Editura Evenimentul si Capital

Moda anti-brand, acum si in Romania

6405ea9399a5af821eb8ceb4258aa049
Autor: | | 43 Comentarii | 0 Vizualizari

Un psiholog din Timisoara vrea sa-i convinga pe tineri ca hainele de firma ii depersonalizeaza.

Psihologul timisorean Raluca Ionescu a inceput o campanie prin care sa-si convinga semenii ca nu haina il face pe om. In orice caz, nu eticheta ei. Interesul obsedant pentru hainele de firma, indus de reclame ingenios gandite, are ca unic efect depersonalizarea purtatorilor, apreciaza psihologul. Raluca Ionescu a absolvit Psihologia, si-a luat licenta cu o lucrare despre metrosexuali, iar in prezent scrie articole, tine cursuri si workshopuri in care abordeaza obsesia marcii, pornind de la ideea ca „suntem marcati de hainele pe care le imbracam mai mult decat ne dam seama, marcile au patruns puternic in viata noastra si credem in ele fara sa cercetam”. „Oameni-umerase”Obsedati sa poarte doar anumite marci de haine, tinerii uita de personalitatea lor, identificandu-se cu mesajul reclamelor care vand aceste branduri. Imbracandu-se intr-un tipar, ei se simt protejati, pentru ca apartin unei mase.Dar, in ultima instanta, in loc sa-si traiasca viata, ajung sa faca „sacrificii de brand” - isi cheltuiesc toti banii pe „haine de firma”, pe pantofi de designer, pe care in final ajung sa le stocheze in dulapuri sau dressinguri si sa nu le poarte pentru ca, intre timp, se demodeaza, explica Raluca Ionescu.„In momentul in care te ascunzi in umbra unei marci, mutilezi din personalitatea ta. Pericolul mai mare este insa inlocuirea valorilor specifice caracterului uman cu cele comerciale, mult mai rasunatoare si mai usor vizibile. Daca este lasata, marca nu isi pune amprenta doar asupra hainelor, ci si asupra personalitatii noastre”, atrage atentia psihologul Raluca Ionescu. In loc sa fie originali, adolescentii din ziua de azi prefera sa se acopere cu haine de firma, transformandu-se in umerasele unei personalitati care nu le apartine, acesta este semnalul de alarma pe care il trage psihologul timisorean. Fiecare om are propriul sau „instinct” vestimentar, spune Raluca Ionescu, iar, in conditiile unei libertati neconditionate, majoritatea alegem sa ne supunem dictatelor modei. „De la a purta haine sau accesorii am ajuns sa purtam nume de firme si de persoane. Ne transformam, incetul cu incetul, in reclame ambulante. Purtate precum blazoanele din vechime, au inlocuit semnele casei nobile si numele stapanului acesteia cu Burberry, Gucci, Ferragamo, Armani etc.”, afirma Raluca Ionescu. „Scapati de obsesia marcii!”Raluca Ionescu spune ca lupta  cu prejudecatile care apar atunci cand o persoana e catalogata in functie de hainele ei. „Facem economie de gandire. Daca cineva poarta Versace consideram ca are bani. In final, ajungem sa placem sau nu pe cineva in functie de vestimentatie. Or, de fapt, personajul este cel important, iar marca hainelor sale nu reprezinta mare lucru. Tinerii sunt mai sensibili la ceea ce numim brand. Ei sunt generatia capitalista, supusa la prea multe influente mediatice, ceea ce-i face mai vulnerabili. Scopul meu este sa-i fac sa constientizeze ca personalitatea lor nu tine de marca hainelor pe care le poarta. Vreau sa-i fac sa fie mai atenti si sa se salveze singuri de obsesia marcii. Sunt un mediator intre perceptia gresita si constientizare”, mai spune psihologul.

TREI PASI

Pagina 1 din 2


Tag-uri:

Alte articole din categoria: Social

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate