Editura Evenimentul si Capital

Ţara de pe Facebook | România cititorilor

Alexandru Ghillis
Autor: | | 1 Comentarii | 1045 Vizualizari

Să mă ierte maestrul Ion Cristoiu că subiectul ales de subsemnatul vine ca o modestă – să zicem - completare la imaginea ţării văzută de domnia sa dincolo de Chitila.

 Îndrăznesc să spun că, mai mult ca sigur, vestitele simboluri ale pragmatismului democraţiei americane, care au cucerit întreaga omenire, deci şi pe români, indiferent de statutul lor social, sunt blugii, Coca-Cola, fast-food-ul şi, în mare măsură, „bombele” acestor ultimi ani: internetul şi terminalele mobile, adică smartphone-ul şi tableta, toate în pofida faptului că aproape jumătate din populaţia României încă foloseşte la ţară „umblătoarea” din fundul curţii (deh, dar asta ţine puţin şi de o mentalitate locală care, în timp, va putea fi depăşită de tinerii orientaţi spre o agricultură performantă, prin introducerea canalizării şi a apei curente în gospodăriile rurale).

Mă refer acum, în principal, la răspândirea rapidă în rândul românilor, mai ales al celor tineri, a noilor mijloace portabile de comunicare digitală, adevărate mini computere conectate la internet. Le puteţi vedea, mai ales telefoanele inteligente, începând chiar de la copii preşcolari şi până la o mulţime de oameni maturi. Pe stradă, în magazine, în localuri, la piaţă şi în transportul public în comun remarci zilnic nenumaraţi bărbaţi si femei din toate categoriile sociale cu telefoanele la urechi sau tastându-le concentraţi minute interminabile. De multe ori, observi câte un grup mut de puştani „socializând”cu căştile în urechi, captaţi fiecare de propriul mobil. Asta se întâmplă cu cei mai mulţi tineri şi în familie, acasă (îl vad aşa chiar şi pe propriul fiu, când ne vizitează), aproape în orice activitate casnică, la masă, la toaletă, în pat şi, probabil, mai puţin sub duş sau în somn!!! Ţara e pe Facebook!

Dacă generaţiile mai vechi, dintre care unii deja pensionari, sunt obişnuite, cu unele excepţii, să afle ştirile curente - interne şi internaţionale – doar citind presa scrisă, ascultând radioul sau urmărind canalele de televiziune, în schimb, cu precădere generaţiile născute după 1980 s-au adaptat rapid la internet, care a devenit de-a dreptul indispensabil oricărei activităţi umane din zi sau noapte, tinerii acordând un interes oarecum ceva mai scăzut pentru mass media tipărită şi chiar TV. Telefoanele inteligente (smartphones), utilizate şi ca terminale mobile ce permit accesul liber de oriunde la internet şi, deci, la reţelele de socializare online precum Facebook, reprezintă ultima revoluţie informatică. În ciuda faptului că - asemenea computerelor personale, laptopurilor şi tabletelor – însingurează indivizii, dându-le o falsă impresie de socializare după ce îşi accesează de acasă sau din alt loc contul personal pe Facebook (aşa cum fac şi politicienii noştri de la vârf). Cu toate acestea, reţelele de socializare utilizate de tineret (şi nu numai), în special Facebook-ul, şi-au demonstrat iar de curând - şi în România - forţa lor extraordinară de a mobiliza online zeci de mii de oameni tineri să iasă în stradă şi să-şi facă vocal cunoscute doleanţele. Mişcare care, deşi supusă manipulărilor, a determinat demiterea unui guvern care a ajuns să nemulţumească. Vocea străzii pare foarte importantă pentru noi, populaţia! Dar pentru noii guvernanţi?

Dragi cititori, dacă aveți o opinie pe care doriți să o împărtășiți celorlalți, vă invităm să ne scrieți pe adresa de email offi ceredactie@evz.ro, cu titlul „Pentru România cititorilor”




Alte articole din categoria: Opinii EVZ

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
ziare.com
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate