Senzaţii tari, româneşti, pe podul care se clatină la un capăt de autostradă

Senzaţii tari, româneşti, pe podul care se clatină la un capăt de autostradă

Zecile de mii de şoferi care au urcat sau au coborât de pe A1 la Şoimuş (lângă Deva) au avut ocazia să vadă şi să simtă ce înseamnă un pod elastic. Experienţele de acest fel sunt provocate de faptul că şoferii sunt forţaţi să staţioneze pe pod, din cauză că nici acum drumarii nu au reuşit să rezolve problema gropilor din carosabil.

Săptămâna trecută Serviciul Rutier al IPJ Hunedoara anunţa că pe podul care face legătura între DN 7, DN 76 (Deva – Oradea) şi autostrada Deva – Sibiu se va circula pe un singur fir, din cauza unor lucrări de plombare a carosabilului. Drumarii au estimat iniţial că le sunt de ajuns trei zile (vineri, sâmbătă şi duminică) pentru a rezolva problema gropilor. Ieri nu erau plombate nici măcar un sfert din gropile de pe carosabil. Coloanele se formează chiar pe pod, unde sunt dirijate de poliţişti şi piloţi de trafic.

Şoferii care sunt nevoiţi să oprească pe structura ce trece peste râul Mureş pot simţi cum aceasta se clatină serios, atât stânga treapta cât şi faţă – spate. Senzaţia este cu atât mai ciudată cu cât oscilaţiile nu se opresc, câtă vreme din sens opus trec vehicule. Drumarii spun că şoferii nu trebuie să-şi facă griji din cauza oscilaţiilor deoarece podul de la Şoimuş a fost proiectat să aibă o oarecare elasticitate. „Acel pod are o deschidere foarte mare, de vreo 600 de metri şi aşa a fost el proiectat, să fie elastic. Cât despre problema gropilor, ne luptăm cu ea de săptămâni bune. Anul trecut am pus şi plombe calde dar au sărit ca dopurile tocmai din cauză că podul e elastic. Încercăm să venim cu o soluţie care să reziste mai mult cât mai repede cu putinţă”, spune managerul proiectului de reabilitare a DN 76, Liviu Cosmei, din cadrul societăţii Selina S.A.

Riscă amendă de la 20.000 la 97.000

 Ineficienţa soluţiilor aplicate de drumari a adus la capătul răbdării conducerea Serviciului Rutier din cadrul IPJ Hunedoara: „Problemele s-au agravat încă de la începutul anului. Din cauza frigului s-a intervenit cu plombe la rece care nu rezistau nici 24 de ore. În week-end-ul trecut s-a încercat turnarea de plombe la cald. Avem valori de trafic foarte mari pe acel pod şi nu putem lăsa lucrurile aşa. Ni s-a promis că în perioada 23 – 25 ianuarie se rezolvă problema. N-a fost aşa, pentru că nu s-au rezolvat nici măcar jumătate din suprafeţele cu gropi. Am mai dat un termen: luni 2 februarie. Dacă nici atunci nu vom avea carosabil în condiţii acceptabile pe pod, vom aplica amendă, conform legii, de la 21 la 100 de puncte (adică între aproximativ 20.000 şi 97.000 de lei – n.red.)”, declară şeful serviciului amintit, comisarul-şef Dan Micu.

Ne puteți urmări și pe Google News