TOAMNA SE NUMĂRĂ...PARLAMENTARII. Din ciclul ce PROIECTE ne mai pregătesc aleșii noștri

TOAMNA SE NUMĂRĂ...PARLAMENTARII. Din ciclul ce PROIECTE ne mai pregătesc aleșii noștri

Sesiunea de toamnă a Parlamentului României începe vineri. Printre priorităţile coaliţiei PSD-ALDE se numără adoptarea controversatelor modificări la pachetul de legi privind Justiţia, o nouă lege a pensiilor, Codul administrativ – un proiect care reuneşte 20 de acte normative şi o prevedere potrivit căreia persoanele condamnate penal pot ocupa funcţii în Executiv după reabilitare –, dar şi proiectul de înfiinţare a Fondului Suveran de Investiţii, potrivit ews.ro.

Noua sesiune parlamentară ordinară debutează vineri la Camera Deputaţilor cu şedinţa Biroului Permanent, care va avea loc la ora 10:30. Jumătate de oră mai târziu, la ora 11:00, se va reuni în şedinţă şi Biroul Permanent al Senatului, urmând ca la ora 12:00 senatorii să aibă şedinţa de plen pentru a-şi alege noua conducere în perioada septembrie – decembrie 2017.

Sesiunea parlamentară care debutează pe 1 septembrie se anunţă a fi una efervescentă din perspectiva mai multor factori: o serie de proiecte controversate pe care Guvernul a anunţat că le va trimite spre dezbatere, fragilitatea majorităţii PSD – ALDE şi o opoziţie care se anunţă a fi mult mai agresivă decât în sesiunea precedentă.

Legile Justiției, APRINSE ȘI CONTROVERSATE

Ne puteți urmări și pe Google News

Cel mai controversat pachet de acte normative care urmează să intre în dezbaterea Parlamentului în această toamnă este reprezentat chiar de modificările la legile Justiţiei, făcute publice de ministrul Tudorel Toader.

Criticate din toate părţile, de la preşedintele Klaus Iohannis, la opoziţie, Parchetul General, Inspecţia Judiciară, Asociaţia Magistraţilor, Ambasada SUA şi cetăţenii care au ieşit în stradă, modificările propuse de Tudorel Toader legilor Justiţiei sunt considerate a crea o adevărată restauraţie şi a restabili dominaţia factorului politic asupra sistemului judiciar.

Printre cele mai controversate şi criticate modificări se numără eliminarea preşedintelui din procesul de numire a procurorilor şefi ai principalelor parchete – DNA, Parchetul General, DIICOT – trecerea Inspecţiei Judiciare în subordinea Ministerului Justiţiei, precum şi atribuţii sporite de control acordate ministrului Justiţiei în ceea ce priveşte parchetele.

Noua lege a pensiilor - pilonul 2

Un alt proiect controversat şi care a stârnit numeroase critici din partea partidelor de opoziţie şi a mediului privat este cel privind noua lege a pensiilor. Ministerul Muncii a anunţat deja că proiectul este finalizat şi că urmează să fie trimis Parlamentului cel mai probabil în luna octombrie, urmând să fie aprobat până la finalul sesiunii, în luna decembrie.

Preşedintele PSD, Liviu Dragnea, a susţinut la finalul săptămânii trecute că pensiile nu vor scădea, ci vor creşte cele mici şi a mai spus că urmează să aibă loc şi o discuţie privind vârstele de pensionare, însă nu există în acest moment o intenţie de creştere a acestora.

Un alt proiect care este aşteptat să fie trimis de către Guvern Parlamentului în această toamnă este Codul administrativ, despre care liderul PSD, Liviu Dragnea, spunea că este finalizat încă din luna mai.

Una dintre cele mai controversate prevederi ale proiectului de act normativ este cea care statuează că o persoană care a fost condamnată penal să poată face din Guvern după reabilitare.

Liviu Dragnea, care ispăşeşte în prezent o condamnare la doi ani de închisoare cu suspendare şi din cauza căreia nu a putut prelua funcţia de prim-ministru, a ţinut să precizeze că prevederea respectivă nu îl priveşte.

Fondul Suveran de Investiții - un colos de bani

Nu în ultimul rând, în dezbaterea Parlamentului este aşteptat să intre proiectul de lege pentru înfiinţarea Fondului Suveran de Investiţii, una dintre principalele promisiuni din programul de Guvernare al PSD.

Proiectul a fost finalizat şi lansat miercuri noapte în dezbatere publică de Ministerul Finanţelor, instituţia care va supraveghea Fondul. Acesta va cuprinde 27 de participaţii minoritare sau majoritare ale statului la companii profitabile, cu o valoare contabilă de circa 45 miliarde lei (10 miliarde euro).