Editura Evenimentul si Capital

România, aşa cum nu o vezi la TV: Cum TE JEFUIEŞTE Poliţia Locală şi şmecherii care ridică maşini

Malin_Bot2_2aa66c7c81
Autor: | | 88 Comentarii | 3347 Vizualizari

Sub pretextul sancţionării şoferilor care parchează neregulamentar se produce una dintre cele mai bizare hoţii tipic româneşti.

Câţiva şmecheri, care au avut "norocul" să devină parteneri al administraţiilor locale, te pun să plăteşti tarife năucitoare: 210 lei simpla ridicare a maşinii pe platformă o operaţiune de trei minute, 168 de lei kilometrul de transport şi 168 de lei depozitarea maşinii, pe zi, taxă achitată la aceeaşi valoare dacă maşina stă acolo 15 minute sau 24 de ore.Tarife exagerate, pe care eşti forţat să le achiţi pentru că aşa a stabilit un agent de poliţie, care nu ştie bine legea sau comite un abuz cu bună ştiinţă. În urmă cu câteva luni o ştire făcea turul televiziunilor. Un şofer şi-a lăsat maşina pe linia de tramvai 42 din Bucureşti şi tot traficul era blocat. Nu s-a găsit nicio maşină de ridicări care să elibereze liniile de tramvai, circulaţia fiind reluată după mai mult timp, când şoferul a ajuns la maşină. Într-un astfel de caz nu s-a putut ridica maşina. În acest timp sute de maşini care nu blochează în niciun fel circulaţia sunt ridicate şi proprietarii lor achită sume exagerate pentru a le recupera.Toată povestea cu ridicarea maşinilor parcate neregulamentar are rădăcina juridică în articolul 64 din Codul Rutier, care spune că, dintre toate maşinile parcate neregulamentar, se pot ridica numai cele care "constituie un obstacol pentru circulaţie". Un detaliu important, ignorat de agenţii de poliţie, care devin astfel agenţi de vânzări foarte profitabili pentru firmele de ridicări.  Din start, trebuie să vă avertizez, dragi cititori, că o experienţă personală stă la baza situaţiei pe care o descriu acum şi întâmplarea trebuie luată sub rezerva subiectivităţii provocate de frustrarea persoanei care ştie bine că a căzut victimă unui furt pur şi simplu.Căutând însă pe Internet detalii despre firma care percepe aceste tarife năucitoare, am descoperit sute de mărturii ale altor persoane revoltate din aceleaşi motive, informaţii privind încălcarea legii şi legături dubioase cu clanuri interlope. Un tablou românesc sută la sută, care expune o problemă de interes public ce merită dezbătută. Povestea începe vineri seara, foarte târziu, în Sectorul 6 din Bucureşti,  pe o stradă din cartier unde este aproape imposibil să găseşti loc de parcare după anumite ore. O astfel de situaţie m-a determinat să parchez maşina, la bordură, pe colţul intersecţiei unei alei de cartier cu strada pe care locuiesc. Ştiind că legea face diferenţa între maşina parcată neregulamentar care deranjează circulaţia şi cea doar parcată neregulamentar, am pierdut minute bune să caut o poziţie care nu afecta pietonii şi nici şoferii ce ar putea să treacă pe acolo peste noapte. Un detaliu irelevant pentru echipa de ridicări a Poliţiei Locale a Sectorului 6, care a pornit la vânătoare sâmbătă dimineaţa, la ora 8.00, alături de platformele firmei Ilcor Auto Eco, un SRL care te taxează cu aproape 700 de lei pentru ridicarea, depozitarea şi eliberarea maşinii. La prima oră a dimineţii de sâmbătă, când aproape nu e circulaţie în cartier, fără să ţină cont că maşina nu bloca pe nimeni, un agent al Poliţiei Locale a Sectorului 6 a dispus ridicarea, decizie care m-a pus fără voia mea în postura de "cumpărător" captiv al serviciilor de lux ale firmei Ilcor Auto Eco. Decizia de ridicare nu e însoţită de niciun proces verbal de constatare, care să consemneze cu martori că maşina era un obstacol pentru circulaţia publică. E doar o hârtie care consemnează staţionarea mai aproape de 25 de metri de intersecţie. Interesant este ca poarta o semnătura, in original, a directorului Direcţiei Poliţiei Locale, ceea ce înseamnă că directorul a umblat pe teren cu agentul sau că oficialul primăriei a semnat "în alb" zeci de decizii de ridicare, asumându-şi răspunderea pentru orice bazaconie va scrie ulterior agentul din strada. Mărturiile existente pe Internet, ale altor persoane care au fost forţate să achite tarifele de lux ale acestei firme, indică o practică în