Editura Evenimentul si Capital

Tâmpeniile din manualele de Educație pentru sănătate (II). Secetă mare în cărțile elevilor: APA nu există! FOTO

O lipsă majoră pe care o au toate manualele de Educație pentru sănătate - clasele mici - este aceea că nicio lecție nu conține informații despre apa de băut
Autor: | | -1 Comentarii | 1860 Vizualizari

„Evenimentul zilei” continuă, astăzi, incursiunea în conținutul manualelor care îi învață pe elevi să fie sănătoși, după care studiază aproape 1.200.000 de școlari. Informații livrate doar pe jumătate, sloganuri, șabloane, poze care nu se potrivesc cu textul lecției, exerciții confuze pentru elevi, toate acestea sunt conținute în manualele pentru clasele primare ale disciplinei numită Educație pentru sănătate. Redăm mai jos câteva exemple.

Citeşte şi: EXCLUSIV EVZ. ABERAȚIILE jenante din cărțile elevilor. Manualele de EDUCAȚIE pentru sănătate combină PUDOAREA ABSURDĂ cu TRIVIALUL GRATUIT

...


 

Pericolele lipsei de hidratare

O lipsă majoră pe care o au toate manualele de Educație pentru sănătate - clasele mici - este aceea că nicio lecție nu conține informații despre apa de băut, iar în anii următori lecțiile despre nutriție sunt mai puține (programa școlară recomandă să se insiste în clasele primare). Într- o țară în care jumătate din populație trăiește la sate și se alimentează cu apă din fântână și în care intoxicațiile cu nitriți sunt la ordinea zilei, elevilor nu li se spune clar măcar ce înseamnă apă potabilă și de unde ar putea-o lua. Discuția despre apă este atinsă tangențial în multe manuale în lecțiile referitoare la poluarea mediului. Singurul manual în care scrie trei rânduri despre apă este cel al Editurii Corint pentru clasele III-IV, 2005: „Organismul conține multă apă, de aceea consumul de apă este important. Apa o poți lua din alimentele lichide și din apa de băut”.

Ce spune medicul că trebuia să scrie în manuale

„Suntem alcătuiți în proporție de 60% din apă. În lipsa ei, nu putem supraviețui nici măcar o săptămână. În consecință, e esențială pentru sănătatea organismului. O treime este furnizată de alimentație, iar restul trebuie să provină din lichidele ingerate: apă, infuzii, ceai, ciorbe, fresh-uri diluate cu apă”, spune dr. Anamaria Iulian, medic și psiholog, specialist în tratamentul obezității.

Dacă nu consumăm minimum un litru de apă pe zi, mai spune specialistul, atunci organismul nu e hidratat corespunzător și se mențin toxinele care ar trebui eliminate, cum sunt de exemplu ureea și acidul uric (substanțe eliminate prin transpirație). Alături de un comportament alimentar corect nutrițional și kilocaloric, elevii ar trebui să primească și informații despre sport și acele activități care îi ajută să dea jos din numărul de kilograme.

10-15% din elevi, obezi sau supraponderali

Cei mai mulți autori de manuale au ales însă să nu lege subiectul sportului de cel al alimentației, preferând un capitol separat, cel al activității și odihnei. Potrivit statisticilor Ministerului Sănătății, 10- 15% din copiii și adolescenții din România sunt obezi sau supraponderali.

„Subiectul sportului ar merita o discuție separată întrucât multe din școlile românești nu au săli de sport, iar în cele care au nu există dușuri. Plus că orele de sport nu sunt grupate câte două, astfel că până ce se echipează elevul pentru oră, pentru ca apoi să se schimbe din nou, mai rămân 20 de minute de exerciții fizice”, este de părere Mihai Dragoș, președintele Consiliului Tineretului din România.

Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Educaţie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate