Le Monde: "Iohannis, star al Facebook în Europa. A câștigat campania datorită campaniei de pe internet" Uimitor câți oameni îl urmăresc pe rețeaua de socializare

Le Monde: "Iohannis, star al Facebook în Europa. A câștigat campania datorită campaniei de pe internet" Uimitor câți oameni îl urmăresc pe rețeaua de socializare

Publicația franceză Le Monde consideră că Iohannis a câștigat alegerile prezideniale datorită campaniei de pe internet. În doar o săptămână, primarul Sibiului ajungând la 1, 2milioane de like-uri adunate.

Este de origine germană, protestant și un taciturn. La 16 noiembrie, el a reușit totuși să câștige președinția României, țară ortodoxă în proporție de 87% și unde locuitorii, adevărați latini, adoră să sporovăiască. Klaus Iohannis, primar al Sibiului, bijuterie a regiunii Transilvania situată în centrul României, a câștigat alegerile prezidențiale cu aproape 55% din sufragii — notează publicația franceză.

De la victoria sa, el a devenit un fel de star al 

Facebook

 în Europa. Cu peste 1,2 milioane de "like"-uri adunate într-o săptămână pe pagina sa, el i-a depășit pe Angela Merkel, care trebuie să mulțumească cu 900.000, pe François Hollande, care înregistrează în jur de 500.000, și pe premierul britanic, care abia depășește 400.000. "Este o strategie de bun-simț. Nu am încercat să înfrumusețăm personajul. În materie de share pe 

Ne puteți urmări și pe Google News
Facebook

, ne-a descurcat mai bine decât Obama", a declarat Vlad Tăușance, un tânăr de 35 de ani care a răspuns de campania lui Iohannis pe internet.

 

''Victoria lui Klaus Iohannis dovedește o mutație profundă în maniera de abordare a unei campanii electorale, în România ca și în alte țări. De asemenea, este semnul că generația tânără a ajuns să impună o modalitate mai directă de a câștiga un scrutin. Premierul social-democrat Victor Ponta, contracandidatul lui Klaus Iohannis, a folosit toate resursele într-o campanie clasică care s-a petrecut la televiziune și pe zecile de mii de afișe răspândite în toate colțurile țării. Greșeală'', apreciază Le Monde.

Adevărata miză era pe internet, unde câteva milioane de tineri români s-au alăturat spontan candidatului dat perdant la începutul campaniei, dar care în final a câștigat. "Dacă se făcea un sondaj la o săptămână după alegeri, Klaus Iohannis ar fi avut probabil o cotă de popularitate de 80%", afirmă sociologul Alin Teodorescu.

Victoria surpriză a primarului de origine germană a provocat un val de simpatie spontană, de care niciun președinte nu a beneficiat vreodată după căderea regimului comunist în urmă cu un sfert de secol. În meniul mai multor restaurante figurează deja "pizza Iohannis, pe bază de salam de Sibiu", își încheie articolul Le Monde.