Editura Evenimentul si Capital

SECRETUL lui Putin. Un site rusesc a publicat, ACCIDENTAL, informaţii care dovedesc implicarea RUSIEI în conflictul din Ucraina

Militari ruși în timpul unei misiuni de pregătire în poligon FOTO: AGERPRES
Autor: | | 6 Comentarii | 4568 Vizualizari

Un site rusesc de știri financiare a publicat din greșeală informații care dovedesc implicarea directă a Rusiei în conflictul ucrainean. Materialul a fost șters la scurt timp, dar a fost copiat. Deși Moscova continuă să nege orice implicare militară a sa în Ucraina, seriosul site rusesc de știri „Viața afacerilor” (Delovaia jizni) a publicat cifrele oficiale ale militarilor ruși morți și răniți în conflictul ucrainean, scrie Forbes.

Site-ul rusesc, care se ocupă în general cu subiecte financiare, a postat un text cu titlul nevinovat „Creșteri ale plăților în Armată în 2015”, dar care are un paragraf cu titlul „Compensații pentru personalul militar care a luat parte la acțiuni în Ucraina în 2014 - 2015”, în care se dezvăluie că familiile celor decedați au primit câte 3.000.000 de ruble (37.500 de euro), iar ale celor răniți câte 1.500.000 de ruble (18.750 de euro).

„Luptătorii sub contract primesc 1.800 de ruble pe zi (cca 23 de euro), în perioada prezenței lor în zona de conflict, iar de la 1 februarie 2015 s-au achitat compensații militare pentru mai mult de 2.000 de familii de soldați căzuți și 3.200 cu răni grele și invalizi”, se arată în articolul tradus de Forbes.

„Alt cui în coșciug”

Materialul a fost scos de pe site la puțin timp de la publicare, însă jurnalul ucrainean „Noua regiune” (Novy Region) a reușit să facă un printscreen.

Anul acesta, în luna mai, Vladimir Putin a emis un decret prin care moartea militarilor este secret de stat. În trecut, doar cifra morților în perioade de război era secretă în Rusia. Cu această ocazie, purtătorul de cuvânt al lui Putin, Dmitri Peskov, a dezmințit că decizia ar avea vreo legătură cu conflictul din Ucraina, declarând că schimbarea actului normativ este doar o „îmbunătățire a legii secretului de stat”.

„Este încă un cui în coșciug”, a comentat James Nixey, expert la Chatham House, citat de The Independent.

„Vor susține probabil că pagina de web a fost falsificată, așa cum s-a petrecut și cu plăcuțele de înmatriculare ale soldaților, cu pașapoartele, cu imaginile din satelit sau cu mărturiile prizonierilor”, spune Nixey. „Vor pretinde că este doar propagandă occidentală.”




Alte articole din categoria: Internaţional

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
ziare.com
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate