”A fost inoportună ieșirea. În plus, eu mai știu un lucru: colateral, SIE mai poate să prindă astfel de informații, din presă, din discuțiile de la recepții de la ambasade, poate să prindă crâmpeie de discuții legate de corupție, dar niciodată nu o va transmite direct unui Parchet. O va transmite ori Poliției, ori SRI-ului. O vor procesa ei și o vor trimite către instituțiile de Parchet care au atribuții în zona respectivă. (...)Cred că a fost o ieșire voluntară a doamnei procuror general. Serviciile nu se luptă așa dacă au de dat o luptă între ele, se luptă pe tăcute. Nu ies să se dea în stambă”, a afirmat Traian Băsescu.