Editura Evenimentul si Capital

Pericol pe Aeroportul Otopeni. "Cârpeli" care pot duce la accidente grave

Autor: | | 0 Comentarii | 388 Vizualizari

Lucrările de investiţii de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă sunt facute de mântuială şi pot fi oricând cauza unor accidente grave, este de părere Coaliţia Naţională pentru Modernizarea României (CNMR). Aceasta solicită Ministerului Transporturilor să verifice lucrările efectuate la Aeroportul Otopeni şi atenţionează asupra unui pericol iminent pentru pasageri din cauza "cârpelilor" efectuate la pistele de aterizare şi infrastructura de supraveghere a traficului aerian, se arată într-un comunicat al CNMR.

"Aşa cum am mai făcut-o şi în trecut, somăm Ministerul Transporturilor să verifice investiţiile efectuate la aeroportul Otopeni şi nu numai în infrastructura terestră, existând pericol iminent pentru pasageri din cauza 'cârpelilor' efectuate neprofesionist la pistele de aterizare şi infrastructura de supraveghere a traficului aerian", se arată în comunicatul citat.

Pe de altă parte, autorităţile aeroportului Henri Coandă declară în legătură cu reparaţiile la Pista 1 efectuate în luna noiembrie 2016 că sunt conforme şi auditate de toate instituţiile acreditate în domeniul aviaţiei.

“Finalizarea lucrărilor de reparații la pista nr. 1 a Aeroportului Internaţional Henri Coandă au totalizat o suprafață de 40.820 mp. Lucrările au avut un grad de complexitate ridicat, depinzând însă de condițiile meteo (ploaie, vizibilitate redusă, temperaturi scăzute), prioritatea absolută a Companiei Naționale Aeroporturi București a fost operarea în siguranță a traficului aerian pe Aeroportul Henri Coandă. Finalizarea lucrărilor permite operarea pistei nr. 1 la capacitate maximă, inclusiv în condiții de vizibilitate redusă (ceață, ninsoare abundentă) sau vreme nefavorabilă. Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a luat permanent toate măsurile necesare pentru desfășurarea în deplină siguranță și securitate a activităților aeroportuare și pentru asigurarea confortului pasagerilor care tranzitează Aeroportul Henri Coandă. Lucrarea a fost efectuată de un consorţiu de firme condus de Tehnic Asist, firmă acrteditată de Autoritatea Aeronautică Civilă Română şi este supusă inspecţiilor periodice”, conform comunicatului transmis de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti. Preţul total al lucrărilor efectuate în noiembrie 2016 a fost de 600.000 euro

În ceea ce priveşte activitatea controlorilor de trafic, Coaliţia Naţională pentru Modernizarea României consideră că menţinerea în activitate a controlorilor de trafic aerian până la vârsta maximă de pensionare este o mare greşeală care, de asemenea, pune în pericol viaţa pasagerilor. Potrivit sursei citate, media vârstei de pensionare în Europa este cuprinsă între 52 şi 57 de ani, existând, chiar, ţări unde nu este permis ca, la un centru de dirijare sau turn cu complexitate şi trafic foarte mari, să dirijezi mai mult de 10 - 15 ani.

Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Economie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate