România va avea, până în 2020, o reţea de alimentare a maşinilor cu gaz natural comprimat

România va avea, până în 2020, o reţea de alimentare a maşinilor cu gaz natural comprimat

România trebuie să dezvolte, până în anul 2020, o reţea de staţii de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat, în conformitate cu o directivă europeană din 2014, a anunţat Asociaţia Producătorilor şi Utilizatorilor Gazului Natural Comprimat (CNG), într-un comunicat de presă.

Proiectul va fi implementat în perioada 2016 - 2019 şi are un cost estimat de 5.212.238 euro, din care contribuţie nerambursabilă de până la 4.430.402 euro din partea Agenţiei Executive pentru Inovare şi Reţele (INEA) din cadrul Comisiei Europene (CE), transmite Agerpres. 

Lista orientativă a localităţilor unde vor fi amplasate staţii de alimentare cuprinde: Arad, Bucureşti, Constanţa, Craiova, Deva, Drobeta Turnu-Severin, Piteşti, Sibiu şi Timişoara. 

Potrivit sursei citate, în decembrie 2015 a fost inaugurată în Râmnicu Vâlcea prima staţie de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat, amplasată pe E 81, după o investiţie în valoare de 3,2 milioane de euro, realizată de grupul Antares. 

Ne puteți urmări și pe Google News

De asemenea, anul acesta, în luna noiembrie, acelaşi Grup a inaugurat cu o investiţie de 130.000 de euro, respectiv prima staţie ITP pentru autovehiculele ce funcţionează cu gaz natural comprimat, în aceeaşi incintă în care a fost dezvoltată şi singura staţie publică de alimentare cu GNC pentru vehicule. 

Utilizarea gazului natural comprimat ca alternativă la carburanţii clasici reduce substanţial costurile cu transportul, aducând beneficii importante pentru mediul înconjurător datorită emisiei multe reduse de dioxid de carbon. 

Conform datelor de specialitate, Gazul natural comprimat (GNC) e carburantul fosil cu cea mai curată ardere, vehiculele care utilizează un astfel de combustibil emiţând cu până la 30% mai puţine gaze cu efect de seră.