Poliţia Română sluj şi în faţa unui şefuţ din SRI care circulă cu girofar ca un dement

Poliţia Română sluj şi în faţa unui şefuţ din SRI care circulă cu girofar ca un dement

Cum să spună orice despre ditamai ministrul vreun poliţist când ei sunt preş până şi în faţa câte unui mic şefuţ din SRI care circulă cu giorofar, ca un dement?

Ştiţi ce se întâmplă dacă suni la 112 să sesizezi că un descreiarat cu Touareg, care goneşte cu 140 la oră în localitate, te scoate de pe şosea?

Dacă nu poţi transmite numărul de înmatriculare exact, Poliţia Română se mobilizează imediat pentru a-l prinde pe şoferul pericol-public.  Când primesc numărul exact, dispar toate echipajele de pe şosea. Se fac preş în faţa oricărui şefuţ de prin SRI.

Mi s-a întâmplat vineri 23 octombrie 2015. Veneam dinspre Bucureşti către Timişoara, pe DN 65, într-o coloana interminabilă în care intrasem încă de la Slatina.

Ne puteți urmări și pe Google News

După Pieleşti am remarcat în oglinzi un Volkswagen Touareg cu un sistem foarte ciudat de avertizare luminoasă. Avea lângă farurile de ceaţă becurile commune cu lumină stroboscopică, dar şi un sistem de lumini de avertizare care imita girofarurile de pe utilitarele Poliţiei Rutiere, doar că avea o dimensiune ceva mai mică şi era plasat chiar pe bordul bolidului.

Cu lumină roşie şi albastră, girofarul acesta era ceva mai mic şi plasat direct pe bordul Touareg-ului care venea ameninţător din spate cu o viteză vizibil exagerată pentru un astfel de drum. Atât am putut să văd şi numărul de înmatriculare B “ceva” VCU, până în momentul în care aproape m-a băgat în şanţ pentru că nu m-am dat la o parte din calea lui imediat.

Şoferii care veneau din sens opus chiar au fost nevoiţi să părăsească asfaltul pentru că şoferul cu Touareg şi girofar gonea efectiv ca un dement.  M-am întrebat retoric ce e cu şmecherul acesta şi mi-am văzut de drum. Undeva înainte de centura municipiului Drobeta Turnu Severin am remarcat Touaregul staţionat la o benzinărie cu fast-food. M-am întrebat, din nou retoric, în timp ce îmi vedeam de drumul meu: Care a fost urgenţa lui, dacă s-a oprit la cafea şi la gogoşi?

Noaptea m-a prins între Orşova şi Caransebeş, pe E 70 (DN6), într-o coloană care şerpuia printre dealuri. Undeva pe la Slatina Timiş, îmi explodează din spate lumina girofarului şmecherului cu Touareg. În două secunde a ajuns bolidul Volkswagen de undeva din coada coloanei, până în spatele meu, aproape împingându-mă iar afară de pe şosea.

“Măi să fie! Iar a reluat misiunea, după ce s-a oprit la cafea şi foietaje? Ce e cu şmecherul acesta, până la urmă şi ce sistem ciudat de avertizare luminoasă are ca nu prea e reglementat aşa ceva în Codul Rutier?”, mi-am spus încercând să-i reţin exact numărul şi eventual să-l fotografiez.

Telefonul era prins în dispozitivul fără mâini, aşa că teoretic trebuia să fie uşor să fotografiez. Dacă maşina circula cât de cât normal…

Touaregul m-a pierdut rapid, dar nu suficient de repede cât să nu-i văd numărul de înmatriculare. Omul circula ca un dezaxat, aproape împingând afară de pe şosea maşinile din coloană şi forţând şoferii care veneau din sens opus să tragă pe dreapta. Am vreo 250.000 de kilometri şi nu am văzut aşa ceva niciodată, nici măcar la echipajele de Poliţie Rutieră, Ambulanţă. Numai coloanele oficiale mai acţionează atât de agresiv în trafic, la limita procovării unor accidente.

B 37 VCU am reţinut iniţial şi asta am transmis la 112, unde am sunat pentru a sesiza totuşi situaţia.

Am fost imediat sunat înapoi de poliţiştii de la Rutieră, care chiar păreau că vor să vadă despre ce e vorba.

“Domnule, unde sunteţi? Sunteţi sigur că era Touareg? Ce culoare are? Unde l-aţi  mai văzut? Am trimis echipaje. Nu am găsit numărul în sistem, dar dacă sunteţi sigur să e Touareg, îl vedem şi îl oprim!”, mi-a comunicat poliţistul care mă sunase.

I-am spus poziţia în care am văzut ultima dată bolidul condus periculos şi convorbirea s-a încheiat cu asigurarea că întâlnim echipajele pe drum şi lămurim situaţia. Dementul cu Touareg intrase cu 140 de kilometri  pe oră într-o localitate şi părea a accelera. 

