Editura Evenimentul si Capital

Firma RCS-RDS/DIGI, implicată într-un caz de CORUPȚIE în America

17-05/rcs-465x390
Autor: | | 0 Comentarii | 1800 Vizualizari

Cunoscuta firmă de cablu și televiziune din România a fost dată în judecată de un grup de afaceriști americani că a fost deposedat de bani și firme ilegal.

RISE Project dezvăluie că William Hawkins, liderul grupului american, este inițiatorul acțiunii. Acesta a preciza că în urmă cu 10 ani a intrat pe piața serviciilor de telecomunicații din Ungaria, că a investit bani într-o tehnologie inovatoare, dar că a rămas fără niciun beneficiu, fiind păcălit de cetățeanul maghiar Laszo Borsy.

Din grupul în care au investit americanii se numără și i-TV, o companie de cablu cumpărată în 2008 de grupul RCS-RDS. Totul s-a desfășurat fără ca Hawkins și ceilalți americani să își dea consimțămîntul în calitate de acționari majoritari. 

Conform justiției din Virginia și reconfirmat de Curtea de Apel a Statelor Unite, Hawkins trebuie să primească 1,8 milioane de dolari. Însă, precizează RISE Project, că acest verdict nu a dus la plata despăgubirilor din cauza unor tertipuri de a lui Borsy, patronul maghiar, care a redirecționat compania către RCS-RDS/DIGI.

Hawkins a revenit cu o altă plîngere în care a specificat faptul că firma care activează puternic în România știa de verdictul dat de justiția de peste Ocean. Cu toate acestea, l-a ignorat.

Hawkins mai spune că a încercat de-a lungul ultimilor ani să-și recupereze banii însă structura de proprietate neclară din spatele DIGI Kft, firma maghiară din grupul RCS-RDS, a fost o piedică de netrecut. “Apoi însă, în 2016, OCCRP, RISE Project și EurActiv România au publicat Internet Ownership Project (…) Proiectul, finanțat de Knight Foundation și de German Marshall Fund Black Sea Trust, a dezvăluit și clarificat structura opacă de proprietate a DIGI” specifică americanii în plângere.

Hawkins și partenerii săi i-au dat din nou în judecată pe Borsy și i-TV și au inclus și celelalte firme din grupul RCS-RDS în lista companiilor care trebuie să plătească compensația acordată în 2007 de curtea din Virginia. Reclamanții cer ca judecătorii să impună grupului RCS-RDS/DIGI și interdicția de a folosi tehnologiile software și configurațiile hardware care le-au aparținut înainte de preluarea i-TV de către furnizorul de internet.

Ioan Bendei administrator al RCS-RDS a declarat că nu poate da detalii despre acest subiect: “N-aș putea să vă spun pentru că nu m-am ocupat eu de problemă. Trebuie contactat departamentul juridic. Eu sunt plecat din țară.”

Problemele pe care reprezentanții RCS-RDS/DIGI le au cu justiția nu reprezintă o noutate. Ioan Bendei, unul dintre administratorii RCS-RDS, a fost pus sub acuzare de DNA pentru dare de mită.

Procurorii îl acuză că i-ar fi dat 3,1 milioane de euro lui Mitică Dragomir, fostul președinte al Ligii Profesioniste de Fotbal. În schimbul banilor, Dragomir ar fi favorizat RCS-RDS în obținerea contractului pentru drepturile de difuzare a meciurilor din Liga I. Ioan Bendei a închis telefonul în momentul în care i-a fost solicitat și un punct de vedere privind dosarul DNA, susțin reporterii RISE Project.

Pagina 1 din 1


Tag-uri: RCS, RDS, Digi, America

Alte articole din categoria:

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate