Editura Evenimentul si Capital

Nemultumiri la companiile de asigurări auto. “Preţul de referinţă a RCA, o nouă plafonare a tarifelor”

Autor: | | 0 Comentarii | 280 Vizualizari

Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR) susţine că o serie de prevederi din noua lege RCA sunt contrare obiectivului de a stabiliza piaţa asigurărilor, se arată într-un comunicat al UNSAR.

Asigurătorii au arătat că, la nivel european, legile care reglementează domeniul asigurării RCA sunt elaborate la nivel de principii, iar aspectele tehnice sunt detaliate în legislaţia secundară, prin normele elaborate de autoritatea de reglementare.

Principala critică pe care UNSAR o aduce este limitarea cheltuielilor de administrare şi de vânzare, inclusiv taxe ale companiilor de asigurare la 25%.

"Prin această formulare a articolului de lege, principiul plafonării este menţinut, o situaţie nemaiîntâlnită la nivelul Uniunii Europene, unde cheltuielile de administrare cad în sarcina fiecărui asigurător, principiile concurenţei ducând la ajustarea acestora în mod natural, aşa cum a fost de fapt şi cazul pieţei din România în ultimii ani. Aşa cum UNSAR a enunţat deja în nenumărate rânduri, orice plafonare, fie că vorbim de un nivel de 25%, fie că vorbim de un nivel de 90%, încalcă Directivele europene în domeniu, riscând în continuare infringementul pentru România. Mai mult decât atât, prevederea nu aduce beneficii reale pentru niciuna dintre părţile implicate, deoarece pune presiune asupra calităţii serviciilor oferite şi este extrem de dependentă de alte costuri asupra cărora asigurătorii nu deţin niciun control", au subliniat reprezentanţii UNSAR.

În plus, în momentul în care a fost stabilit acest cuantum, nu a fost luat în calcul faptul că o parte importantă a acestui procent, aproximativ o treime, o reprezintă contribuţiile obligatorii, stabilite prin lege, pe care companiile de asigurare le plătesc către ASF, Fondul de Garantare a Asiguraţilor, Fondul de Rezoluţie sau Biroul Asigurătorilor Auto din România, reprezentând în special contribuţii pentru protecţia păgubiţilor.

Potrivit comunicatului, o altă prevedere care va duce la o creştere necontrolată a nivelului daunelor plătite de societăţile de asigurare, care se va reflecta direct în prime, este modul în care se va realiza despăgubirea pentru reparaţia autovehiculelor avariate. Deşi în acest moment este cunoscut faptul că pe piaţă sunt service-uri auto care practică preţuri pentru manoperă şi piese mult peste costul oferit de reprezentanţele oficiale ale mărcilor auto, legea, aşa cum a fost votată de către Parlament, prevede că justificarea costurilor pentru reparaţia unui autovehicul poate fi făcută atât prin sisteme de evaluare specializate, cât şi prin documente emise în baza legii.

Pe de o parte, sistemele de specialitate menţionate şi-au dovedit deja utilitatea în practică şi sunt utilizate deja atât de service-uri, cât şi de asigurători în mod frecvent pentru poliţele RCA şi Casco. Pe de altă parte, o formulare ambiguă cum este 'documente emise în baza legii' oferă o breşă prin care reparatori de rea credinţă pot factura mult peste preţul pieţei pentru reparaţia unei maşini, abuzând practic de faptul că dauna este acoperită de un asigurator, şi fără ca legislaţia să îi impună cerinţe stricte în ceea ce priveşte justificarea acestor facturi.

Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Economie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate