Editura Evenimentul si Capital

SPECIAL EVZ. Câte maşini se bat pe un loc de parcare în Bucureşti? Edilii au început vânătoarea. Pot veni amenzi la secundă

Autor: | | 4 Comentarii | 984 Vizualizari

Edilii Capitalei, împărţiţi în două tabere. Uni au anunţat că ridică maşini, alţii spun că nu o fac, pentru că nu au locuri de parcare suficente, dar au găsit alte metode să amendeze șoferii care staționează neregulamentar

Hingherii de maşini se pregătesc să intre în forţă pe străzile Capitalei, după ce legea privind ridicatul maşinilor parcate ilegal a intrat în vigoare. Asta, deşi Capitala se confruntă cu un deficit uriaş de parcări, iar traficul este infernal din cauza infrastructurii rutiere şi de parcare incoorente, dar şi a stării proaste a transportului în comun.

Potrivit unui studiu care arată indicele anual de trafic, realizat de TomTom Telematics, în 2015, Bucureştiul s-a aflat pe locul şase în topul celor mai aglomerate oraşe din lume.  Având un indice de congestie de 43%, acesta indică cât timp stau în trafic şoferii din cauza ambuteiajelor.

Mai aglomerate decât Capitala României sunt: Mexico City, Bangkok, Istanbul, Rio de Janeiro şi Moscova, localităţi care au o populaţie mult mai mare decât a Bucureştiului.

În prezent, numărul maşinilor înmatriculate în Capitală este  aproximativ  1.3000.000 de autoturisme. La acestea se adaugă aproape zecii de mii de maşini, din Ilfov dar şi din ţară, care tranzitează Capitala zilnic. Numai în Ilfov sunt înmatriculate aproape 140.000 de maşini. În ceea ce priveşte locurile de parcare, în Capitală sunt aproximativ 189.800. Un simplu calcul arată că şapte maşini se bat pentru un loc de parcare.

EVZ a vorbi cu fiecare edil bucureştean, pentru a vedea cum vor sancţiona şoferii care parchează ilegal, dar şi câte locuri de pacare au aceştia la dispoziţie.  În timp ce unii edili încă nu au stabilit tarifele şi acum pun la punct regulile de parcare, alţii a explicat, pentru EVZ cât va costa recuperarea maşinii şi spun că deja maşinile se ridică.

Sectorul 1

Pentru moment, Primăria Sectorului 1 nu va trece încă la ridicarea maşinilor parcate neregulamentar. Mai întâi, este necesar ca administrația locală de sector să construiască și să amenajeze locuri de parcare suficiente, după care va urma operaţiunea de ridicare a autoturismelor parcate cu nerespectarea legislaţiei în vigoare.

Potrivit Administrației Domeniului Public, în prezent, la nivelul Sectorului 1 sunt amenajate un număr de 8.200 de locuri de parcare de reședință. La acestea se adaugă locurile de parcare la liber create prin introducerea sensurilor unice pe aproximativ 1/3 din străzile secundare. Introducerea sensurilor unice pe străzile secundare oferă, pe lângă alternative de fluidizare a traficului, soluţii pentru locuri de parcare, întrucât se poate parca pe ambele laturi ale străzii. Locurile de parcare din zona centrală sunt în administrarea Primăriei Capitalei.

Pe ansamblul Sectorului 1 se înregistrează un deficit de locuri deparcare de reşedinţă, estimat, în urma cererilor scrise şi telefonice primite de la cetăţeni, la aproximativ 4000 de locuri. Acest deficit se înregistrează în special în zonele Ion Mihalache, Nicolae Titulescu, Banu Manta, Calea Griviței, Aviaţiei şi Băneasa.

În problema locurilor de parcare, Primăria Sectorului 1 are în desfăşurare proiecte şi studii de fezabilitate pentru amenajarea de noi parcări de reşedinţă în zonele unde este cea mai mare nevoie de ele.

De asemenea, Primăria Sectorului 1 a solicitat Primăriei Capitalei trecerea mai multor terenuri în administrarea sa pentru a putea construi mai multe astfel de parcări. Menţionăm că primăriile de sector nu au în proprietate terenuri.

Sectorul 2

Primăria Sectorului 2 are în administrare peste 24.000 de locuri cu plată în parcările de reşedinţă. De asemenea, în sectorul 2 sunt 40.000 de locuri de parcare fără plată pe toate străzile, acolo unde nu este interzisă staţionarea. Primăria Sectorului 2 nu a început ridicarea vehiculelor care staționează neregulamentar. Primăria Sectorului 2, în colaborare cu Poliţia Rutieră, va elabora un regulament în baza căruia vor fi ridicate vehiculele staționate în locuri interzise, acesta urmând a fi supus spre aprobare Consiliului Local al Sectorului 2, au explicat reprezentanţii Primăriei Sectorului 2. Nici costurile de ridicare nu au fost încă stabilite în acest sector.  

De coordonarea activității de ridicare a vehiculelor staționate neregulamentar se va ocupa Serviciul Circulație, deja existent, din cadrul Poliției Locale a Primăriei Sectorului 2. Pe de altă parte, mai mulți șoferi s-au trezit cu amenzi după ce au staționat neregulamentar.

Pe de altă parte, mai mulți șoferi s-au trezit cu amenzi după ce au staționat neregulamentar. “Am staționat 9 minute cu mașina tatălui meu pe Calea Moșilor și tatal meu a primit o notificare de comunicare a datelor "infractorului", cel mai probabil, pentru a amenda pe nelegiuit.  Cum ați proceda în locul meu?”, scrie Cristian Munteanu pe pagina sa de facebook.

Sectorul 3

Potrivit Direcției Generale de Poliție Locală Sector 3, până în prezent nu au fost stabilite competențe privind ridicarea și transportul autovehiculelor care staționează neregulamentar pe partea carosabilă și nici nu au fost stabilite spații amenajate destinate depozitării acestora.

În perioada următoare va fi analizată modalitatea de organizare și funcționare a unui serviciu public de ridicare și transport al acestor autovehicule. Pe raza Sectorului 3 sunt amenajate aproximativ 80.000 de locuri de parcare, dintre care circa 58.000 sunt de reşedinţă.

Sectorul 4

În Sectorul 4 se ridică mașinile staționate neregulamentar și care blochează traficul, transportul public sau accesul în instituții, școli, spitale. Potrivit Regulamentului privind ridicarea, transportul, depozitarea în spațiul amenajat și eliberarea vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabila a Sectorului 4 al Municipiului București, aprobat în ședința Consiliului Local Sector 4, operațiunile privind serviciul de ridicare a mașinilor se efectuează de către personalul specializat din cadrul Biroului Ridicări Auto al Direcției Generale de Poliție Locală Sector 4. Aceste proceduri se pot realiza doar pe baza unei dispoziției scrise de ridicare, întocmită de către polițistul local-agent constatator, care trebuie să cuprindă informații referitoare la: data, ora și locul ridicării vehiculului, norma încălcată, datele de identificare ale mașinii, mențiuni privind eventuale avarii vizibile, datele de identificare ale polițistului local. Pentru operațiunile de ridicare și transport se percep următoarele taxe:

*75 de lei pentru ridicarea autovehicului staționat neregulamentar

Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Social

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate