Editura Evenimentul si Capital

LEGEA PORTURILOR, AGREATĂ de PORTUARI, nedorită de Fondul Proprietatea

Autor: | | 0 Comentarii | 531 Vizualizari

Președintele Klaus Iohannis a semnat, recent, decretul de promulgare a Legii privind administrarea porturilor și a căilor navigabile. Deși a fost contestată de Fondul Proprietatea, legea a fost așteptată și acceptată de autoritățile portuare, operatori portuari și sindicatele din domeniu.

Legea porturilor și a căilor navigabile include și utilizarea infrastructurilor de transport naval aparținând domeniului public, precum și desfășurarea activităților de transport naval în porturi și pe căile navigabile interioare. A fost contestată de Fondul Proprietatea în calitate de acționar minoritar al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime  Constanța (CNAPMC): „Dacă va fi aprobată, legea ar putea fi considerată drept un cadou făcut de Parlament oligarhilor portuari care ar putea, pe viitor, să-și impună propria agendă în fața administrațiilor portuare, fără opreliști,..permițând totodată o influență crescută a operatorilor privați din porturi asupra deciziilor”.

Directorul general al Administrației Porturilor Maritime Constanța, Dan Nicolae Tivilichi, consideră că noua lege aduce un plus în domeniul navigației și mai ales al administrațiilor portuare. În același timp, legea statuează obligația administrațiilor de a întreține infrastructura portuară și de a o dezvolta. “Face referire la acel 75% din profitul net al  companiei care trebuie investit în infrastructura portuară, nouă sau de întreținere”, explică directorul Portului Constanța. Un alt punct considerat binevenit prevede înființarea unui Consiliu de Supraveghere în Domeniul Naval aflat în subordinea Consiliului Concurenței, care „sperăm că va permite să se închidă definitiv problema chiriilor în portul Constanța, adică  modul lor de așezare, creșterea chiriilor se va face ca și la ANRE, ca și la CFR, cu o justă și bună fundamentare”. 

ACUM poți vota pentru TOPURILE EvZ. POLITICIENII și EVENIMENTELE anului 2017

Dan Nicolae Tivilichi, vorbind în numele Administrației Portului Constanța, nu este de acord cu punctul de vedere al Fondului Proprietatea în privința “oligarhilor portuari”. Directorul general al portului Constanța arată că în toate porturile din Europa există terminale inactive de ani de zile:“Marea problemă care trebuia rezolvată este cum facem ca acești operatori portuari să se modernizeze și ei, să fie in pas cu timpul. În noua noua lege sunt acele clauze de investiții necesare noilor contracte care arată că operatorul, dacă face o investiție, va trebui să aibă certitudinea că și-o va recupera. De fapt operatorul face o investiție pentru marfa pe care o așteaptă să vină ca să își recupereze banii pe care îi alocă. Există un cerc. Noi ne dorim marfă. Fără aceste investiții, operatorii nu-și pot recupera banii decât aducând cât mai multă marfă, ceea ce convine administrației”. 

Portul Constanța, spre deosebire de alte porturi, nu este închis. “Se poate dezvolta pe insula artificială, pe construcția moll 3 și 4, inseamnă că poate oferi și altor noi companii de investiții suficient de multe alternative”, adaugă directorul portului Constanța, Dan Nicolae Tivilichi. Decretul privind promulgarea legii porturilor și căilor navigabile a fost aprobat în 28 noiembrie de președintele țării. „După apariția legii, printr-un ordin al ministrului Transporturilor vor apărea normele metodologice de aplicare. În acele norme, trebuie nuanțate obligațiile terminalelor portuare în ce priveste asigurarea unui trafic maritim garantat. Pentru că Administrația Portuară dezvoltă, intreține dar trebuie să și primească. Sunt situații în care operatorii nu se ridică la inălțimea investițiilor pe care doresc ca administrația să le facă în port”, a mai spus directorul general al Portului Constanța, Nicolae Dan Tivilichi.

Loading...
Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Economie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
Tema zilei
08:10 IMAGINILE unui DESTIN NEMERITAT! Cum arăta BAGAJUL cu care Regele Mihai a plecat din România - Foto 07:52 Sicriul cu trupul neînsuflețit al Regelui Mihai ajunge miercuri în România 11:58 SCANDAL la PRIVEGHIUL Regelui Mihai! Două TELEVIZIUNI naționale se CEARTĂ lângă SICRIUL monarhului 08:08 Traian Băsescu LOVEȘTE fără MILĂ Casa Regală. Declarația care a UIMIT pe toată lumea 15:41 Nepoata NECUNOSCUTĂ a Regelui Mihai. O poveste cu PRINȚESE 20:32 RISC URIAȘ pentru Principesa Margareta. Ar putea PIERDE TOTUL într-o singură zi. Următoarea săptămână este CRUCIALĂ 14:03 Repetiții pentru FUNERALIILE REGALE. Traficul rutier a fost DEVIAT. ANUNȚ de ultimă oră al POLIȚIȘTILOR! Care sunt STRĂZILE BLOCATE 13:37 PRIMUL reprezentant al unei CASE REGALE europene își anunță PARTICIPAREA la funeraliile Regelui Mihai 19:35 PSD a anunțat că IESE în STRADĂ. Unde vor fi prezenți 12:01 Toți l-am CÂNTAT, dar NU-I ȘTIM POVESTEA. Cântecul COMPUS SPECIAL pentru REGELE-COPIL. EXCLUSIV EvZ 10:22 BREAKING NEWS! Programul OFICIAL al funeraliilor Regelui Mihai I al României 09:05 Impresiile infirmierei care l-a îngrijit pe Regele Mihai: „Era adorabil...” 18:28 REGELE MIHAI a fost ULTIMUL MOȘTENITOR AL BIZANȚULUI, EPISCOP și membru pe viață al SINODULUI BOR 18:27 VIITORUL statut al CASEI REGALE a fost explicat PE ÎNŢELESUL TUTUROR de un avocat cunoscut 18:23 Înmormântarea Regelui după apusul soarelui este perfect ortodoxă 17:26 Principesa Margareta, ATACATĂ EXTREM de un politician: „Cucoană, opreşte-te” Sursa criticilor? BANII 15:52 SERBĂRILE ȘCOLARE de Crăciun, în PERICOL. Motivul INCREDIBIL pentru care s-ar putea ANULA - Exclusiv EVZ 13:25 A fost Regele Mihai șantajat de ruși? România lui Cristoiu 12:06 DECIZIA Casei Regale ESTE CLARĂ. Nu există ALTĂ VARIANTĂ 19:32 ANUNȚ de la Principele Nicolae. Cum va participa la înmormântarea bunicului său, Regele Mihai. Încă așteaptă...

Articole salvate