Povestea șampaniei de 30.000 de euro, plătită de fiul unui miliardar indian într-un club din Mamaia

Povestea șampaniei de 30.000 de euro, plătită de fiul unui miliardar indian într-un club din Mamaia

Toată lumea a auzit zilele trecute despre celebra sticlă de șampanie de șase litri – Matusalem de la „Armand de Brignac”, care costă cât o garsonieră

Suma cu care a fost cumpărată sticla de șampanie în clubul Loft, din Mamaia, de către fiul unui magnat indian, oscilează, în funcție de sursă, între 12.000 și 30.000 de euro. Brandul în sine nu are o istorie vastă, tocmai a împlinit 11 ani, dar a fost gândit cu precizie matematică și geniu de marketing, informează bloggerița Diana-Florina Cosmin, într-un articol de pe site-ul finesociety.ro. Astfel, în 2006, Frédéric Rouzaud, Managing Director la Roederer, a fost întrebat de jurnaliștii „The Economist” dacă interesul artiștilor americani de hip-hop pentru șampania Cristal nu afectează cumva imaginea rafinată a brandului. Într-un moment de proastă inspirație, Rouzaud a făcut o declarație rămasă emblematică: „Ce să facem și noi? Nu putem să le interzicem să cumpere…”. A doua zi, Jay-Z anunța oficial că, din acel moment, va boicota Cristal pe motiv de afirmații rasiste. Câteva luni mai târziu, în plin Război Rece între hip-hop-eri și brandul Cristal, Jay-Z cumpăra o sticlă de „Armand de Brignac”, un brand proaspăt-lansat de familia Cattier, și apărea triumfal cu ea în videoclipul de la „Show me What You Got”.

Peste Dom Perignon și Cristal

A doua zi după lansarea videoclipului pe internet, distribuitorul oficial de „Armand de Brignac” în America avea vreo 600.000 de emailuri în Inbox. Restul e istorie. Inițial, familia Cattier producea o șampanie fără prea mare glorie, denumită chiar „Cattier”, lansată pe la sfârșitul Primului Război Mondial. Până atunci, se ocupaseră cu vânzarea de struguri. Ideea „Armand de Brignac” a fost o inspirație de geniu ivită într-o conversație între Jean-Jacques Cattier, fiul său și directorul comercial al companiei, Philippe Bienvenu. „Cum ar fi dacă am face o prestige cuvée care să fie peste Dom Pérignon și Cristal?”. Și-au asumat provocarea și au creat „Armand de Brignac”, din amestecul a trei „cuvées” din ani diferiți. Numele a fost ales de Jacques Cattier ca un tribut adus mamei sale, care prin anii ’50, când el era copil, era fascinată de un roman de dragoste al cărui personaj se numea „de Brignac”.

Ne puteți urmări și pe Google News

Șampanie pentru hip-hop-eri

Știind că imaginea îi va ajuta din plin, numelui i-a fost asociată o sticlă spectaculoasă. Sticla metalizată fusese creată deja de celebrul designer André Courrèges pentru una dintre varietățile Cattier, iar la nașterea „Armand de Brignac” familia a resuscitato, adăugând elementul definitoriu: asul de inimă neagră. Pentru 90% dintre hip-hop-erii americanii care o cumpără și pentru care numele e greu de pronunțat, șampania se numește, generic, „Ace of Spade”, tocmai după simbolul inscripționat pe sticlă.

Brand-ul franțuzesc al unui rapper american

Totuși, nu este un brand clădit doar pe imagine: în 2010, publicația Fine Champagne Magazine organiza un blind-tasting cu 100 de șampanii, iar Armand de Brignac Brut Gold NV ieșea pe primul loc. Chiar și fără sticla strălucitoare și asul de inimă neagră. Jay-Z a vizitat cramele din Champagne, alături de Beyoncé, după cum însuși venerabilul Jean-Jaccques i-a povestit bloggeriței Diana-Florina Cosmin. Producătorul povestea, îmbujorat de emoție că, între timp – în 2014 – a și cumpărat „Armand de Brignac”, așa că acum el este oficial proprietarul. Practic, „Armand de Brignac” este brandul lui Jay-Z, el l-a făcut celebru și tot el l-a cumpărat. O afacere bună.