ridicarea tuturor maşinilor parcate neregulamentar, chiar dacă legea face diferenţa şi stabileşte măsura ridicării numai pentru cele care "sunt obstacol" pentru circulaţia publică. Arhivele publice ale instanţelor indică sute de procese în care acestă firmă şi Poliţia Locală Sector 6 sunt chemate în judecată, o situaţie care confirmă faptul că foarte mute persoane consideră că s-au comis abuzuri.Cel mai interesant aspect legat de această firmă ţine însă de datele contabile declarate la ultimul bilanţ contabil depus pentru anul 2012. Nu trebuie să ai cine ştie ce legături cu zona transporturilor pentru a înţelege afacerea Ilcor. Aproape 700 de lei încasaţi pentru ridicarea şi transportul unei maşini, operaţiune ce durează maxim 30 de minute, înseamnă încasări de peste 110 milioane de lei, produse zilnic de o singură platformă auto. Bani produşi cu certitudine, pentru că şoferii plătesc imediat sub şantajul creşterii facturii cu fiecare zi de depozitare. Luăm în calcul TVA-ul, combustibilul consumat şi salariile celor 54 de angajaţi şi ajungem la o cifră de afaceri exactă, consemnată la Registrul Comerţului, de aproape un milion de euro în 2012, 1,2 milioane  de euro în 2011, 1,6 milioane de euro în 2010 şi 1,7 milioane de euro în 2009. Bani făcuţi din nimic, practic. O afacere cu milioane de euro luate cu japca de la bucureşteni, posibilă şi pentru că agenţii Poliţiei Locale a Sectorului 6 dispun ridicarea tuturor maşinilor parcate neregulamentar, fiind astfel în afara condiţiilor impuse de Codul Rutier. Adăugaţi la acest tablou ultima tuşă de culoare, dată de faptul că despre acest SRL există articole care susţin că este afacerea unui clan interlop din Bucureşti, clan care a ocupat locul lăsat liber când Cămătarii s-au dus după gratii. Privit în ansamblu, tabloul este al unei şmecherii cu iz de legalitate, prin care nişte băieţi deştepţi se îmbogăţesc forţând mii de bucureşteni să achite tarife exagerate, nejustificate în niciun mod. Totul sub umbrela Poliţiei Locale. De ce a poliţiei locale? Poate şi pentru că un agent al Poliţiei Rutiere acceptă mai greu să încalce Codul Rutier. În limbajul de cartier, pe care sigur îl înţeleg Vasilica Vieru şi Alexandru Marin Lazăr, patronii firmei,  e japcă.  Grav este că japca se produce fiind folosiţi agenţi de poliţie care nu ţin cont de Codul Rutier şi dispun ridicările pentru orice maşină staţionată neregulamentar.Povestea are şi o concluzie. Nu este una din seria, "asta e România, nu avem ce face". Am studiat litigiile deschise de mulţi dintre cei revoltaţi de japca Ilcor, produsă cu Poliţia Locală Sector 6 pe post de agent de vânzări. Sunt contestate procesele verbale, autorizatiile firmei şi multe alte aspecte. Opinia mea este că înainte de acest tip de litigii, trebuie depuse plângeri penale împotriva fiecărui agent de poliţie, pentru abuz în serviciu, dacă dispune ridicarea maşini fără să existe dovada că acesta era un "obstacol" pentru circulaţia publică.  Comentariile uşor de găsit cu orice motor de căutare expun faptul că fenomenul este unul naţional, situaţia din Sectorul 6 fiind multiplicată aproape în fiecare oraş mare, unde sunt probleme cu locurile de parcare. Administraţiile locale sunt incapabile să gestioneze problema locurilor de parcare, dar folosesc această situaţie pentru a aduce profit unor şmecheri, care au avut acces la contracte exclusive cu primăriile. Activitatea aceasta nu are nicio legătură cu ideea de deblocare a drumurilor. Uneltele acestui furt de proporţii naţionale sunt agenţii care ştiu bine legea, dar acceptă să acţioneze în afara ei, din motive uşor de dedus dar greu de probat. Pe plan naţional, un cadru legal construit pentru a debloca circulaţia, atunci când vreo maşină e parcată neregulamentar, este transformat în profit printr-o japcă ce se petrece literalmente la drumul mare. Dacă nu v-aţi enervat destul citind despre această hoţie produsă cu ajutorul Poliţiei, vă mai dau o informaţie care e bomboană pe colivă: în Germania, la Munchen, firmele de ridicări percep un tarif de 120 de euro, 528 de lei. Comparaţi salariile minime din România şi Germania şi veţi avea un motiv în plus să vă enervaţi în faţa acestei hoţii revoltătoare. Pe aceeaşi temă:

