Editura Evenimentul si Capital

Ministrul Turismului, SATISFĂCUT de Mioriţa. Noile PERLE de la Petre Daea

Pe reţelele de socializare au apărut mai multe fotografii trucate, în care ideea ministrului Turismului este ironizată
Autor: | | 11 Comentarii | 1575 Vizualizari

Ministrul Turismului, Mircea-Titus Dobre, i-a anunțat pe oamenii de afaceri că dorește să schimbe brandul turistic cu o oaie. Reacţiile politicenilor sunt halucinante

Mioriţa, Lupul Dacic, Dracula şi Acvila au fost propunerile Ministerului Turismului, Mircea-Titus Dobre, în cadrul comisiei de promovare turistică a ţării, pentru un nou brand. Discuția a ajuns în spațiul public, după ce a fost relatată de câțiva patroni din turism care au fost de față. Motivul supărării ministrului: frunza, brandul turistic al României, pare să nu fie pe placul lui. În replică, fostul ministru al Turismului pe vremea în care a fost aleasă frunza ca simbol, Elena Udrea, a precizat: „Cineva vrea o oaie, altul vrea un berbec... Cred că putem mai mult de atât”. Potrivit acesteia, la realizarea brandului „Romania, explore de Carpathian garden” au lucrat sute de oameni, iar ca să schimbi ceva doar ca să schimbi - nu este normal.

Titus: „Cineva mă ia la băşcălie”

Pe de altă parte, ministrul Agriculturii, Petre Daea, şi Gigi Becali cred că oaia ne reprezintă mai bine decât frunza. „Dacă stau bine și mă gândesc, mult mai bine ne reprezintă Miorița decât o simplă frunză care ne-a costat și foarte mulți bani. Din strămoși ne tragem ca fiind oieri, ciobani, păstori(...). Dacă eu sunt turist străin, mă atrage oaia prin har și prin duh”, a adăugat Becali.

Mircea-Titus Dobre a precizat, pentru EVZ, că discuţia referitoare la Mioriţa a avut loc în contextul în care trebuie realizate şase broşuri pentru promovarea turistică a României.

„Este vorba de o discuţie de principiu pentru că noi, în momentul de faţă, avem de realizat nişte broşuri, şase la număr, o să înceapă o achiziţie publică la Ministerul Turismului. Pe lângă asta, mai este promovarea pe partea de media online”, a menţionat Dobre.

„Este vreo ruşine să folosim oaia?”

În opinia acestuia, trebuie să ne folosim de legendele României pe care le avem din trecut, în aşa fel încât să facem o altfel de promovare faţă de modul în care s-a făcut în ultimii 27 de ani sau care poate că nu s-a făcut în ultimii 27 de ani. „Să schimbăm puţin strategia şi eu am lansat o idee de principiu, că de aceea este comitet consultativ în Turism, să ne consultăm. Bineînţeles că cineva de acolo a luat în băşcălie şi a trebuit să înceapă să fie de rea-credinţă şi să analizeze altfel această discuţie.”

Ministrul spune că nu vede nicio ruşine că discutăm despre Mioriţa, oaie, cioban. “Este vreo ruşine că ne folosim de legendele României? Este vreo ruşine ca le reamintim românilor de legende şi de simbolurile naţionale? Să schimbăm puţin strategia şi eu am lansat o idee de principiu, că de aceea este comitet consultativ în Turism, să ne consultăm”, a afirmat Mircea Titus Dobre. Potrivit acestuia, “Franţa are cocoşul galic, avem Olanda cu vaca şi Spania care are taurul. Eu nu pot să vorbesc despre un simbol cum este Mioriţa?”, a mai replicat ministrul.

Loading...
Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: EVZ Special

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate