O nouă revelație în SUA: JINGLE BELLS este o colindă RASISTĂ! Cine spune asta și ce reacții a stârnit afirmația

O nouă revelație în SUA: JINGLE BELLS este o colindă RASISTĂ! Cine spune asta și ce reacții a stârnit afirmația

O profesoară de la Universitatea din Boston susține că o colindă este racistă, pentru că „a fost creată pentru a râde de afro-americani”.

Profesoara de teatru de la Universitatea din Boston Kyna Hamill a făcut aceste acuzații incredibile, în scris, referindu-se la o colidnă de Crăciun compusă în 1857 de James Lord Pierpont

Hamill susține că prima oară colinda a fost cântată la spectacol de cântăreți care și-au pictat fețele negre și cere refecție pe marginea „rolului problematic pe care îl care cântecul în construcția ideii de întuneric”.

Profesoara spune că celebra colindă americană este racistă pentru că a fost interpretată, inițial, în spectacol de actori cu fețele pictate în negru, scrie Daily Mail.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Moștenirea colindei Jingle Bells este una în care originile rasiste au fost înlăturate, sistematic și subtil, din istoria sa”, a scris Kyna Hamill, profesoară de istoria teatrului, într-o teză de cercetare care face valuri deja.

Aceste acuzații au șocat fanii unuia dintre cele mai cunoscute cântece de Crăciun, considerată de atâția ani ca fiind inofensivă.

Hamill a început cercetarea originilor melodiei Jingle Bells pentru a rezolva disputa dintre Medford, Massachusetts și Savannah, Georgia, ambele orașe susținând că sunt locul în care James Lord Pierpont a compus cântecul.

În cursul acestei cercetări, Hamill a descoperit un afiș în care era indicat că melodia a fost cântată prima oară cu titlul One Horse Open Sleigh de cântăreți cu fețele vopsite în negru, într-un spectacol la Sala Ordway Hall de pe Str. Washington  din Boston, în 1857.

Ea a explicat apoi că rasismul se poate deduce și din muzică și versuri, dar și din felul în care erau aranjați bărbații pe scenă și comportamentul „năvalnic, nestrunit” al corului bărbatesc.

Cântecul s-a născut din nevoia economică a unui bărbat mereu fără succes, politica rasistă a orașului Boston, dinainte de război, climatul orașului și repertoriul teatral din acele timpuri, în care corurile de bărbați vopsiți cu negru pe față susțineau spectacole de la Boston până la New York.

Reacțiile cititorilor au fost furioase, oamenii considerând că este vorba despre un atac asupra tradițiilor de Crăciun.

„Jingel Bells” este rasist, „White Christmas” este rasist, „Baby It”s Cold Outside” este sexist...Ce dracu s-a întâmplat cu America în care eu am crescut și în care oamenii nu se trezeau în fiecare dimineață încercând să găsească noi și noi lucruri de care să fie ofensați”, a scris un utilizator pe Twitter.

Ulterior, după multe reacții negative, Hamill a declarat că cercetarea ei a fost interpretată greșit. „În 1857, când a fost interpretată melodia de bărbații vopsși în negru - bărbați albi care se pictau pe bață cu cărbune - acest lucru era rasist. Nu am spus niciodată că acest lucru este acum rasist”, s-a apărat autoarea referatului. „Ideea mea era că fiind inclusă în catalogul cântecelor de Crăciun, și i se acordă atenție doar în aceatsă perioadă, această melodie nu a fost studiată cu atenție”, a mai spus ea.