Editura Evenimentul si Capital

Genialul Hocus-Pocus: Cum a apărut un MESSIA în Islam | JIHADUL dintre Musulmani (3)

Moscheea Al-Azhar este unda dintre cele mai vechi din Cairo. Ea adăpostește universitatea religioasă omonimă, devenită simbol al Islamului sunnit
Autor: | | 8 Comentarii | 1981 Vizualizari

Noul episod din istoria dezbinărilor care au măcinat Islamul vorbește despre luptele politice ascunde în spatele ideilor religioase. Pentru a putea legifera după plac, califul Al Ma’mun, fiul lui Harun Al-Rașid, adoptă în 827 doctrina raționalistă a mu’taziliților, care îi neagă lui Allah orice atribut omenesc. Concluzia: Coranul nu avea cum să fie pronunțat de către Allah, deci el a fost creat.

CITEȘTE ȘI: Cum au ajuns șiiții și sunniții să se URASCĂ de MOARTE. Cât este de DEMOCRAT Allah? | JIHADUL dintre Musulmani (2)

De ce se MĂCELĂRESC între ei COPIII lui ALLAH? MII de decapitări între adepţii ISLAMULUI şi un RĂZBOI tot mai BARBAR | JIHADUL dintre Musulmani (1) Sultanul aliat cu Germania care a proclamat „Jihadul” în timpul Primului Război Mondial. Soldații, îmbărbătați de actori îmbrăcați în giulgii! | JIHADUL dintre Musulmani (4) Cum a apărut ISIS din cenușa lui Saddam. Atentatul de la Moscheea de Aur | JIHADUL dintre Musulmani (5)  

NATURA CORANULUI

Argumentul este combătut cu forță de către Ahmad Ibn Hanbal, pentru care Cartea Sfântă este eternă. Omul, spune el, trebuie să se supună cuvântului lui Dumnezeu și celui al Profetului său, autentificat de către ulemas.

Încarcerat, biciuit, teologul continuă să apere lectura literală a textelor. Fondator al unei școli juridice cunoscute ca „hanbalism”, el este unul dintre părinții sunnismului.

Nabil Mouline subliniază:

Termenul însuși nu desemnează un grup deteminat, o credință, o practică decât începând cu secolul al IX-lea.”

Supușii lui Ali și ai descendenților lui nu sunt nici ei șiiți. Cel puțin nu încă. Istoricii preferă să-i numească „alizi”. Marea lor problemă este că se rup la fiecare succesiune.

Prima schismă: zaydiții, care, după moartea celui de-al patrulea imam, în 711, decid să-l urmeze pe Zayd ibn Ali, și nu pe fratele său și succesorul desemnat, Mohamed Al-Bakir. Apropiați, din punct de vedere al dreptului, de școlile juridice sunnite, și în teologie de mu’taziliți, ei se disting printr-un activism violent.

Zayd însuși este ucis într-o rebeliune contra ultimilor Omeyazi. Moștenitorii săi se refugiază în zone mai îndepărtate: în Yemen (unde vor domni până la puciul din 1962, în Khorassan, în nord-estul Iranului, sau în Maroc, împreună cu Idrisizii.

În 765, lucrurile se repetă. Asemenea tuturor imamilor, Djafar Al-Sadiq, al șaselea în ordine cronologică și autor al unei importante jurisprudențe, Codul Djafarit, sfârșește și el de moarte violentă – va fi otrăvit de către califul Al-Mansur.

Imamatul ar fi trebuit să-i revină fiului său celui mai mare, Ismail, dar acesta murise înaintea tatălui său. „Nu este adevărat”, vor afirma unii, care susțin că acesta este Mântuitorul care va veni la sfârșitul timpurilor.

Ismaelienii, numiți și septimani, sau „șiiți cu șapte imami”, se disting prin ezoterismul lor și prin diversele aspecte împrumutate din Gnoză, neoplatonism sau filosofia persană.

Loading...
Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: ISIS

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate