Editura Evenimentul si Capital

Marea Neagră, o mare a RUŞINII

Autor: | | 5 Comentarii | 1012 Vizualizari


Vezi galeria foto:

Zeci de mii de marinari navighează, de ani de zile, în Marea Neagră în adevărate sicrie plutitoare, în condiţii inumane de muncă, mulţi dintre ei neplătiţi luni de zile, oricând în pericol să-şi piardă viaţa, victime ale mafiei şi corupţiei din ţările riverane. „Marea Neagră a ajuns o mare a ruşinii pentru că aici găsim toate navele sub standard, nu mai sunt alte locuri în lume” spune Adrian Mihălcioiu, reprezentant al Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) în România

Ziua Internaţională a Marinei Comerciale a fost sărbătorită la Constanţa prin prezentarea unui documentar cutremurător despre viaţa marinarilor la bordul navelor din Marea Neagră.  „Dark Side of the Black Sea” (Partea intunecată a Mării Negre), realizat din iniţiativa  ITF a fost selectat, de alfel, pentru Festivalul  de Film de la Berlin.  Filmul redă în imagini dureroase cum a ajuns Marea Neagră să se transforme într-un coşmar pentru navigatori. Aceşti marinari din regiunea Mării Negre, care acceptă să lucreze în condiţii inumane, încearcă să câştige bani pentru a-şi întreţine familiile care îi aşteaptă acasă. Pentru ei, Marea Neagră înseamnă salarii mici, de multe ori neplătite, nave vechi şi ruginite, condiţii de sclavie la bord, fără combustibil şi provizii, fără asigurări de viaţă şi accidente maritime fatale.

Autorităţile portuare din Marea Neagră „închid ochii şi întind mâna”

Peste 4000 de nave comerciale navigă în Marea Neagră , două treimi fiind de fapt nave de coastă. Peste jumătate din aceste nave sunt mai vechi de 25 de ani. Mai dramatic este că trei sferturi dintre marinari lucrează pe astfel de sicrie plutitoare, înregistrate în paradisuri fiscale. Aproape toţi sunt din  Rusia, Ucraina, Turcia, Georgia, Siria , Azerbaijan, mai puţin din România şi Bulgaria, nevoiţi să accepte orice, din cauza sărăciei. Ofertele salariale variază între 300 de euro şi 1000 de euro pe lună, dacă sunt primite. Mulţi navigă şi şapte luni, fără a fi plătiţi. Reprezentanţii sindicatelor navale din ţările riverane Mării Negre, care sunt şi inspectori ITF, fac din capul locului trimitere la corupţia din sistem. „În mod normal, aceste nave nu pot trece de o inspecţie esenţială în porturile în care ajung.Nu indeplinesc nici măcar condiţiile de bază pentru navigaţie şi muncă la bord”. Şi totuşi multe dintre „sicriele plutitoare” intră şi ies fără probleme în şi din porturile ţărilor din regiunea Mării Negre, inclusiv din România, fără a fi sancţionate.   

Navigaţia în Marea Neagră, "o cultură a sclaviei" 

După părerea specialiştilor ITF, condiţiile de viaţă şi de muncă la bordul navelor substandard au transformat navigaţia într-o cultură a sclaviei în Marea Neagră, care a luat amploare după colapsul blocului estic. Deşi la începutul anilor 90 regiunea s-a deschis brusc către piaţa internaţională, a rămas încremenită în piaţa de muncă obedientă, cu oameni dispuşi să lucreze în orice condiţii. „Mentalitatea asta de sclav este specifică pentru această regiune. Cei din Europa işi cunosc drepturile, au o democraţie puternică în spate. Oamenii de aici nu s-au schimbat deşi Uniunea Sovietică s-a destrămat, au rămas cu aceeaşi mentalitate” explică Olga Ananina, ITF Rusia. Marea Neagră a rămas astfel singura zonă unde se mai navigă pe nave substandard, cu marinari care, dacă îşi cer drepturile salariale, sunt de multe ori ameninţaţi cu moartea, cu proprietari dispăruţi sau armatori care abandonează navele. Nimeni nu este tras la răspundere în caz de naufragii sau pierderi omeneşti. „Avem cazuri de familii care cer recuperarea trupurilor din mare pentru a fi îngropaţi dar nici măcar instanţa nu poate rezolva această solicitare” explică un avocat din Istanbul.

Corupţie generalizată în bazinul Mării Megre

Loading...
Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Fapt divers

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro
Tema zilei
16:01 UPDATE. Trupul Stelei Popescu, depus la Teatrul „Constantin Tănase”. Sute de oameni, APLAUZE și FLORI pentru MAREA ACTRIȚĂ 14:43 Stela Popescu. CE PENSIE JENANTĂ AVEA marea actriță… Vom ști vreodată să ne respectăm valorile? 14:38 A presimțit Stela Popescu că va muri? „Am avut trei vise...” 14:16 Stela Popescu. Momentele de aur care au făcut-o cea mai iubită actriță de revistă din România 14:10 Ion Iliescu, foarte afectat de moartea marii actriţe Stela Popescu 13:55 Oana Pellea, MESAJ la moartea Stelei Popescu:„Putea fi salvată (...) Doamne, cât de nepăsători, indiferenți și grăbiți trecem...” 13:30 Cum își iau RĂMAS bun de la STELA Popescu colegii de la ”CONSTANTIN TĂNASE” 13:26 De ce a murit Stela Popescu, cea mai iubită actriță a românilor 13:26 Ultima înregistrare cu Stela Popescu, în urmă cu două săptămâni, alături de Dan Negru: ,,Am vorbit despre Ierusalim” 13:25 Stela Popescu. DEZVĂLUIRE DIN TRECUTUL NEȘTIUT al artistei. Foto în articol 13:25 Stela Popescu. MAREA DORINȚĂ neîmplinită a actriței... 13:23 Stela Popescu. TERIBILA ÎNTÂMPLARE care i-a marcat toată viaţa. DEZVĂLUIRI EXCLUSIVE! 13:22 Stela Popescu, în ULTIMUL spectacol în care a jucat. Plină de viață, pe scenă, cu TREI zile înainte de dispariția tragică 13:07 Tamara Buciuceanu, ÎN LACRIMI după moartea Stelei Popescu: „Cel mai trist moment din viața mea” 12:50 Stela Popescu. Loredana Groza, MĂRTURISIRE la moartea marii actrițe 12:33 Stela Popescu. Actrița trăia în centrul Bucureștiului, ÎNTR-O VILĂ DE LUX 12:33 Stela Popescu A MURIT! Ce s-a descoperit pe masa artistei și ce urma să facă înainte de a înceta din viață 12:03 CONTROVERSE după trecerea în neființă a Stelei Popescu. Putea fi evitată MOARTEA acesteia? Un cunoscut medic vorbește STAREA ACTRIȚEI la ultima ieșire 11:15 Stela Popescu a murit! Alexandru Arșinel este devastat: „Vai de mine” 10:45 După 61 de ani petrecuţi pe scenă, Steaua teatrului de revistă românesc s-a stins fulgerător

Articole salvate