Editura Evenimentul si Capital

Și guvernul Cioloș a descoperit ce utilă este de „greaua moștenire”

Mircea Marian
Autor: | | 3 Comentarii | 902 Vizualizari

Guvernarea Ponta a fost o catastrofă în ceea ce privește investițiile în infrastructură, dar oamenii lui Cioloș ar trebui să se uite la ce au reușit ei să facă, nu să ne țină prelegeri despre „greaua moștenire”.

Joi, premierul Dacian Cioloș a preluat, pe pagina sa de Facebook, o postare a consilierului său pe probleme de Transporturi, Cătălin Drulă. Sunt și câteva informații interesante – de exemplu, în 2014, Dan Șova a lansat licitații pentru 18 studii de fezabilitate, din care 15 au fost anulate – dar majoritatea eșecurilor din guvernarea Ponta erau deja cunoscute. Drulă nu face decât să înșire o serie de fapte despre care presa a scris, în timp.

Ceea ce nu văd sunt soluțiile propuse de noul Executiv pentru a repara dezastrul. Cel mai bun exemplu este autostrada demolată de pe dealul Aciliu. Ponta a inaugurat-o, în forță, cu o zi înainte de turul doi al alegerilor prezidențiale. După mai puțin de un an, autostrada a fost închisă, pentru că pur și simplu o luase la vale și punea în pericol siguranța celor care o foloseau. Suntem la sfârșitul lui iulie, iar tronsonul demolat a rămas o uriașă groapă. „Locul unde a fost autostrada s-a transformat într-o baltă de peşte, o treime din săpătură este plină de apă. Lucrările de consolidare şi reconstrucţia autostrăzii sunt puse în valoare după ce se finalizează concluziile expertizei”, spunea un inginer din CNADNR, la sfârșitul lui mai.

Mai sunt multe alte explicații pe care guvernul Cioloș ar trebui să le dea, în loc ca, după nouă luni de guvernare, să se rățoiască la predecesori. Avem zero absorbție pe bugetul 2014-2020, iar un document publicat în aceste zile de Capital arată că zero va rămâne până la sfârșitul anului. Aș vrea să vă invit să făceți un exercițiu simplu: deschideți site-ul Inforegio al Comisiei Europene, dați click pe harta Poloniei și citiți ultimele comunicate. La 28 iunie, s-a aprobat o finanțare de 66 de milioane de euro pentru drumul expres Lublin – Rzeszow. La 21 iunie, peste 238 de milioane de euro pentru un tronson de autostradă. Ambele finanțate din bugetul 2014-2020. Tot ce face România este să „fazeze” vechile proiecte – ce nu a terminat la timp, lucrările la metrou, de exemplu, se mută pe finanțarea din bugetul 2014-2020.

De altfel, la ora actuală, CNADNR este sub conducerea unui director interimar, Cătălin Homor, preluat de la Metrorex – unde fusese pus tot de regimul PSD-Ponta. Fostul șef al CNADNR din acea perioadă, Narcis Neaga, este în continuare director în cadrul companiei. La nici una din companiile din subordinea ministerului Transporturilor nu am auzit să se fi pus în aplicare prevederile ordonanței privind guvernanța corporatistă. În plus, unul din secretarii de stat din ministerul Transporturilor, Marcel Boloș, a fost, în 2013, directorul Autorității de Management a Programului Operațional Transporturi, AMPOST, deci este direct responsabil de dezastrul din absorbția fondurilor europene în exercițiul bugetar 2007-2013. Boloș a absolvit, în 1993, Facultatea de Teologie. Un alt secretar de stat de la Transporturi, George Vușcan, este fiul prefectului de Cluj, și a fost adus în acest minister de către Ioan Rus, al cărui consilier personal a fost.

Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Opinii EVZ

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate