Premieră: Prima traversare a Transfăgărșanului cu un autobuz electric

Premieră: Prima traversare a Transfăgărșanului cu un autobuz electric

Autovehiculele electrice reprezintă, aproape fără îndoială, viitorul. Acum, şi autobuzele electrice au început să dea dovadă de performanţe considerate până nu demult de domeniul fantasticului.

Anadolu Automobil Rom a făcut reuşit poate cea mai curajoasă încercare a anului: traversarea Transfăgărășanului cu un autobuz electric.

Autobuzul SOR a trecut prin această încercare după ce a trecut prin teste pe la principalele regii autonome de transport din toată țara, iar dacă recunoașteți acest autobuz, aflați că a fost în exploatare peste o lună și în București pe traseul liniei 104.

Misiunea dificilă a fost încredințată lui Vener Rus, unul dintre cei mai buni șoferi ai RATB și un adevărat "devorator de autobuze de calitate".

Ne puteți urmări și pe Google News

SOR a ajuns la Cabana Bâlea Lac cu peste 20% din baterie, iar pe coborâre a încărcat bateriile la peste 60% pentru a ajunge la Sibiu. La oprirea pentru încărcare mai avea aproape 30% din acumulator disponibil.

Autobuzul SOR EBN 10.5 este fabricat de compania SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari producători de autobuze, troleibuze şi autocare din Cehia.

Dotat cu un motor asincron răcit cu lichid, Pragoimex, instalaţie electrică Cegelec şi acumulatori Winston Battery/Lithium – ion, autobuzul SOR EBN 10.5 are o capacitate de 85 de locuri, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore și o autonomie extraurbana de 250 de kilometri.

Autobuzul a fost pus în circulaţie pe linia 104, pe traseul “Cora Pantelimon” – “Piaţa Operei” şi a fost testat timp de două săptămâni, pentru a vedea modul cum se comportă în condiţiile de trafic din Capitală.