În Caransebeş, unde drumurile sunt mai sparte şi mai sunt şi semafoare pentru lucrări, am dat iar peste şmecherul cu girofar şi Touareg. A făcut şi aici slalom printre gropi şi maşini, dar nu suficient de repede cât să nu remarc corect numărul înmatriculare, B 73 VCU şi să-l transmit poliţiştilor cu care eram în legătură prin telefon.

În momentul în care poliţiştii au verificat în sistem varianta corectă a numărului de înmatriculare s-a terminat cu amabilitatea şi dorinţa de a afla cine e şoferul grăbit care. Sub două minute a durat. Şoferul bolidului a dispărut în noapte în direcţia Reşiţa şi poliţistul cu care eram la telefon mi-a comunicat sec: “Noi avem Caransebeş rază de competenţă. A ieşit, vorbiţi la Reşiţa, dispecerul de acolo era pe fir, a auzit toate discuţiile noastre”.

Dispecerul “de la Reşiţa” a spus doar atât, pe un ton total diferit de cel iniţial, când poliţiştii îmi cereau cat mai multe informaţii pentru a identifica bolidul: "Noi am dar în lucru. Nu putem să vă spunem dacă l-au oprit sau nu colegii şi nici dacă am trimis vreun echipaj. Am făcut ce trebuia să facem, atât vă pot spune”.  

Mai târziu, când am obţinut datele privind instituţia căreia îi aparţine Touareg-ul am înţeles de ce s-a schimbat tonul poliţiştilor, în doi timpi şi trei mişcări. Maşina aparţine Unităţii Militare 0461 a Serviciului Român de Informaţii.

A doua zi m-a lămurit o sursă importantă din Poliţia Caraş-Severin, la o discuţie mai lungă, că e vorba de maşina şefului judeţean SRI  şi că omul face ce vrea el în judeţ, pentru că e Dumnezeu pe pământ.

“VCU înseamnă Vehicul Comandant Unitate. Poliţiştii ştiau numărul pentru că şi în trecut au mai sunat alţi şoferi să reclame că au fost scoşi de pe şosea. Cine îndrăzneşte să-l oprească pe şeful SRI ca să verifice sistemele instalate pe maşină? Omul venea de la Bucureşti, de la şedinţă, şi se grăbea acasă. Evident că nu avea vreo misiune, dar aşa face el”, m-a mai lămurit sursa citată.

Evident că am solicitat oficial un răspuns de la SRI şi evident că nu mi-au răspuns încă. Mi-a răspuns însă un alt amic, persoană importantă nu spui cine, care mi-a oferit şi confirmarea de care avem nevoie pentru a putea scrie acest articol. Touareg-ul cu numărul B 73 VCU mai fusese implicat într-un accident, în 2011, şi fusese filmat, Poliţia Rutieră din Mehedinţi confirmând reporterilor de televiziune că aparţine SRI şi e folosit de şeful Direcţiei Judeţene Caraş-Severin. 

Desigur, Biroul de Presă al SRI ne va comunica, în cele 10 zile impuse de Legea 544, că dezaxatul care scotea de pe şosea maşinile în seara zilei de vineri era într-o misiune specială, chiar dacă astfel frizează bunul-simţ şi ne jigneşte inteligenţa. Misiunile speciale şi urgente nu se întrerup pentru cafea şi foietaje şi nici nu poate avea vreo misiune în Dolj maşina şefului SRI Caraş-Severin.

Cu tot ce am văzut la alt nivel, nu îşi imaginează nimeni că lucrurile de vor petrece astfel.

Morala acestei întâmplări e foarte simplă: cum să spună ceva vreun poliţist despre ditamai ministrul când ei fac în izmene de frica unui şefuţ SRI local?

Dincolo de şmecherul de la SRI Caraş-Severin şi până la cazul Gabriel Oprea sau chiar mai departe până la preşedintele Klaus Iohannis avem o problemă de principiu foarte importantă.

Această clasă politică putred de coruptă şi scandalos de incompetentă  e vinovată pentru că ţara noastră nu are şosele normale, pe care să nu fie nevoie să circuli ca un fraier cu vizeza melcului în coloane interminabile. Din vina lor nu avem autostrazi pe care să poată să ajungă şi şeful SRI Caraş-Severin mai repede acasă, fără să ne pună nouă viaţa în pericol.

Traficul e coşmar este o consecinţă directă pe care şmecherii din această clasă politică nu vor să o suporte. Noi stăm ca fraierii în cozi şi suntem scoşi de pe şosea când trec coloanele oficiale, antemergătorii sau câte un Dumnezeu local care şi-a tras girofar şi îşi pune şoferul să-şi rişte viaţa şi să pună în pericol vieţile celor din jur.

Probabil că atunci când bolidul Touareg al şefului SRI Caraş va intra în plin într-un alt autoturism şi va ucide pe cineva, vom dezbate iar cum stă treaba cu şmecherii de pe şosele din politică sau instituţii ale satului roman.