Editura Evenimentul si Capital

Nu au fost în stare să construiască staţii de metrou, dar au comandat trenuri

Autor: | | 0 Comentarii | 563 Vizualizari

În 26 iunie 2014, Metrorex SA a lansat procedura de achiziţie publică pentru atribuirea acordului - cadru "Achiziţia de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon", având ca obiect cumpărarea a cel mult 51 trenuri noi de metrou (a câte şase vagoane).

Licitaţia organizată de Metrorex în vederea achiziţiei unui număr de 51 de trenuri poate fi anulată şi se poate declanşa una nouă, care ar putea avea loc la începutul anului viitor, a anunţat, duminică, directorul general al Metrorex, Marin Aldea.

"Ştiţi că în 2014 am declanşat o licitaţie pentru încheierea unui acord-cadru în vederea achiziţiei de 43 până la 51 de trenuri şi au fost nişte probleme în cadrul derulării acelei proceduri. La momentul actual suntem într-o altă fază, în sensul că strategia de achiziţie s-a schimbat, iar Magistrala 5 a fost structurată în trei secţiuni faţă de anul 2014. Ultima secţiune, Iancului - Pantelimon, se va realiza în perioada 2023 - 2028, aşa încât, la momentul actual, avem nevoie de 26 de trenuri de metrou. Noi am făcut o adresă la Agenţia Naţională de Achiziţii Publice pentru a ne lămuri dacă putem să anulăm acea licitaţie şi am primit un răspuns în sensul că acea licitaţie se poate anula şi putem declanşa o nouă procedură de achiziţie în contextul noii strategii", a explicat Marin Aldea.

Potrivit acestuia, noua licitaţie ar putea avea loc la începutul lui 2017, iar trenurile cele noi ar putea intra în depoul Metrorex după un an şi jumătate - doi ani, dacă nu vor fi contestaţii.

"Licitaţia pentru trenurile noi, după răspunsul ANAP, ar putea avea loc la începutul anului viitor, iar trenurile vin de obicei cam după un an jumătate - doi ani. Cam atât durează, dacă nu sunt contestaţii sau nu apar alte probleme", a explicat şeful Metrorex.

DNA s-a sesizat

Procurorii DNA l-au trimis în judecată pe Valeriu Picu, angajat al Metrorex SA, membru al comisiei de licitaţie, în dosarul privind achiziţia de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon. El este acuzat de folosire, în orice mod, direct sau indirect, de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii.

În dosar a fost deferit justiţiei şi Ovidiu Băncescu, în calitate de reprezentant al Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) SA Bilbao, firmă participantă la licitaţie, pentru instigare la folosire, în orice mod, direct sau indirect, de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii.

Valeriu Picu, angajat al Metrorex SA şi membru al comisiei de licitaţie pentru achiziţia de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon, i-a furnizat informaţii confidenţiale, telefonic şi prin email, lui Ovidiu Băncescu, reprezentantul uneia dintre firmele competitoare, care ulterior a fost declarată câştigătoare, potrivit rechizitoriului prin care cei doi au fost trimişi în judecată de procurorii DNA, dat publicităţii pe 15 decembrie 2015.

"(...) în perioada octombrie 2014 - martie 2015, inculpatul Picu Valeriu i-a furnizat inculpatului Băncescu Ovidiu, în mod constant, informaţii esenţiale legate de derularea procedurilor şi caracteristicile celorlalte oferte existente. Precizăm că informaţiile au fost furnizate inclusiv telefonic, cât şi prin transmiterea de email-uri, fiind clare şi explicite aşa cum este de fapt şi scopul acestora, respectiv furnizarea de informaţii confidenţiale", se precizează în rechizitoriu.

Pagina 1 din 2



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Social

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro
Loading...

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI

Articole salvate