Editura Evenimentul si Capital

Metode naturale prin care vă accelerați metabolismul

După o sesiuni de exerciții, organismul va păstra un ritm accelerat de ardere a caloriilor, preț de câteva ore. FOTO: SHUTTERSTOCK
Autor: | | 0 Comentarii | 1086 Vizualizari

Mâncați dimineața, hidratați-vă cu apă și ceai verde și nu stați mult pe scaun. Doar cu câteva schimbări simple vă puteți „programa” organismul să ardă rapid caloriile și să vă mențineți greutatea potrivită.

Metabolismul se referă la totalitatea proceselor prin care corpul foloseşte energia. Aceste procese includ respirația, digestia, dezvoltarea mușchilor și asimilarea grăsimii. Iată câteva modalități la îndemână pentru a vă pune corpul la treabă și pentru a-l ajuta să vă mențină în formă.

Mâncați lactate

Bogate în calciu şi vitamina D, lactatele ajută la menţinerea şi construirea masei musculare, esenţială unui metabolism puternic. În plus „lactatele slabe, precum brânza de vaci, recomandată în curele de slăbire, conțin multe proteine, care dau efectul termogenetic”, spune nutriționistul Corina Zugravu.

Condimentați-vă mâncarea

Ardeii iuţi sau alimentele picante şi fierbinţi „biciuiesc” metabolismul şi stimulează activitatea sistemului nervos. Un ardei iute crește rata arderilor cu 20%.

Nu uitați să beți apă și nu vă înfometați

Cercetătorii germani au arătat că persoanele care beau, zilnic, șase pahare de apă rece ard între cinci și 100 de calorii pe zi, adică în jur de trei kilograme pe an.

„Organismul consumă aceste calorii pentru a aduce apa la temperatura corpului”, mai explică nutriţionistul. De altfel, totalitatea reacțiilor chimice ale organismului au nevoie de apă. Persoanele deshidratate ard cu 2% mai puține calorii decât cele care se hidratează corespunzător.

Dietele care supun stomacul şi creierul la cazne dereglează metabolismul. Dieta prin înfometare încetinește metabolismul, iar organismul ajunge să stocheze energia pentru „zile negre”.

„Organismul se învaţă cu cât îi dai, învaţă să trăiască şi cu 900 de calorii. Asta nu înseamnă că se pierd şi kilogramele”, explică specialistul în nutriţie Corina Zugravu. Dietele restrictive pe termen lung „taie” din mușchi.

Sfatul nutriționiștilor nu e să mâncați mai puțin, ci mai sănătos, alegând alimente consistente în detrimentul celor „bogate” în calorii goale (gen pateuri, dulciuri).

Ridicați-vă de pe scaun

Mai mult de patru ore de stat pe scaun reduc la zero producţia enzimelor care controlează grăsimea şi colesterolul „rău”. Pentru a activa producția acestor enzime și a stimula arderile de calorii „spargeți” perioadele de stat pe scaun cu mici plimbări.

Aveți grijă la glanda tiroidă

Pagina 1 din 2



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Social

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro
Loading...

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI

Articole salvate