Editura Evenimentul si Capital

Raport al Comisiei Europene: Românii, repetenţi la citit şi socotit

caragiale02_ASp
Autor: | | 59 Comentarii | 854 Vizualizari

Un raport realizat de Comisia Europeană evidenţiază carenţele României în materie de educaţie şi formare profesională.

Peste 40% dintre români au dificultăţi în citirea unui text, arată un raport realizat de Comisia Europeană și dat publicității în această lună. La capitolul abilități de citire nu ne diferențiem prea mult de vecinii bulgari, care stau la fel de prost. La fel de ruşinoasă este clasarea ţării noastre pe ultimile locuri la testările internaţionale, un punct cheie în studiul Comisiei. Cu toate acestea, este menţionat în raport şi faptul că între 2006 şi 2009 România a făcut totuşi ceva progrese în ceea ce priveşte creşterea performanţei elevilor săi. Suntem însă mult în urma Finlandei care este pe primul loc în Europa la capitolul performanţă.Şi la socotit românii stau rău, 47% dintre aceştia având abilităţi scăzute în matematică şi ştiinţe, fiind la acelaşi nivel ca Bulgaria şi doar la cinci procente distanţă de Turcia. În același timp, în Finlanda, doar 7% din populaţie întâmpină greutăţi la ştiinţe exacte. România, alături de Marea Britanie, Cipru şi Luxemburg sunt ţările care au cea mai mică rată de includere în şcoală a copiilor - de sub 80%, spre deosebire de Cehia, Lituania, Polonia sau Suedia a căror procent de includere ajunge la 95%. În plus, numărul profesorilor în România a scăzut semnificativ, în jur de 13%, în timp ce în ţări precum Luxemburg, Cipru sau Irlanda acesta a crescut cu peste 30%. Problemele se țin lanț la învățământul românesc, dacă ne referim la numărul de absolvenți care reușesc pe piața muncii. Tinerii care au cele mai mari dificultăţi pe piaţa muncii după absolvirea şcolii sunt cei care au mai puţin de 12 clase, peste 40% dintre aceştia rămânând la mila şomajului. În ceea ce priveşte raportul dintre numărul de elevi şi profesori, România se menţine printre statele cu cei mai mulţi profesori la număr de elevi, alături de Turcia şi Japonia. În plus, în continuare avem probleme la includerea în învăţământ a copiilor romi. În aceste condiții, ne aflăm departe de atingerea celor cinci obiective stabilite pentru educaţie la nivel european, ce trebuie duse la îndeplinire până în 2020. Țara noastră a realizat până în prezent unul singur: numărul absolvenţilor la facultăţile de matematică, ştiinţă şi tehnologie. În România sunt 17 la mia de studenţi, în timp ce media Uniunii este de 12.16% dintre tinerii din ţara noastră părăsesc prea devreme şcoala. Ne situăm astfel sub media Europei de 14.4%. De asemenea, 85% dintre tinerii cu vârste între 20-24 de ani ar fi trebuit să aibă cel puţin liceul terminat. Cel mai bine stă, la acest capitol, Croaţia, cu 95.1%, urmată de Slovacia, Cehia şi Polonia. Şi la şcolirea adulţilor stăm prost. În 2010, în medie 12.5% dintre adulţi ar fi trebuit să se perfecţioneze. România şi Bulgaria sunt din nou la coada clasamentului cu 1.5%.

Loading...
Pagina 1 din 1



Alte articole din categoria: Social

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate