Editura Evenimentul si Capital

Povestea șampaniei de 30.000 de euro, plătită de fiul unui miliardar indian într-un club din Mamaia

Rapper-ul Jay Z și șampania sa, „Armand de Brignac”
Autor: | | 0 Comentarii | 1736 Vizualizari

Toată lumea a auzit zilele trecute despre celebra sticlă de șampanie de șase litri – Matusalem de la „Armand de Brignac”, care costă cât o garsonieră

Suma cu care a fost cumpărată sticla de șampanie în clubul Loft, din Mamaia, de către fiul unui magnat indian, oscilează, în funcție de sursă, între 12.000 și 30.000 de euro. Brandul în sine nu are o istorie vastă, tocmai a împlinit 11 ani, dar a fost gândit cu precizie matematică și geniu de marketing, informează bloggerița Diana-Florina Cosmin, într-un articol de pe site-ul finesociety.ro. Astfel, în 2006, Frédéric Rouzaud, Managing Director la Roederer, a fost întrebat de jurnaliștii „The Economist” dacă interesul artiștilor americani de hip-hop pentru șampania Cristal nu afectează cumva imaginea rafinată a brandului. Într-un moment de proastă inspirație, Rouzaud a făcut o declarație rămasă emblematică: „Ce să facem și noi? Nu putem să le interzicem să cumpere…”. A doua zi, Jay-Z anunța oficial că, din acel moment, va boicota Cristal pe motiv de afirmații rasiste. Câteva luni mai târziu, în plin Război Rece între hip-hop-eri și brandul Cristal, Jay-Z cumpăra o sticlă de „Armand de Brignac”, un brand proaspăt-lansat de familia Cattier, și apărea triumfal cu ea în videoclipul de la „Show me What You Got”.

Peste Dom Perignon și Cristal

A doua zi după lansarea videoclipului pe internet, distribuitorul oficial de „Armand de Brignac” în America avea vreo 600.000 de emailuri în Inbox. Restul e istorie. Inițial, familia Cattier producea o șampanie fără prea mare glorie, denumită chiar „Cattier”, lansată pe la sfârșitul Primului Război Mondial. Până atunci, se ocupaseră cu vânzarea de struguri. Ideea „Armand de Brignac” a fost o inspirație de geniu ivită într-o conversație între Jean-Jacques Cattier, fiul său și directorul comercial al companiei, Philippe Bienvenu. „Cum ar fi dacă am face o prestige cuvée care să fie peste Dom Pérignon și Cristal?”. Și-au asumat provocarea și au creat „Armand de Brignac”, din amestecul a trei „cuvées” din ani diferiți. Numele a fost ales de Jacques Cattier ca un tribut adus mamei sale, care prin anii ’50, când el era copil, era fascinată de un roman de dragoste al cărui personaj se numea „de Brignac”.

Șampanie pentru hip-hop-eri

Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: EVZ Special

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate