Editura Evenimentul si Capital

ȘCOALA de carte și MESERII. Ce provocări lansează firmele GERMANE din România pentru elevii din învățământul comercial

Autor: | | 2 Comentarii | 536 Vizualizari

Camera de Comerţ Româno-Germană (AHK România), împreună cu 3 retaileri cu capital german din România, lansează proiectul de învăţământ profesional dual în domeniul comerţului în 5 oraşe din ţară, Timişoara, Sibiu, Braşov, Buftea şi Bucureşti. În fiecare dintre aceste oraşe companiile vor forma împreună o clasă, asta însemnând un total de 120 de elevi implicaţi în proiect.

Concret, un elev, absolvent al clasei a 8-a, poate opta pentru a se şcolariza începând cu anul şcolar 2017-2018 în domeniul comerciant-vânzător, timp de 3 ani.

În primul an va face practică la una din companiile partenere, companie pe care el o poate alege, timp de 5 săptămâni, în al doilea an aproximativ 2 zile pe săptămână şi în al treilea an, tânărul va merge la practică 3 zile pe săptămână şi 2 zile la şcoală pentru a-şi însuşi conţinuturile teoretice. Înainte însă de a intra la această şcoală, elevul va trece printr-un proces de selecţie al companiilor partenere.

Companiile, pe lângă implicare foarte activă în formarea elevilor pe parcursul a celor 3 ani, vor participa şi la examinarea finală şi certificarea acestor tineri.

După absolvire elevii vor avea ocazia să fie angajaţi în companiile unde au făcut practică şi să îşi continue construirea carierei în domeniul comerţului, pentru că după absolvirea formării în sistem dual pot să îşi continue studiile, să dea examenul de Bacalaureat şi chiar să urmeze o facultate, dacă îşi doresc acest lucru.

Pe perioada şcolarizării elevii beneficiază de o bursă de 400 RON (200 RON din partea statului, 200 RON din partea companiei), transport şi masa de prânz asigurate pe perioada practicii asigurate de companie, conform unui comunicat al Camerei de Comerț remisă presei.

Ce înseamnă de fapt acest proiect pentru AHK România, companii şi şcolile partenere:

• discuţii regulate între parteneri, stabilirea formei de colaborare

• campanie intensivă de informare a elevilor şi vizite în şcolile din jurul oraşelor unde se desfăşoară proiectul, unde purtăm discuţii cu elevii de clasa a 8-a

• selecţia elevilor în urma unui proces stabilit împreună cu companiile partenere

Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Educaţie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate