Istoria autostrăzilor. Cum s-a numit prima autostradă din lume şi cât a costat. VEZI ţara unde viteza este nelimitată

Istoria autostrăzilor. Cum s-a numit prima autostradă din lume şi cât a costat. VEZI ţara unde viteza este nelimitată

Prima porțiune de drum asemănătoare unei autostrăzi, a fost aceea așa numita AVUS (Automobil Verkehrs und Übungs Straße) din Berlin, privat finanțată și inaugurată la data de 24 septembrie 1921 ca pistă pentru teste și viteză. În anul 1924, între Milano și Varese, în Italia, la propunerea inginerului Piero Puricelli, s-a realizat prima autostradă din lume, așa numita „Autostrada dei Laghi”, care avea o singură bandă de circulație pe sens. În Germania prima autostradă a fost autostrada A555, inaugurată la data de 6 august 1932, finalizată cu zonă mediană în anul 1958.

Din motivele de siguranță a circulației și de ocrotire a mediului înconjurător (poluare), viteza de deplasare pe autostrăzi este limitată între 110 și 130 km/h cu excepția Germaniei unde viteza de deplasare este nelimitată, dar recomandată la 130 km/h, în funcție de siguranța circulației, vizibilitate și condiți meteorologice sau alte regulamentări de circulație.

Tot din motive de siguranță a circulației, pe autostrăzi există și viteza minimă de deplasare care, de asemenea, diferă între țări de la 45 la 80 km/h (exemplu Germania 60 km/h). Vehiculele cu viteza de circulație mai mică, de asemenea pot fi motivul de producere a accidentelor de circulație. Oprirea, întoarcerea, mersul înapoi, coborârea sau urcarea din vehicule în locuri neamenajate, sunt strict interzise pe autostradă, potrivit Wikipedia.ro.

În multe țări pentru circularea pe autostrăzi, sunt obligatorii taxe de circulație. Această poate fi dependentă de timp sub formă unei viniete, sau pe porțiuni de drum la stații de taxare, procedeu obișnuit în multe țări europene. De exemplu în Austria pentru camioane, de la 1 ianuarie 2004, se pretinde o taxă, care se calculează în funcție de datele înregistrate în cutia electronică al camioanelor în baza unui sistem infraroșu.

Ne puteți urmări și pe Google News

Pentru a evita circulația pe drumurile naționale paralele autostrazilor, pe acestea, adesea sunt impuse interdicții de circulație pentru autocamioane. În Elveția, pe autostrăzi se pretinde o taxă pentru transporturi grele. În Germania, de la 1 ianuarie 2005, camioanele plătesc în avans o taxă la automate distribuitoare pentru traseele dinainte înregistrate, sau prin datele cutiei OBU (On Board Unit) înregistrate prin satelit, taxarea fiind făcută de către firma Toll Collect. Din 2018, în Germania, se prevede introducerea unei taxe de autostradă sub forma unei viniete, care va fi în funcție de cilindree și de criterii de protejare a mediului înconjurător, cu un bonus pentru vehiculele mai puțin poluante. Germanii vor achita contravaloarea unei viniete, după modelul existent în Austria și în Elveția, mai scrie wikipedia.ro.

Pentru autovehiculele înmatriculate în afara Germaniei se vor cumpăra viniete valabile pentru o zi, pentru o săptămână sau pentru o lună, pentru a circula pe autostrăzi, dar nu pentru drumurile naționale. Pentru ca persoanele care lucrează în regiuni transfrontaliere să nu fie penalizate, pe drumurile naționale din regiunile respective nu se va percepe nicio taxă. Germanii vor putea să-și deducă din taxa lor anuală auto (în germană Kfz-Steuer) o parte sau chiar în totalitate din suma plătită pentru vignetă.

articol sustinut