Pista aeroportului din Tîrgu Mureș nu a fost reparată timp de o jumătate de secol

Pista aeroportului din Tîrgu Mureș nu a fost reparată timp de o jumătate de secol

După ce toate companiile aeriene și-au retras zborurile de pe aeroportul din Tîrgu Mureș, în 2016, când s-a constatat că autoritățile responsabile, Consiliul Județean și conducerea aeroportului, au dat ani la rând date false Autorității Aeronautice Române, au început și reparațiile majore.

Aeroportul ”Transilvania” din Tîrgu-Mureș a fost construit în anul 1968. În cei 50 de ani de funcţionare nu a fost realizată nici o investiţie majoră de reabilitare a pistei de decolare/aterizare. Vineri, după ce Consiliul Judeţean Mureş a încheiat cea mai amplă lucrare de reparaţie a pistei, președintele CJ, Peter Ferenc și preşedintele Consiliului de Administrație al Aeroportului ”Transilvania” din Tîrgu-Mureș, Peti András  au prezentat o strategie de dezvoltare pe 50 de ani. Au fost prezenți ministrul Cercetării și Inovării, Nicolae Burnete și secretarul de stat din Ministerului Transporturilor, Ion Iordăchescu.

Pentru aceste lucrări, guvernul a dat  50 de milioane lei, restul sumei, până la de 56.758.085 lei a fost suportată din bugetul judeţului Mureş

Studiul de prefezabilitate, care a fost întocmit în paralel cu derularea proiectului de reparație capitală a pistei de decolare/aterizare, conține 26 de obiective, constituind astfel o Strategie Generală pentru dezvoltarea Aeroportului. Obiectivele sunt corelate cu cele incluse în Master Planul General de Transport al României, aprobat în 2016.

Ne puteți urmări și pe Google News

În perioada următoare, în baza acestui document strategic, vor fi întocmite patru studii de fezabilitatea care vizează: extinderea pistei de la 2000 la 2500 de metri pe direcția Vest, către localitatea Sînpaul; extinderea platformei de parcare aeronave, cu două variante de lucru, respectiv unificarea celor două platforme existente sau crearea unei noi platforme, fie adiacentă celor două fie în partea de nord; extinderea terminalului de pasageri sau crearea unei infrastructuri noi; facilitarea accesului aviației generale și aviației business și deservirea serviciilor medicale de urgență prin construirea unui hangar, platformă specială, acces separat, parcare separată și cale de rulare etc.

Primele trei obiective sunt incluse și în Master Planul General de Transport al României, finanțarea acestora fiind posibilă prin accesarea de fonduri europene nerambursabile.