Editura Evenimentul si Capital

Şoferii, zgârciţi la benzină

b00352e117b5a6310373228ead484326
Autor: | | 23 Comentarii | 0 Vizualizari

Jumătate dintre proprietarii de automobile din România nu trec pe la benzinării nici măcar o dată pe lună, arată studiul BrandExpress.

Soferii români îşi încarcă rezervoarele de benzină din ce în ce mai rar, scrie în ediţia din această săptămână a revistei Capital. Asta rezultă din datele studiului Brand Express, potrivit căruia frecvenţa de alimentare a scăzut brusc în primele două luni ale anului, semn că românii devin din ce în ce mai calculaţi în privinţa banilor alocaţi pentru benzină. Astfel, dacă în toamna lui 2008, incidenţa alimentării fusese constantă, de 55,1% în octombrie şi 55,3 în noiembrie, în ianuarie 2008 a scăzut la 53,4%, iar în februarie până la 50,3%. Comportamentul de consum se schimbă greu Brandul preferat al şoferilor este Petrom, relevă sondajul BrandExpress, realizat de compania de cercetare Eurodata Management, membră a Dedalus Group. În ultima parte a anului trecut, Petrom a reuşit să-şi consolideze poziţia pe piaţă şi să câştige mai mulţi clienţi, în timp ce alte mărci, cum ar fi OMV sau Lukoil, au mai pierdut câteva procente. „Elementele cele mai importante în con strucţia unui brand de benzinării sunt reţeaua de distribuţie, calitatea carburanţilor şi serviciile conexe oferite. Am exclus din listă preţul, pentru că acest criteriu pare un dat pe orice piaţă”, explică Andrei Iordache, consultant al companiei de consultanţă de marketing Visionwise, de asemenea membră a Daedalus Group. În cadrul benzinăriilor, elementul esenţial în bătălia pentru cota de piaţă este poziţia. „Pe această piaţă, proximitatea generează loialitate, subliniinduse astfel importanţa numărului şi a calităţii poziţionării benzinăriilor pentru sporirea cotei de piaţă. În acest sens, datele indică benzinăriile OMV ca fiind poziţionate astfel încât să genereze cel mai intens trafic în staţiile de alimentare”, adaugă Iordache. Specialiştii spun că, în general, consumatorii sunt fideli unui brand care i-a cucerit şi îl schimbă abia atunci când companiile alterează în mod vădit calitatea carburanţilor sau modifică sim ţitor preţurile. Asta înseamnă că pro moţiile de creştere a vânzărilor au efect pe termen scurt şi nu aduc mai mulţi clienţi permanenţi dacă nu sunt susţinute de alte elemente de marketing. CREDIT DE LA BERD Petrom se împrumută pentru investiţii de mediu Petrom a semnat, ieri, actele pentru contractarea unui împrumut de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), în valoare de 300 de milioane de euro. Banii vor finanţa o serie de proiecte care includ decontaminarea, înlocuirea conductelor vechi, măsuri de sănătate, siguranţă, precum şi de creştere a eficienţei energetice, se arată într-un comunicat al companiei. Contribuţia BERD la creditul total este de 150 de milioane de euro. Restul sumei va fi sindicalizată de către BERD unui grup de bănci comerciale şi ar putea include un împrumut paralel acordat de Banca de Comerţ şi Dezvoltare a Mării Negre. Împrumutul de la BERD are o maturitate de şapte ani, iar creditul sindicalizat de cinci ani. Împrumutul poate fi tras în euro, timp de doi ani. (Ana Bâtcă) Preferinţele consumatorilor pentru brandurile de benzinării*

Pagina 1 din 1
Tag-uri:



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Economie

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI

Articole salvate