Editura Evenimentul si Capital

REACŢIA DURĂ a unui fost membru CNA după ce Corina și Connect-R au primit interdicţie la televizor

15-09/corina-feat-connect-r-of-corso-poze-filmari-videoclip
Autor: | | 2 Comentarii | 4366 Vizualizari

Consiliul Național al Audiovizualului a decis ca să interzică mai multe spoturi la o înghețata în care apar cele două vedete

Potrivit monitorizărilor CNA, mai multe variante pentru diverse sortimente de înghețată Corso au fost difuzate din iunie 2014 până în mai 2015, toate avându-i în centru pe Corina și Connect-R, care au realizat și o melodie și videoclip, lansate în vara lui 2014. Motivul invocat este acela că legea interzice folosirea vedetelor în publicitatea pentru alimente adresată minorilor (art 120, alin 3).

LEGISLAȚIE. Art 120 alin. (3) În publicitatea pentru alimente adresată minorilor este interzisă folosirea celebrităţilor, personalităţilor sau medicilor. Publicitatea la alimente adresată minorilor este definită în conformitate cu codul de autoreglementare al Consiliului Român pentru Publicitate, depozitar al Codului etic pentru publicitatea adresată copiilor referitoare la produse alimentare.

Reclama la înghețata Corso folosește ca personaje principale doi soliști cunoscuţi – Corina şi Connect-R, iar ca personaje secundare copii, care iau înghețate din vitrine frigorifice. În concluzie, membrii CNA au spus că reclama se adresează minorilor și au interzis-o, pe motiv că folosește celebrități.

De partea cealaltă, Narcisa Iorga, fost membru CNA, spune pe blogul ei, "Cutia Pandorei", că membrii CNA au luat o decizie greşită şi că nu au sesizat unele detalii. "Membrii CNA nu au observat că adjectivul ”adresată” se acordă cu substantivul ”publicitatea”, nicidecum cu substantivul ”alimente”. Dacă ar fi observat acest detaliu, ar fi înțeles urmarea, oricât ar fi fost de afoni în materie de legislație", spune fostul membru CNA.

"Publicitatea adresată copiilor înseamnă publicitatea difuzată în cadrul unui program cu o audienţă formată din minimum 50% copii în vârstă de sub 12 ani", dar şi că "dacă în reclamă se văd câțiva copii nu înseamnă că publicitatea este adresată minorilor, nici că înghețata este un produs alimentar adresat copiilor, așa cum au pretins unii dintre membrii CNA. Dacă s-ar interpreta așa, ar însemna fie că reclamele la biberoane sau scutece se adresează minorilor, când ele se adresează, de fapt, părinților, fie că apa plată este un aliment dedicat sugarilor", adaugă Narcisa Iorga.

“(…) încă din 2007, principalele companii din industria alimentară au început un proces de autoreglementare pe plan european, prin care şi-au schimbat modul în care fac publicitate adresată copiilor sub 12 ani, pentru produsele alimentare. Iniţiativa cunoscută sub denumirea de EU Pledge este implementată deja de către cele mai mari companii din industria alimentară. Prin EU Pledge, companiile semnatare s-au angajat, printre altele, să nu facă publicitate adresată copiilor sub 12 ani la produsele alimentare, exceptând produsele care îndeplinesc criterii nutriţionale specifice bazate pe dovezi ştiinţifice acceptate şi/ sau ghiduri nutriţionale naţionale şi internaţionale“, se arată într-o adresă Romalimenta, care se găsește în arhiva CNA și care a stat la baza întocmirii, în 2011, a Codului audiovizualului, a mai scris Narcisa Iorga pe blogul sau.




Alte articole din categoria: Divertisment

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
ziare.com
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro
Tema zilei
20:27 Marea Britanie, sub teroare. Primul suspect arestat. Bilanţul groazei - VIDEO și IMAGINI ȘOCANTE - UPDATE 18:59 ATACUL din MANCHESTER a fost anunțat cu PATRU ORE înainte de a fi comis. Cum și-au bătut joc TERORIȘTII de SECURITATEA BRITANICĂ 17:00 Încă un nume pe lista morților atentatului din Manchester. Cine este fetița de doar opt ani care și-a pierdut viața - FOTO în articol 12:42 REACȚII din toată lumea la ATACUL TERORIST din Manchester. Ce spun politcienii, artiștii, sportivii. Oasis, Take That și David Beckham se declară DEVASTAȚI 10:56 ISIS după atentatul din Manchester: „Mai avem. Omorâți-i pe toți și peste tot” 10:56 Nicki Minaj, Chris Brown, Taylor Swift şi Cher, printre vedetele care au reacţionat după explozia de la concertul Arianei Grande din Manchester 10:19 DE ULTIMĂ ORĂ. ALERTĂ TERORISTĂ în Londra 09:03 Atacurile TERORISTE care au lovit MAREA BRITANIE din 1998 până în 2017 08:44 Marea Britanie sub TEROARE. Theresa May și Jeremy Corbyn își SUSPENDĂ CAMPANIA ELECTORALĂ 08:30 „Tablou” ÎNGROZITOR al exploziei din Manchester - Panica imensă şi haos de nedescris: oamenii urlau, fugeau şi se împingeau. Mulţi copii singuri care plângeau. 08:27 Măsuri EXTRAORDINARE de SECURITATE la New York, după ATENTATUL de la Manchester 08:26 COBRA intră în acțiune! ÎNTRUNIRE de URGENȚĂ după evenimentele din MANCHESTER 07:53 Marea Britanie sub TEROARE. Cum poți AFLA, pe Facebook, dacă PRIETENII sau RUDELE sunt în siguranță după atentat 07:10 Marea Britanie sub TEROARE. MAE a înființat un TELEFON SPECIAL pentru posibilele VICTIME 06:53 Marea Britanie sub TEROARE. Manchester Arena, locul atentatului, a doua cea mai mare sală de concerte din Europa

Articole salvate