Editura Evenimentul si Capital

Somnul, aliat sau duşman

Autor: | | 1 Comentarii | 517 Vizualizari

De cele mai multe ori atunci când vorbim despre tulburările de somn, nu luăm în calcul şi situaţiile în care noi alegem să dormim puţin.

Alegem să dormim puţin atunci când urmărim serialul preferat on-line, sau atunci când citim o carte bună pe care abia aşteptăm să o terminăm şi chiar şi atunci când avem o petrecere care se termină târziu în noapte. Aparent, toate aceste motive par întemeiate pentru a pierde câteva ore bune din somnul din timpul nopţii, însă nu avem idee ce scump putem plăti preţul acestor nopţi.

Ne trebuie 8 ore de somn pe noapte

Atât psihologii, psihoterapeuţii cât şi psihiatrii recomandă un program echilibrat care să conţină 8 ore de somn, 8 ore de muncă şi 8 ore de relaxare dintr-un interval de 24 de ore cât are o zi. Cu toate acestea, de cele mai multe ori ne este greu să respectăm acest program şi avem tendinţa să renunţăm la orele de somn în favoarea activităților de relaxare sau pentru a munci. Dr. Daniel Amen, în lucrarea sa „Schimbă-ţi creierul, schimbă-ţi viaţă”, susţine că atunci când nu ne odihnim suficient într-o noapte, în următoarele 3-4 zile vom mânca mai mult, iar acest aspect se va resimţi în armonia siluetei, iar pe termen lung ne poate afecta stima de sine şi chiar modul de gândire.

Adolescenții, în pericol

Cei mai tentaţi să facă nopţi albe sunt adolescenţii, iar urmările nu întârzie să îşi facă simţită prezenţa. Fie că devin agresivi, conflictuali sau că ajung să experimenteze depresia este important să fie încurajaţi, susţinuţi Psiholog Eveline Țibichi-Osnaga www.evelineosnaga.ro psiholog@evelineosnaga.ro să se odihnească noaptea nu în timpul zilei.

În altă ordine de idei, Dr. Daniel Amen în urmă studiilor aprofundate în clinică sa, susţine că, atunci când dormim mai puţin de 6 ore pe noapte, creierul nu se mai iriga cu sânge suficient, ceea ce ne face să ne schimbăm starea de spirit, ne scade puterea de concentrare, iar capacitatea de memorare se reduce. Aceste simptome se mai pot ameliora dacă ne odihnim, mai grav însă este faptul că lipsa somnului sau micşorarea programului de somn duc încet şi sigur către Alzheimer.

Pentru că în timpul somnului ne refacem sistem nervos este important să ţinem cont că între orele 22.00 şi 00.00 este cel mai sănătos somn, pentru că atunci, conform studiilor, creierul se revigorează şi îşi reface resursele de care are nevoie. Poate va întrebaţi cum ne putem îmbunătăți calitatea somnului. Ei bine, este util să nu consumăm cafea, ceaiuri sau sucuri ce conţin cofeină în a două parte a zilei, să mergem la sală dimineaţă şi mai puţin seară înainte de culcare, să nu adormim cu televizorul sau laptop-ul deschis şi să evităm să folosim telefonul sau tabletă înainte de somn. Un alt truc foarte util este ca dormitorul să aibă o temperature potrivită, să fie întuneric înainte de culcare şi să fie ordonat.

Acest articol nu susţine dormitul în exces şi nu face referire la tulburări de somn precum insomnia, ci are în atenţie liberul arbitru atunci când vine vorba de somnul nocturn şi de gestionarea acestuia. Nu uitaţi, una din cele mai rapide metode de distrugere a creierului este să dormim mai puţin de 7-8 ore pe noapte

Opiniile exprimate de invitații EVZ aparțin autorilor și nu reprezintă punctul de vedere al publicației

Pagina 1 din 1
Tag-uri: somnul, aliat, dusman



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Invitaţii evz

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI
Tema zilei
21:51 „Dumnezeu mi-a dat dreptate!” SCHIMBARE DRAMATICĂ în cazul lui Mircea Cosma. ŞOC PENTRU DNA! Judecătorii au acceptat probe 21:00 De ce-l apără președintele României pe procurorul interlop Portocală, zis și Zdreanță. România lui Cristoiu 16:53 „DUMNEZEII” DE LA DNA PLOIEȘTI. După Onea și Portocală, a intrat în acțiune și Giluela Deaconu! Cum se fabrică INSTANT UN DOSAR 13:13 DEZVĂLUIRI-BOMBĂ! Cine este al 4-lea procuror din înregistrările lui Cosma și cui i s-a mai pregătit UN DOSAR 07:10 Justiția e oarbă sau are orbul găinilor? 22:38 Alte NEREGULI INCREDIBILE la DNA Ploieşti! Vlad Cosma a explicat CUM ERA INSTRUIT să fie consecvent. REACŢIA JUDECĂTORILOR, de neuitat 22:24 Teribilul ROL FALS JUCAT de Dragnea şi CAMUFLAJUL din spatele REVOCĂRII ŞEFEI DNA. Se ştie deja DECIZIA LUI TOADER pentru Kovesi 20:18 STENOGRAME EXPLOZIVE cu procurorul DNA Mihaiela Iorga Moraru și un PERSONAJ CELEBRU. Un nou scandal în Justiţie 20:08 Laura Codruţa Kovesi, din nou la ATAC. Ce planuri are ŞEFA DNA? Breaking News! 18:36 VIOLENȚE la protestul din fața DNA. Mălin Bot, o nouă încăierare cu jandarmii! Informații de ultimă oră! 18:23 DEZVĂLUIRI-BOMBĂ! Kovesi A MINȚIT ÎNCĂ O DATĂ. Documentul care o incriminează 14:28 BĂSESCU tranșează scandalul DNA Ploiești. SFAT VITAL pentru Iohannis: „CEREAM imediat O ANCHETĂ”! 11:13 Elena Udrea, ATAC la Kovesi: NU vreau să fiu EXECUTATĂ. O să fiu aceeași și dacă intru la PUȘCĂRIE 11:08 Laura Codruţa Kovesi, în centrul unui NOU SCANDAL. Inspecţia Judiciară efectuează VERIFICĂRI. News Alert 15:21 MITING LA COTROCENI. Abuzurile procurorului Portocală AU STÂRNIT PSD. SCANDAL la POARTA LUI Iohannis. Update 15:05 DOVADA care o incriminează pe șefa DNA. Vlad Cosma: „Kovesi A MINȚIT”. Apar NOI DEZVĂLUIRI 11:49 Toader, Kovesi, raportul şi revocarea, MISTER ELUCIDAT! CE SE POATE FACE şi ce nu? Un fost ministru al Justitiţiei A LĂMURIT TOTUL 11:09 Adevărata VULNERABILITATE a șefei DNA. MARILE ȘPĂGI și MARILE AVERI, „uitate” de Kovesi. Atacul neașteptat al unui jurnalist 08:48 NOI informații în SCANDALUL DNA. Daniel Savu CONTRAATACĂ. Ce le pregătește procurorului „Portocală” și lui Lucian Onea 15:39 Inspecția Judiciară a CSM s-a SESIZAT din oficiu. Verifică DEZVĂLUIRILE lui Vlad Cosma despre DNA Ploiești și procurorul „Portocală”

Articole salvate