Tezele unice şi ADMITEREA în LICEU, fără nicio EXPLICAŢIE

Tezele unice şi ADMITEREA în LICEU, fără nicio EXPLICAŢIE

Modul în care se creionează în acest moment noile condiții de admitere la liceu, prin care se introduc tezele unice, care demonstrează o lipsă de coerență și de aliniere la tendințele internaționale în domeniu, este de părere Marilen Pirtea, rectorul Universităţii de Vest din Timişoara.

„Una dintre variantele luate în discuție între Ministerul Educației și partenerii săi prevede atât păstrarea Evaluării Naționale, cât și introducerea de teze unice pentru elevii de gimnaziu, care să înlocuiască media generală de absolvire a claselor V-VIII. Tehnic, e doar risipă de resurse, ambele sunt tipuri de evaluare cu aproximativ același caracter. Ori una, ori alta!”, susține Pirtea care este deputat PNL.

Introducerea tezelor unice presupune resurse umane, logistice și financiare considerabile, subliniază liberalul: „În plus față de evaluările naționale standard, de la finalul clasei a VIII-a, vom avea încă patru evaluări naționale (2 ani x 2 semestre, la clasele a VII-a și a VIII-a), în forma propusă. Se impune și asigurarea supravegherii de la examenele naționale, pentru a avea cu adevărat efectul scontat. Operaționalizarea acestor noi testări naționale va încărca și mai mult activitatea cadrelor didactice”.

Mai mult decât atât, punerea accentului pe teste standardizate înseamnă reducerea foarte mare a flexibilității în predarea la clasă, ceea ce omoară plăcerea copiilor de a învăța, este de părere Marilen Pirtea. El subliniază faptul că măsurile propuse îndepărtează sistemul educațional românesc de practicile internaționale dovedite ca fiind eficiente, precum modelul finlandez.

Ne puteți urmări și pe Google News

Nimeni nu explică motivul și scopul pentru care s-ar lua o astfel de decizie. Grav este că propunerea de modificare nu este argumentată, nu are un scop precizat, fiind o schimbare de dragul schimbării. Care este scopul? De ce o facem? Ce practici, argumente și dovezi empirice dovedesc eficiența acestor măsuri? Nu am văzut să se argumenteze cu ce sunt mai relevante notele de la astfel de teze unice, față de media claselor V - VIII”, susține pirtea într-un comunicat de presă.