Editura Evenimentul si Capital

Tolontan a explicat CUM CUMPĂRĂ SOROS PRESA: „ANAF a venit la RISE Project și la Hotnews ca să…”

Cătălin Tolontan
Autor: | | 7 Comentarii | 5936 Vizualizari

Jurnalistul Cătălin Tolontan a făcut recent o analiză a unui subiect foarte prezent în societatea românească: banii pe care miliardarul George Soros îi direcţionează în ONG-rile şi în presa din România.

Pe blogul său, tolo.ro, jurnalistul începe cu explicaţia vizitei pe care ANAF a făcut-o în redacţiile RISE Project și Hotnews şi continuă cu argumentarea unei „formule non-profit”, care în opinia lui este foarte importantă pentru existenţa investigaţiilor solide.

DOVEZI EXPLOZIVE cu BANII PE CARE SOROS I-A BĂGAT în România. ONG după ONG pe LISTA CU DOLARII de peste Ocean

„ANAF a venit la RISE Project și la Hotnews nu ca să intimideze direct, ci, cel mai probabil, ca să afle de unde vin banii.

Cu aceste informații urma apoi să producă muniția kompromatului.

Pentru că, astăzi, orice finanțare nonprofit, fie că vine de la Soros sau de la alte fundații, este fluturată publicului sub forma ”ziariștii ăștia sunt vânduți”.

Cine este Soros cu adevărat? UN FOST ȘEF AL SPIONAJULUI din România A SPUS TOTUL

Ei bine, oamenii trebuie să afle următoarele. Și să judece cu propria minte.

De când presa nu se mai poate finanța din ce cumpără publicul (precum ziarele, pe vremuri) și nici din publicitate, tot mai mult din presa de investigații și din reportajele de întindere se bazează pe formule nonprofit. Pretutindeni în lume.

De ce nu se poate finanța presa din ce achită publicul? Nu se plătește accesul la unele siteuri? Ba da, dar sumele obținute sunt foarte mici. Vorba elvețienilor de la Ringier la o conferință internațională: ”Să nu ne mai prefacem că ne putem finanța redacțiile din abonamentele de pe net! Plata conținutului jurnalistic pe internet e ca sexul la 18 ani. Toată lumea vorbește despre el și nimeni nu îl face”.

Scandalul se extinde! Acum şi Israelul îl ACUZĂ pe SOROS

Teoria că oamenii ar plăti dacă presa ar fi mai bună e o iluzie. Dacă în SUA, Anglia, Franța, Mexic, România, Malaiezia și Norvegia e peste tot la fel înseamnă că asistăm la un fenomen sistemic, nu la dovada că e Tolontan tâmpit. Chiar dacă ziaristul Tolontan din România și din Spania și din Suedia e tâmpit, ceea ce nu neg, asta nu înseamnă că celelalte 100 de țări unde se întâmplă la fel nu arată, clar, o tendință.

Bine, atunci de ce nu vă luați banii din publicitatea de pe net, care crește permanent, veți spune? Pentru că orice creștere este monopolizată de Google și Facebook. În SUA, piața cea mai dezvoltată din lume, 99% din sporul din publicitatea pe net a mers în 2016 la Google și Facebook. 99%!

Fostul consilier a lui Trump, DEZVĂLUIRI INCREDIBILE despre Soros! Ce interese are în România

În condițiile scăderii celor două surse majore de venituri, ce posibilitate de compensare rămâne presei?

Baza nonprofit.

Adică finanțările care nu vor să obțină beneficiu de business, ci doar să susțină serviciul public al presei.

Aici intră, în primul rând, televiziunile și radiourile publice.

În unele țări, ele își folosesc atât de bine banii, precum BBC în Marea Britanie, încât restul presei protestează că s-a ajuns la o concurență neloială.

BBC organizează concerte, evenimente culturale și face contracte de exclusivitate cu mari autori.

Loading...
Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Social

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate