Poluare, nervi, mizerie - o decizie aberantă a blocat Nordul Capitalei

Poluare, nervi, mizerie - o decizie aberantă a blocat Nordul Capitalei

Decizia RATB de a suspenda, în septembrie, linia tramvaiului 5, care făcea legătura între zonele Sf. Gheorghe şi Piaţa Băneasa, s-a dovedit a fi una total neinspirată. Obligaţi să petreacă în frigul de afară zeci de minute în aşteptarea autobuzului 605 – linia navetă înfiinţată în locul tramvaiului 5 – bucureştenii iau foc atunci când aud de RATB. Măsura este de-a dreptul aberantă şi dintr-o altă perspectivă. La începutul anului, Gabriela Firea aloca un buget impresionant RATB şi anunţa cu surle şi trâmbiţe că toate demersurile instituţiei pe care o conduce se vor îndrepta înspre fluidizarea traficului în Bucureşti. Haosul creat pe traseul Barbu Văcărescu – Băneasa, din cauza suspendării tramvaiului 5, o contrazice flagrant.

Pe 23 septembrie 2017, bucureştenii din zona Barbu Văcărescu au aşteptat ore în şir, în zadar, tramvaiul 5, singurul care le asigura transportul înspre Băneasa. Nici un anunţ, cât de mic, în care să se facă menţiunea că acest tramvai nu mai circulă, nu a fost plasat atunci în vreuna dintre staţiile care se înşiră de-a lungul traseului. Lucrurile nu s-au schimbat cu nimic nici în ziua de azi, la mai bine de trei luni de la decizia de suspendare a liniei 5, când foarte mulţi oameni pierd ore în şir în staţii. Şi asta pentru că anunţul despre suspendarea tramvaiului a fost făcut, potrivit unui comunicat sec al RATB, doar pe site-ul oficial al instituţiei bucureştene de transport public, unde foarte puţini au curiozitatea să intre. Unii chiar deloc, dacă e să ne gândim la vârstnici.

Suspendat din motive absurde

EVZ a încercat să afle de la conducerea RATB care a fost motivaţia unei decizii care se dovedeşte a fi stupidă şi contrară intereselor bucureştenilor. Nu am primit niciun fel de răspuns. Am aflat în schimb, din alte surse, că măsura suspendării liniei 5 a fost impusă din două considerente: gradul de uzură avansat al căii de rulare de pe strada Barbu Văcărescu (fapt reclamat, potrivit RATB, chiar de către cetăţenii din zonă care s-au plâns de „vibraţii şi zgomote puternice” produse de tramvai). După ce, urmare a acestor plângeri, s-a luat măsura reducerii vitezei tramvaiului în zona respectivă, a apărut un al doilea factor care a dus, în final, la suspendarea liniei 5: a crescut timpul de aşteptare a călătorilor în staţii, ceea ce a produs un val şi mai mare de nemulţumiri.

Ne puteți urmări și pe Google News

Soții Maria și Petrică Bulumac spun că, în 30 de ani de e ani de când circulă pe această rută, nu au văzut un trafic mai încărcat FOTO: MARIUS VLAD

Desfiinţarea traseului 5 provoacă haos în traficul din zonă

Toate bune şi frumoase, numai că urmările imediate ale măsurii luate de ştabii din RATB s-au întors ca un bumerang împotriva conducerii Regiei. Şi iată de ce: linia navetă 605 vine foarte rar, o dată la 20 de minute (în cazul fericit, dar foarte rar, când se respectă programul de funcţionare al autobuzului, acesta din urmă ajungând în staţii cu întârzieri de până la 15 – 20 de minute) ceea ce crează o aglomeraţie de nedescris, călătorii fiind obligaţi să călătorească în condiţii improprii, înghesuiţi ca sardelele. Nu este lipsit de importanţă nici faptul că şoferii de RATB nu folosesc pentru a se deplasa, aşa cum ar sta în logica fluidizării traficului, liniile de tramvai abandonate, din simplu motiv că nimeni din conducerea RATB nu le-a spus asta.

Gabriela Firea una promite, alta face!

Una peste alta, promisiunea edilului şef al Capitalei Gabriela Firea că va reuşi să decongestioneze traficul din Bucureşti s-a dovedit până în momentul de faţă, cel puţin în cazul de care vorbim, apă de ploaie. Asta în condiţiile în care din bugetul total de aproximativ 5 miliarde de lei (1,1 miliarde euro) al PMB, stabilit în aprilie şi rectificat ulterior pe parcursul anului, peste 573 de milioane lei au fost alocaţi RATB-ului. Ceea ce înseamnă aproape 11,4 la sută din bugetul total al Primăriei Municipiului Bucureşti. O sumă impresionantă, care ar fi trebuit folosită pentru fluidizarea traficului şi nu pentru sugrumarea lui, aşa cum se întâmplă în cazul miilor de bucureşteni care locuiesc în zona Barbu Văcărescu – Băneasa.

Banii folosiţi pentru modernizarea liniei 5, aruncaţi pe geam

Un alt aspect demn de luat în seamă, care pune într-o lumină proastă decizia RATB de suspendare a liniei tramvaiului 5 şi care evidenţiază perfect orice lipsă de interes, de-a lungul timpului, a Primăriei Generale în „aerisirea” traficului în Capitală, este acela că, între anii 2010 – 2013, s-au efectuat, cu bani de la buget, lucrări de modernizare a staţiilor de tramvai de pe linia, de acum, „defunctului” 5. La vremea respectivă s-a cheltuit o căciulă de bani pentru construirea a patru noi staţii pe ruta Sf. Gheorghe - Piața Băneasa, s-a refăcut terasamentul pe traseul acestora, s-au înlocuit şinele şi s-au modernizat staţiile vechi. Investiţie impresionantă care, odată cu desfiinţarea liniei de tramvai 5, s-a dus pe apa Sâmbetei.