Editura Evenimentul si Capital

ROMÂNIA: Lipsesc 72 de km de autostradă între Nădlac și Sibiu

Lucrările la lotul care face legătura cu autostrada Deva – Orăștie – Sibiu au fost oprite înainte de căderea frunzelor
Autor: | | 2 Comentarii | 13438 Vizualizari

Importanta arteră Lugoj - Deva nu este construită nici măcar pe jumătate

Deși mai e doar o jumătate de an până la termenul inițial de la care ar fi trebuit să circulăm pe autostradă, lucrările sunt rămase cu mult în urmă. Mai rău, pe unele porțiuni nu sunt nici acum emise autorizații de construire. La ora actuală, pe relația Nădlac – Sibiu se circulă pe autostradă de la punctul vamal amintit până în Traian Vuia (județul Timiș). Apoi se revine pe suprasolicitata rețea de drumuri naționale (DN 68 A și DN până la Deva. Asta, pentru că loturile 2, 3 și 4 ale autostrăzii Lugoj – Deva, în lungime totală de 72 de kilometri, nu sunt gata.

Contractele de lucrări pentru porțiunile amintite fost semnate în noiembrie 2013, cu termen de execuție mai – iunie 2016. Lucrările efective au început abia în primăvara lui 2014. După doi ani, pe niciun lot nu s-a depășit pragul de 50 la sută din lucrările care trebuie efectuate.

Procentaje dezamăgitoare

Între Lugoj și Timișoara se circulă pe autostradă de la finele anului trecut. Între Lugoj și Deva, lucrurile arată dezastruos. Pe lotul 2 (de la Traian Vuia – județul Timiș la Holdea – județul Hunedoara) stadiul fizic al lucrărilor este de doar 37 la sută. Lotul 3 (Holdea – Ilia) este cam în aceeași situație – progres fizic de 38 la sută. Pe lotul 4 (Ilia – Deva) lucrările păreau că merg cel mai bine.

Vara trecută, progresul fizic era de aproape 40 la sută. La finele anului, procentajul era de doar 44 la sută. S-a constatat că, pentru o jumătate de lot, tocmai Ministerul Transporturilor nu a emis autorizație de construcție. Muncitorii au fost nevoiți să oprească lucrul la jumătatea din lot care face legătura cu autostrada Deva – Orăștie – Sibiu. Motivul oficial este faptul că nu s-a stabilit cum anume va traversa autostrada zona haldei de cenușă a Termocentralei Mintia.


FOTO: În zona Brăniștea, lucrările la autostrada Deva - Lugoj sunt în mare întârziere



Un răspuns hiper-optimist

Conform contractelor inițiale, toată autostrada Lugoj Deva trebuia finalizată până în mai 2016. Cu toate că lucrările sunt mult rămase în urmă, CNADNR răspunde în mod irealist la întrebarea „Când vom circula pe autostradă, de la Deva până la Timișoara?”. „Pe autostrada care leagă Timișoara de Deva estimăm că se va circula în anul 2016, cu excepția zonelor afectate de măsurile impuse prin Acordul de Mediu nr. 7/09.09.2010, revizuit în data de 24.12.2013”. Acesta este răspunsul oficial al companiei de drumuri. Zona „exceptată” se întinde pe vreo 15 kilometri și se află la capătul lotului 2, în zona Coșevița – Holdea, situat la limita dintre Timiș și Hunedoara. Aici trebuie construite două tuneluri, unul de 380 de metri, celălalt de 530 de metri, un viaduct suplimentar față de cel prevăzut inițial, cu o lungime de 340 de metri și un viaduct care exista în primul proiect tehnic, dar într-o variantă prelungită de la 700 la 1.040 de metri. Asta, în urma contestațiilor organizațiilor de mediu care au atacat proiectul inițial pe motiv că anula, practic, singurul culoar de tranzit al animalelor sălbatice rămas între Apuseni și Carpații Meridionali.

Alte motive de întârziere

Modificările ample de proiect din zona Coșevița – Holdea nu au fost cauzele majore care au întârziat proiectul. Secțiunea din lotul 2 pe care urmează să apară tuneluri și viaducte nu are nici acum autorizație de construcție, din cauza reviziurii acordului de mediu. Exproprierile suplimentare se numără și ele pe lista cauzelor de întârziere invocate de CNADNR. Autostrada Lugoj Deva este finanțată din fonduri de coeziune (85 la sută), restul reprezentând contribuția Guvernului. În mod normal, proiectul ar fi trebuit finalizat la 31 decembrie 2015. CNADNR susține că a reușit să „fazeze” întregul proiect, adică să atragă banii europeni pentru lucrările executate, considerate funcționale, restul lucrărilor urmând să fie finanțate în sesiunea 2014 – 2020.




Alte articole din categoria: Social

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
ziare.com
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate