Șova: Ungurii vor ajunge cu autostrada la graniță cu nouă luni înaintea noastră”

Șova: Ungurii vor ajunge cu autostrada la graniță cu nouă luni înaintea noastră”

Ministrul Transporturilor, Dan Șova pune presiune pe constructorii români, dându-le exemplu maghiarii. Duminică, oficialul a cerut imperativ constructorilor loturilor de autostradă Timișoara- Lugoj și Lugoj – Deva, care acum se află în lucru, să urgenteze lucrările din cauza fondurilor europene, arătând că ungurii vor finaliza autostrada spre Nădlac (România), mai repede cu aproximativ nouă luni.

Ministrul a spus că a discutat și cu omologul său de la Budapesta despre autostrada care va fi construită de țara vecină, până la granița cu România și că aceasta va fi gata cu aprocimativ nouă luni mai depede decât cea din țara noastră. În acest contxt a cerut constructorului să lucreze mai repede.

”Am solicitat și constructorului Tirena Scavi (de pe lotul al doilea al autostrăzii Timișoara- Lugoj – n.r.) și constructorului Selina de pe Lugoj- Deva, lotul 2, să urgenteze lucrările în așa fel încât să nu se facă proiectul în 30 de luni, ci mai repede. Dacă nu vor reuși să termine până în decembrie 2015, în septembrie 2015 vom proceda la fazare. Avem un memorandum deja aprobat în Guvern, Comisia Europeană a aprobat fazarea geologica  propusă de noi, a proiectelor, în așa fel încât să fie finanțate și din alocarea 2007- 2013 și din alocarea 2014-2020, dar în același timp ne bazăm pe forța de lucru a companiilor”, a spus Șova.

Lotul al doilea al autostrăzii Timișoara- Lugoj are o valoare totală de 423.356.307,32 lei fără TVA. Finanțarea este asigurată din Fonduri Europene (Fonduri de Coeziune – 85%) și fonduri de la bugetul de stat (Guvernul României -15%). Acest tronson va avea 25,6 kilometri, zece poduri și podețe și 15 pasaje rutiere. Ministrul s-a plâns că oficialii de la drumuri nu l-au însoțit în vizita de lucru duminicală.

Ne puteți urmări și pe Google News

”Pe Timișoara- Lugoj lotul 2 am fost pe autostradă fără prezența șefului Regionalei de Drumuri Timiș, lucru pe care îl consider inacceptabil, fără prezența unor reprezentanți ai constructorului Tirena Scavi de la București, lucru pe care de asemenea îl consider inacceptabil și fără prezența unității de implementare proiect a CNADNR-ului central de la București lucru pe care de asemenea îl consider inacceptabil. Toate cele trei lucruri vor fi luate în discuție, în cursul zilei de luni, la nivelul CNADNR și vom lua măsurile de rigoare, fireste, mai putin împotriva constructorului Tirena Scavi pe care îl vom informa că atunci când vom veni să vedem care este stadiul lucrărilor așteptăm să fie prezent un reprezentant oficial care poate răspunde de acțiunile companiei, altfel începem să avem îndoilei asupra modului în care își execută îndatoririle asupra lucrării pe care o au”, a mai spus Șova.