Editura Evenimentul si Capital

Povestea prostiei omenești tipic românești: șoferi batjocoriți și cu banii luați

Malin Bot este jurnalist
Autor: | | 26 Comentarii | 7017 Vizualizari

Plătim taxe de drum pentru a umfla burțile și conturile unor politruci corupți și incompetenți care sunt plasați de partide în funcții importante la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. Le vezi politrucilor ”performanța” la fiecare investiție majoră pe care o face această companie.


De același autor: Dacian Cioloş a fost prea blând cu Raed Arafat! Trebuia să-i ceară demisia în şedinţa de guvern



O astfel de ”performanță” duce zilele acestea la apariția unei aberații uluitoare.

Mii de șoferi circulă în cozi de kilometri buni, înghesuiți pe un sens de pe Centura București, având alături o șosea nou-nouță care zace nefolosită. În unele porțiuni asfaltul nou e lipit de vechea șosea pe care se stă în coadă, ceea ce face ca situația să fie pur și simplu siderantă.

Aberația se consumă între sensul giratoriu de la ieșirea către Mogoșoaia și ieșirea către comuna Chiajna din apropierea jocțiunii cu A1. Pe această porțiune  este finalizat aproape în totalitate un sens nou al Centurii București, cu două benzi pe care s-ar putea circula bine în orice moment.  

Din motive pe care șoferii nu le pot vedea, noua șosea stă nefolosită, în timp ce traficul este înghesuit pe vechiul sens de circulație, pe un drum care s-a deteriorat serios. Vorbim de câțiva kilometri buni pe care șoferii îi parcurg foarte greoi. Practic, mai mult stai în coadă decât să avansezi. În plus, îți rupi mașina prin porțiunile cu gropi sau prin șanțurile care s-au format din pricina camioanelor foarte grele.

Situația asta nu ar fi cu nimic diferită de scenele similare care se petrec în orice loc din România, din cauza faptului că statul nu a fost capabil să construiască o rețea decentă de autostrăzi.  Guvernul defunct politic al lui Victor Pota a reușit chiar performanța jenantă să demoleze porțiuni dintr-o autostradă nouă, autostradă pe care Dottore o folosise ca butofarie în campania electorală când visa să ajungă șef al statului. Dar, asta e cu totul altă discuție.

Pe Centura București, în zona despre care vorbim, situația este absurdă și revoltătoare pentru că șoferii care stau în coada interminabilă au alături șoseaua nouă, nefolosită. Din când în când câte un șmecher se încumetă să treacă pe noul sens și trece în viteză pe lângă fraierii care așteptă în coloană. Mai trec pe noul drum unii șoferi cu microbuzele care asigură transportul între comunele învecinate și București. E explicabil gestul lor. Probabil că înnebunesc să tot atepte, de mai multe ori pe zi, în bătaia asta de joc.

Stai ca prostul în coadă și te enervezi constatând că ești și batjocorit și cu banii luați, pentru că nu ai cum să scapi neamendat și executat silit urgent, dacă ai circulat fără să achiți taxa de drum. Când e vorba să-ți înhațe banii pe rovignetă sau să te vâneze dacă ai uitat să plătești și ai circulat fără ea pe drumurile naționale, CNADNR este de o eficiență senzațională. Când e vorba să-ți ofere ceva în schimb, aceeași companie devine brusc șocant de ineficientă.

Pentru ce plătim, până la urmă, taxele de drum?

Drmuri nu avem. Cele existente sunt execrabil administrate. Pe A1, de exemplu, îți bagi degetele în ochi dacă circuli noaptea, nici măcar un marcaj decent nu e capabilă să facă CNADNR. Când reușesc să ducă la bun sfârșit vreun proiect, după amânări peste amânări și cu costuri suplimentare imposibil de explicat logic, cei de la CNADNR pur și simplu dau cu bățul în baltă, la final, ca proștii. Nu e unica situație de acest fel.

Acum câțiva ani, când s-a deschis Autostrada 3  București-Poiești, luni de zile CNADNR nu a pus indicatoare către noua autostradă, astfel încât știai că există, de la televizor, dar era aproape imposibil să o găsești.

Situația de atunci și cea de astăzi demonstrează că cei care decid la CNADNR o fac pe criterii care nu au nicio legătură cu ideea de îmbunățire a condițiilor de circulație pe drumurile publice sau cu grija pentru șoferii care sunt jecmăniți cu taxe tot mai mari. Îi doare în cot de plătitorii de taxe pe politrucii de la CNADNR.

...




... Sunt alte criterii care scapă la prima vedere sau pe care le vedem expuse când este arestat pentru corupție vreun șmecher de acolo. După ce am filmat imaginile pe care le vedeti am întrebat șefii de la CNADNR de ce nu se circulă pe porțiunile finalizate de șosea. Răspunsul e incredibil.

”Undeva, pe traseu, există două țevi de gaz pe care nu au reușit să le mute, deși noua șosea se intersectează cu ele”

Au făcut drumul nou, dar nu au mutat țevile la timp!

”Bun, de ce nu deviați traficul pe langă ele?”, întreb eu.

”Facem șerpuire, nu credem că e bine!”, a venit răspunsul.

”E complicat când lucrezi cu agenți economici”, mi-a mai răspuns un șef căruia nu i-am mai reținut numele.

Pentru întreaga societate e foarte complicat când idioți și incompetenți sunt puși să ia decizii în zone importante. Și devine chiar revoltător când mai constați că idioții îți toacă în fieare an degeaba un munte de bani.

Asta este o poveste a prostiei tipic românești.    


 
 


Blog: ”Libertatea cuvântului ne aparţine nouă şi nimic nu poate să o îngrădească, dacă noi nu vrem asta”

Facebook: pagina publică

Humanitas: pagina de autor

Video: pagina de Youtube

Google+: pagina personală

 
 

Citiţi mai multe:


 


Participă, alături de cititorii din comunitatea evz.ro, la dezbatere.

Primul SITE DE ȘTIRI din România în care TU esti PARTENER egal cu JURNALIȘTII

Jurnaliştii şi cititorii, parteneri egali



Vezi mai jos opiniile cititorilor despre acest editorial și comentariile pe tema propusă dezbaterii și SPUNE ȘI TU ce părere ai!




Alte articole din categoria: Opinii EVZ

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
ziare.com
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate