MAȘINILE VIITORULUI nu mai au VOLAN și PEDALE. Primul CONCEPT inedit a fost LANSAT. Ar putea ajunge pe ȘOSELE în 2012. FOTO

MAȘINILE VIITORULUI nu mai au VOLAN și PEDALE. Primul CONCEPT inedit a fost LANSAT. Ar putea ajunge pe ȘOSELE în 2012. FOTO

Volkswagen își dezvoltă în mod constant propria viziune a mobilității viitorului, lansând conceptul SEDRIC. Compania prezintă ultima sa etapă de dezvoltare a mașinii SElf-DRIving, mașină care va constitui platforma viitorului pentru o familie de modele variate.

SEDRIC este primul concept de la Volkswagen și simbolizează transformarea companiei din producător de vehicule de rasă pură la un furnizor integrat de hardware, software și servicii de mobilitate digitală. Conceptul pentru mobilitate combină conducerea automată la nivelul 5, electrificarea și rețelele digitale. Dezvoltarea SEDRIC rezultă din colaborarea dintre Future Center Europe din Potsdam și Volkswagen Research Group din Wolfsburg. Vehiculul va fi disponibil pentru utilizatorii săi non-stop și poate fi „chemat” în orice moment utilizând aplicația Volkswagen OneButton.

Conceptul de pionierat al mobilității autonome, disponibil pentru toată lumea la „atingerea unui buton”, se reflectă și în designul vehiculului. La prima vedere, SEDRIC este recunoscut ca un concept de vehicul complet inovator. Designul memorabil al exteriorului său este definit de proporțiile monolitice fără capotă clasică și de suprafețele generoase, inclusiv roțile acoperite. Grupul demonstrează prin intermediul SEDRIC competența sa principală în domeniile tehnologice cheie pentru mobilitatea viitorului: condusul autonom, electrificarea și rețelele digitale. „În aceste domenii, SEDRIC este o platformă de idei de încrucișare a mărcilor pentru evoluții tehnologice continue care ne permit să răspundem unor probleme importante pentru societate în domeniile cheie ale protecției mediului, schimbărilor demografice, afacerilor și siguranței traficului”, a declarat Ulrich Eichhorn, cercetător la Grupul Volkswagen.

Zonele centrale de dezvoltare includ identificarea mediului înconjurător cu camere, senzori de 360 ​​de grade, senzori de radar și ultrasunete de lungă și scurtă distanță, o arhitectură hardware și software pentru prelucrarea datelor și controlul autovehiculelor, înlocuind astfel persoana ca șofer. Conceptul de control al vehiculului a fost supus unei dezvoltări avansate, folosind asistenți vocali digitali, touchscreen-uri și control gestual, alături de noile servicii digitale pentru personalizarea experienței de mobilitate.

Ne puteți urmări și pe Google News

Foto: Grupul Volkswagen