  • EDITORIALUL EVZ. Miliţienii care te rup în bătaie şi judecătorul şmecher
  • Mari semne de întrebare legate de protestele din Piaţa Universităţii
  • De ce cred că trebuie blocată exploatarea de la Roşia Montană
  • Acuză presa că e cumparată, dar nu spun câţi bani au luat ei
  • UPDATE: ONG-ul implicat in ORGANIZAREA PROTESTELOR, care a primit 100.000 de dolari, NU CONTESTĂ informaţiile
  • Cum îţi bagă unii pumnul în gură, dacă nu le faci propagandă
  •  De ce mint organizatorii protestelor din Piaţa Universităţii că presa tace
Citeşte şi alte editoriale de acelaşi autor:
  • Cum se pot salva toţi maidanezii şi ce merită Sorin Oprescu
  • Poliţia Rutieră se trezeşte din somn?
  • Gargara electorală extremistă nu astupă gropile din drumuri
  • Ce merită extremiştii care ne injectează ură în viaţă
  • Judecătorii corupţi şi nehaliţi merită să fie lăsaţi săraci lipiţi
  • EDITORIALUL EVZ: Cum ne ajută Bivolaru să pricepem bine cine controlează acum România
  • O ruşine naţională: criminalii în serie care sfidează România
  • EDITORIALUL EVZ. Lovitura de stat, farfuriile lui Ponta şi lentila varanului
  • Răul făcut de Hayssam şi şerpăria din PSD, aşa cum nu a fost încă prezentat
  • PRM moare cu balamuc. Funar e cireaşa de pe colivă
  • Ultima aroganţă a lui Gigi Becali
  • Prostia ucide uneori. Simplu
  • Mogulul PROTV Adrian Sârbu e stăpânul "telefericului de aur" din Buşteni şi regele taxelor de toaletă
  • Crimele nepedepsite ale lui Ion Iliescu
  • Fumezi un joint, mergi ani grei la pucărie. Omori trei persoane, iei cu suspendare. Cât de corect e sistemul?
  • România, aşa cum nu o vezi la TV: aria dezbinării şi studenţii basarabeni de la metrou
  • România, aşa cum nu o vezi niciodată la televizor: cele două ţări de la colţul străzii
Participă, alături de cititorii din comunitatea evz.ro, la dezbatere. Primul SITE DE ŞTIRI din România în care TU esti PARTENER egal cu JURNALIŞTII Jurnaliştii şi cititorii, parteneri egali Vezi mai jos opiniile cititorilor despre acest editorial şi comentariile pe tema propusă dezbaterii şi SPUNE ŞI TU ce părere ai! Citeşte alte editoriale ale jurnalistului Mălin Bot şi urmăreşte dezbaterile cu cititorii din secţiunea de comentarii a articolelor:
  • Republica Bananieră România
  • Paradoxul Felix: securiştii prosperă, victimele sunt condamnate
Comentează acest editorial mai jos, în dezbaterea purtată chiar cu autorul!

Loading...
Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Opinii EVZ

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate