Magistrala de metrou, muzeul din Drumul Taberei

Magistrala de metrou, muzeul din Drumul Taberei

Metroul din Sectorul 6 nu e gata, deşi se lucreză de şase ani la construirea a şapte kilometri, 10 staţii

În timp ce ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, s-a arătat ieri impresionat de şantier şi spune că a vrut să arate că de lucrează, şefii Metrorex au anunţat că anulează licitaţia pentru achiziţionarea trenurilor destinate noii magistrale. Motivul: nu s-au săpat toate staţiile. Bucureştenii au putut vedea, duminică, felul în care arată staţiile noi de metrou dar şi spaţiile tehnice care nu vor fi accesibile publicului de pe Magistrala 5, care ar urma să lege cartierul Drumul Taberei de centrul Capitalei. Lucrările trebuiau să fie gata din 2015.

FOTO:În noua staţie Favorit mai este de lucru. Nici lifturile nu sunt montate

Ne puteți urmări și pe Google News

Iancului-Pantelimon, gata în 2023

„Sunt impresionat de ritmul accelerat cu care lucrează şi vă confirm data de finalizare pe care am agreat-o: semestrul 2 al anului viitor, deci pe undeva în noiembrie. Staţiile Orizont, Favorit şi Drumul Taberei 34 vor fi gata undeva în primăvară”, susţine ministrul Buşe. În afară de gresie, care a fost pusă în staţii, nu sunt montate lifturile, şinele, nu sunt făcute finisajele, nici grupurile sanitare nu sunt amenajate, ca şi o parte din scările de acces. Nici liniile de înaltă tensiune nu sunt trase. Prezent pe şantierul din Drumul Taberei, directorul general al Metrorex, Marin Aldea, a explicat că ritmul slab al lucrărilor îi determină să anuleze licitaţia pentru achiziţionarea de noi trenuri. „Ştiţi că în 2014 am declanşat o licitaţie pentru încheierea unui acordcadru în vederea achiziţiei de 43 până la 51 de trenuri şi au fost nişte probleme în cadrul derulării acelei proceduri. La momentul actual suntem într- o altă fază. Magistrala 5 a fost structurată în trei secţiuni faţă de anul 2014. Ultima secţiune, Iancului - Pantelimon, se va realiza în perioada 2023 - 2028, aşa încât, la momentul actual, avem nevoie de doar 26 de trenuri de metrou”, a explicat Marin Aldea. La început, pe această secţiune vor circula trenuri Bombardier achiziţionate în perioada 2002 - 2008. Numai că acestea trebuie modificate, pentru că nu sunt compatibile cu sistemul de alimentare de pe noua magistrală.