Tăriceanu îl critică pe Cioloş pentru că a refuzat invitaţia Biroului Permanent al Senatului privind participarea la Consiliul European

Autor: | | 0 Comentarii | 182 Vizualizari

Premierul Dacian Cioloş a comunicat membrilor Biroului permanent al Senatului că nu consideră necesară prezenţa sa la o discuţie pe tema participării la Consiliul European din 7 martie pe motiv că această reuniune a fost informală, iar evenimentul este "caduc", a declarat, marţi, preşedintele forului legislativ, Călin Popescu-Tăriceanu.

El a precizat că la şedinţa Biroului permanent a fost o discuţie pe această temă, fiind exprimate "diverse opinii", iar subiectul va fi reluat săptămâna viitoare.

Refuzul lui Cioloş

"Singurul subiect politic mai important care a făcut obiectul discuţiilor, la finalul şedinţei, a fost răspunsul furnizat de prim-ministrul Dacian Cioloş la solicitarea noastră de a avea o întâlnire informală cu membrii Biroului permanent astăzi, 29 martie. Domnia sa ne-a trimis un răspuns prin care, practic, ne comunică că nu consideră necesară prezenţa domniei sale la o astfel de discuţie, deoarece Consiliul European la care a participat în 7 martie a fost un consiliu informal, la care nu s-au luat decizii. Mai mult decât atât, consideră că reuniunea din 7 martie nu mai are nevoie de o discuţie pentru că este, folosesc exprimarea din scrisoare, un eveniment caduc. Au avut loc discuţii între membrii Biroului şi, împreună cu liderii grupurilor parlamentare, au fost exprimate diverse opinii", a spus Tăriceanu, citat de Agerpres. „Vom relua discuţia săptămâna viitoare”

Potrivit lui Tăriceanu, senatorul PNL Alexandru Pereş a considerat că ar fi potrivit ca premierul să fie invitat în plen şi nu în Biroul permanent, dar nu este necesară această discuţie. "Ceilalţi colegi au optat fie pentru menţinerea acestei invitaţii în cadrul Biroului permanent, o discuţie informală sau sigur, în final, să-i solicităm prezenţa la o dezbatere în plenul Senatului. A rămas ca fiecare din liderii grupurilor parlamentare să se consulte cu propriile partide pentru a avea un punct de vedere consolidat şi această situaţie ne-a obligat să reluăm discuţia săptămâna viitoare", a adăugat Tăriceanu.

Invocarea Constituţiei

Preşedintele Senatului a spus că, din punctul său de vedere, Constituţia este clară şi prevede că, ori de câte ori este invitat în Parlament, premierul are obligaţia de a da curs solicitării. "Deci Constituţia este foarte clară şi nu lasă loc la interpretări în această privinţă, chiar dacă prim-ministrul crede că este oportun sau nu este oportun. Eu am avut şi o discuţie telefonică cu domnia sa în care i-am reiterat spiritul intenţiei noastre şi anume de a clarifica mai degrabă pentru viitor. Nu încercăm să stabilim vinovăţii, dar pentru viitor aceste chestiuni trebuie clarificate. Legea în vigoare spune foarte clar că ori de câte ori premierul participă la un Consiliu European, nu se face distincţie în lege dacă este informal sau formal, el trebuie să aibă un mandat din partea Parlamentului. Aşadar eu rămân să subliniez prevederea extrem de clară a Constituţiei care nu lasă loc la interpretări şi nu numai pentru Senat, ci şi pentru Guvern", a adăugat Tăriceanu. El a anunţat în 8 martie că îl va invita pe premierul Dacian Cioloş să dea o explicaţie oficială Senatului privind prezenţa sa la Consiliul European fără un mandat aprobat de Parlament. Reamintim că premierul Dacian Cioloş a participat în 7 martie la Consiliul European informal.

Pagina 1 din 1

Stirile zilei

Alte articole din categoria: Politica