Editura Evenimentul si Capital

Patru motive serioase ca să mănânci ciocolată

FOTO: SHUTTERSTOCK
Autor: | | 0 Comentarii | 2031 Vizualizari

S-a spus că îngrașă, că e „vinovată” de apariția coșurilor și a punctelor negre, apoi că dă dependență. Dar adevărul este altul! Mai nou, nutriționiștii o recomandă– mai ales pe cea neagră, iar numeroase studii arată că are efecte benefice pentru organism

În primul rând, trebuie subliniat faptul că cea mai „bună” este ciocolata neagră, care are un conținut de peste 60% cacao și este neprocesată. Dar care sunt, mai exact, beneficiile atestate pe care ea le aduce organismului?

1Reduce tensiunea arterială, scade riscul de infarct și previne îmbătrânirea. Ciocolata conține o cantitate însemnată de procianide, care combat radicalii liberi, inhibă fosfodiesterazele, acționând ca vasodilatator. Acești compuși sunt și agenți anti-îmbătrânire de vreo 50 de ori mai puternici decât vitamina E. Apoi, un studiu realizat în Suedia arată că femeile care mănâncă 45 de grame de ciocolata neagră săptămânal au riscul de a face atac de cord cu până la 20% mai mic. De „vină” sunt flavonoizii (antioxidanții) din cacao, care protejează inima.

2 Îmbunătățește fluxul sangvin spre creier, scade riscul de a face accident vascular, îmbunătățește memoria și crește capacitatea de concentrare. Acestea sunt concluziile a două studii realizate, separat, de cercetători de la Universitatea din Nottingham și de la Universitatea Australiei de Sud. Ei spun că trebuie să mâncăm ciocolată neagră cel puțin o dată pe săptămână.

3 Reduce nivelul de stres și oboseală, dar te și înveselește - Un studiu realizat în SUA arată că adulții care mănâncă zilnic 2-3 pătrățele de ciocolată neagră (cu 85% cacao) sunt mai vivaci decât colegii lor. Apoi, un consum zilnic de 40 de grame reduce semnificativ nivelul cortizolului (hormonul stresului). Nu în ultimul rând, cofeina îmbunătățește starea de spirit și atenuează simptomele premenstruale, iar feniletilamina din ciocolata neagră ne ajută să ne ... îndrăgostim!

4 Scade nivelul zahărului din sânge, reduce colesterolul și scade riscul de diabet. Atenție, este valabil doar pentru ciocolata neagră! Dacă mănânci, spre exemplu, ciocolată cu lapte sau cu alune, acestea au ca rezultat exact opusul. Revenind, un studiu realizat în Italia a demonstrat că un consum constant de ciocolată neagră crește metabolismul zahărului din sânge și reduce considerabil riscul de diabet.

Dependența de ciocolată, o iluzie

S-a spus că ciocolata dă dependență la fel ca drogurile. Există studii care arată că zahărul și ingredientele de gust sunt cele care dau adicția, nu cacaoa în sine. De aceea, dieteticienii recomandă ciocolata neagră, care are un conținut ridicat de cacao și mai puține adaosuri „de gust”. Totodată, psihologii spun că, de fapt, dorința excesivă a femeilor de a mânca ciocolată provine din faptul că era, până acum, „interzisă” de nutriționiști și catalogată drept o „plăcere vinovată”. „Când îți lipsește ceva, emoțional vorbind, îl înlocuiești cu altceva bun la gust. Iar ciocolata e delicioasă”, explică mecanismul dr. Debra Zellner, psiholog la Universitatea din Shippensburg, Pennsylvania.




Alte articole din categoria: Sănătate

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
ziare.com
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate